Jump to content

Starta Trådar


ruilong

Recommended Posts

Kan inte starta tråd, typiskt när jag behöver det som mest :/

 

Provar att "kapa" denna tråd lite så länge...

 

Någon som vet om det finns någon lösning så att man kan ta betalt via fysisk kortterminal i butik? Att kunden fyller i sina konto/kreditkortsuppgifter och att vi manuellt genomför betalningen i vår kortterminal?

 

Vi vill kunna ta betalt med kort, men våra produkter tillåter inte att vi kan få korrekt prissättning av produkt, frakt m.m. direkt i webshopen. Många produkter är unika och kräver ofta anpassning efter kundens önskemål, varav priset ibland ökar.

 

Någon som har något tips?

Link to comment
Share on other sites

Kan fortfarande inte starta en tråd , så ställer frågan här:

 

Finns det i PS så att man kan få en order kopia till en mail adress?

Sen finns det inte så att man kan skriva ut kvitto, endast faktura, hur fixar man detta?

Link to comment
Share on other sites

En rätt enkel lösning är ju att ändra namn från Faktura till Kvitto på den pdf som skapas å vips har du ett kvitto... Eg är det väl så att det kvitto som gäller är det man får mot betalningen, så sköter man betalningen mot payson/paypal/klarna/svea/dibs osv så är det väl det kvittot man får från dom som gäller som betalningskvitto va?

Link to comment
Share on other sites

Här verkar det inte hända mycket trots mail till support,så eftersom jag är i skriande behov av hjälp snor i denna tråd.

Har uppgradet till 1.5.3.1 och får en jäkla massa övergivna kundvagnar skapade av robot.

Vill gärna kunna ta bort alla på 1 gång och inte 1 i taget.

Var och vilken fil ändrar jag så jag får upp den lilla rutan till vänster i kundvagnar (där man kan markera alla/fler) att ta bort?

Lite segt om man har 400 kundvagnar som ska tas bort och man bara kan radera 1 i taget.

Tackar på förhand

Susanne

Link to comment
Share on other sites

Har dom stängt ner svenska sidan, har försökt starta trådar men funkar ej, hoppas det kommer igång snart, man e ju inte världens bästa på engelska...

 

någon kanske här vet varför jag får detta, har instalerat layered filtret, och när jag trycker på länken för att visa hur många som finns i den kategorin.

och att den ska öppnas i nytt fönster så blir länken:

 

category.php?id_category=14&selected_filters=/farg-mattsvart

Rätt :)

Och den listar ut så många som finns under den kategorin.

 

Trycker jag på den och den öppnar i samma fönster så får jag:

 

category.php?id_category=14#/farg-mattsvart

Fel :(

 

och jag får inte fram några resultat..

 

kan någon hjälpa mig...

Edited by spc (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ser att problemen med att skapa trådar funnits sedan februari.

Jag har precis skapat ett konto då jag är i uppbyggnadsfasen av en ny webbutik och har massor av undringar.

 

Jag får samma felmeddelande som ni skrev om då.

Har det löst sig för er som hade problem i februari mars ellr är problemet kvar för alla?

Har någon fått svar på varför vi inte kan skapa trådar?

Link to comment
Share on other sites

Varför kan Prestashop inte fixa detta fel??

Har mailat supporten flera gånger men dom ser väl inte någon prio i det.

Så vill man få ut något här får man sno trådar helt enkelt,så det gör jag nu!!

Vet någon en modul till 1,.5 för fakturabetalning??

 

Susanne

Link to comment
Share on other sites

Kapar tråden oxå. Novis på prestashop och tänkte därför fråga er gamla i gamet om ni hade enkla svar på följande frågor. Helt novis på ehandel å speciellt prestashop, så förklara gärna som för OBS klassen ;) Om funktionen finns och om det är externa moduler som krävs. Länka gärna. Så mycket automatiserat som möjligt såklart.

 

Bara B2B handel, så allt går på faktura och i enstaka fall förskottsbetalning.

 

1. Fakturering, faktura med in och utpriser. Betaldagar, rabatter, Kreditfaktura.

2. Restorder där man kan skriva ut vad vem och hur gammal restorden är efter att man gjort inleveranser.

3. Följesedel med in och utpriser. Markerat vad som är restorder.

4. Val av skrivare vid utskrift.(kan vara ett problem då Speed Fed har olika lösningar för PC och Mac)

5. Möjlighet att exportera reskontrorna för, kund, artikel, faktura, lagerförändrings, leverantörs. Så det blir möjligt att göra dess journaler.

