Jump to content

[Løst] Trykker På "log Ind" Og Derefter "opret Din Konto" Telefonfelt Mangler


KimTheMan

Recommended Posts

Hej,

Hvis jeg som der står i ovenstående trykker på knappen "Log Ind" Og derefter skriver en email i boksen "Opret Din Konto" Så kommer jeg ind hvor diverse felter skal udfyldes. Men derinde er der ikke noget telefonfelt. Og når jeg trykker "Registrer" så skriver den "fejl" du skal registrer mindst 1 telefon nummer. Men det er jo lidt svært når feltet ikke findes.

 

Nogen der har en ide til hvor henne jeg får tilføjet dette felt så det også virker i bagkontoret.

 

Bruger version 1.5.3.1

 

På forhånd tak.

Edited by KimTheMan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hmm, ja det er absolut en af de fejl som har været der i flere versioner og man undre sig over at dette ikke er blevet rettet. Personligt har jeg fjernet dette så man ikke kan oprette en konto af den vej. Såfremt kunden ønsker en konto gøres dette nu i forbindelse med et køb.

Jeg bruger v. 1.5.2 og 1.5.3.1 og fejlen er i begge versioner.

Link to comment
Share on other sites

Tjek under "Preferences" - "Customers", at du har sat prikken i "Nej" vedr. telefonnr. Den anden rettelse Sydboen omtaler, kræver rettelse i flere .tpl filer. Jeg har kun gjort det i version 1.4.x og ved ikke, om det er ændret i version 1.5 - men prøv den anden løsning, før du retter i filer.

Link to comment
Share on other sites

Men hvis jeg vælger nej der. Så kan kunder jo undlade at registrere med telefonnummer når de handler. Og går der så noget galt kan jeg ikke få fat i dem. Så det ville jo ikke være smart.

 

Så rettelser i de flere tpl filer. Hvad er det for filer så?

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad som sagt ikke det bøvl mere og rettede i én .tpl fil. Themes/Default, filen Authentication.tpl hvor jeg fjernede feltet. Et andet lille råd - når man skal rette i noget tager man selvfølgelig backup men jeg gør noget jeg selv føler er hurtigere og bedre. Den fil jeg vil rette downloader jeg og på serveren omdøber jeg så den beholder sit navn men tilføres xxxx_original.tpl. Retter filen og oploader. Ser om ændringen er okay - hvis ikke er det hurtigt at slette den rettede fil og herefter omdøbe original igen. Hurtigt og enkelt og du vil altid have dine originale filer liggende

Link to comment
Share on other sites

Ja den tpl fil rodede jeg i hele natten. Men kunne ikke finde dette felt du snakkede om. Så hvad kigger jeg præcist efter der?

 

Nu er jeg lige doven (og vil ikke rode i mine kunders filer - har ikke selv 1.5 installeret). Prøv lige at sætte koden fra tpl-filen ind her - brug ikonet <> så bliver det mere overskueligt for os andre at kigge på:-)

Link to comment
Share on other sites

Det er lige lykkes mig at finde formen den var i så den er slettet. Så nu er jeg lige ved at efterprøve det hele om det virker efter hensigten.

 

En helt anden ting er. Kan det slet ikke lade sig gøre,at jeg selv får tilsendt en email når nogen laver en ordre i min butik?

 

(På forhånd mange tak for hjælpen)

Link to comment
Share on other sites

 

En helt anden ting er. Kan det slet ikke lade sig gøre,at jeg selv får tilsendt en email når nogen laver en ordre i min butik?

 

(På forhånd mange tak for hjælpen)

 

Jo, det burde ske helt automatisk, forudsat, at du har sat din mail rigtigt op i shoppen. Men ellers er det vist en ny tråd:-) Husk at rette dette indlæg til løst - samt fortælle, hvad du rettede, så hjælper du jo også andre med samme problem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fjernede denne form:

 

<form action="{$link->getPageLink('authentication', true)}" method="post" id="create-account_form" class="std">

<fieldset>

<h3>{l s='Create your account'}</h3>

<div class="form_content clearfix">

<p class="title_block">{l s='Enter your e-mail address to create an account'}.</p>

<div class="error" id="create_account_error" style="display:none"></div>

<p class="text">

<label for="email_create">{l s='E-mail address'}</label>

<span><input type="text" id="email_create" name="email_create" value="{if isset($smarty.post.email_create)}{$smarty.post.email_create|stripslashes}{/if}" class="account_input" /></span>

</p>

<p class="submit">

{if isset($back)}<input type="hidden" class="hidden" name="back" value="{$back|escape:'htmlall':'UTF-8'}" />{/if}

<input type="button" id="SubmitCreate" name="SubmitCreate" class="button_large" value="{l s='Create your account'}" />

<input type="hidden" class="hidden" name="SubmitCreate" value="{l s='Create your account'}" />

</p>

</div>

</fieldset>

</form>

Det skal dog siges, jeg ikke har prøvet diverse funktioner igennem på hjemmesiden, om det får betydning for at andet pludselig så ikke virker mere.

 

Og i forhold til at få tilsendt en mail når ordre placeres, så kræver det man har "Mail indberetninger" mondulet installeret og aktiveret.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...