6. Avbokning av kundinbetalningar.

7. Avbokning av leverantörs betalningar.

8. Artikel vid ny måste man leverera in på båda.

9. Artikel i dag lägger vi in de med vårt inpris tull och fraktkostnad valuta vårt utpris, vår kunds in och utpris.

10. Tull, frakt, valuta särskils i Visma för att kunna bokf. valuta vinst eller förlust, tull och frakt för att kunna se dessa kostnader, och på så sätt hålla koll på att brutto marginalen på artikel alltid ligger rätt. (bokförings firmor har jätteproblem med att ha koll på (bruttomarginalen )

 

 

Läste i nån tråd en länk till SIE exporter, men den verkar har ramlat ur shoppen, går inte att hitta längre.

 

Jag bockar och bugar för detta forums grymma medlemmar. Nån som är sugen att växla lite kunskap? Vill ha mer teknik know how, kan erbjuda marknadsföring/sälj/design/copywriting i utbyte.

Edited by donfre (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har påtalat detta sedan hösten 2012 att det är problem med att starta nya trådar.

Jag har rapporterat det till Moderator både på Svenska och Engelska forumet,men ingenting händer.Är det så att dom inte vill ha något Svenskt forum eller?

Vore tacksam om samtliga som har detta problem verkligen rapporterar detta så att dom får vetskapen om detta,för jag är ju långt ifrån ensam om detta som sagt var.

 

Tackar för ordet .....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej alla experter och ansvariga!

 

Går det inte att få ordning på det svenska forumet alt. skapa ett nytt?

Vet någon vad som har hänt eftersom det inte går att skapa nya trådar längre.

 

Det vore fint om det gick att få fart på det igen då jag tror att många inklusive jag själv har en hel del att dryfta kring Prestashop 1.5.

Jag såg att det nyligen bildats ett norskt forum så att skapa nya verkar gå bra, kan man skapa ett "Svenska [swedish 2]" som komplement så länge detta inte fungerar som det ska? Det vore kanon att kunna få tillgång till svensk expertis igen. :)

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

I checked the settings again, they seem to be the exact same as any other community. I'm reset this Forum, please let me know if the problem persists.

 

Thank you Benjamin,

Perhaps it isn´t done yet? But it still says: "You cannot start a new topic"

Link to comment
Share on other sites

Thank you Benjamin,

Perhaps it isn´t done yet? But it still says: "You cannot start a new topic"

 

Hi Kallan, would you mind to open up Google Chrome Developer Tools>Console (on google chrome press F12) and then try and start a new topic. Let me know what the console says. Would you be able to do that?

Link to comment
Share on other sites

<p>

Hi Kallan, would you mind to open up Google Chrome Developer Tools>Console (on google chrome press F12) and then try and start a new topic. Let me know what the console says. Would you be able to do that?
</p>

 

 

Is this what you want Benjamin?

 

Resource interpreted as Font but transferred with MIME type image/svg+xml: "http://www.prestashop.com/css/fonts/sanchez-regular-webfont.svg#sanchezregular". /forums/forum/70-svenska-swedish/:13

Resource interpreted as Font but transferred with MIME type image/svg+xml: "http://www.prestashop.com/css/fonts/roboto-regular-webfont.svg#robotoregular". /forums/forum/70-svenska-swedish/:13

Resource interpreted as Font but transferred with MIME type image/svg+xml: "http://www.prestashop.com/css/fonts/roboto-bold-webfont.svg#robotobold". /forums/forum/70-svenska-swedish/:13

Resource interpreted as Script but transferred with MIME type text/html: "http://www.prestashop.com//libs/no-conflict.php?url=libs%2Fmin%2F%3Fb%3Djs%…y.colorbox-min.js%2Cjquery-ui-1.8.16.custom.min.js%2Csearch.js&allow_cdn=0". www.prestashop.com/:39

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Benjamin, is it an option to make a new forum called "Svenska [swedish]2" or something like that until the original one is working again?

It is quite frustrating to not be able to discuss prestashop at our own language since almost five months.

Or is it an extensive work to create a new forum?

Link to comment
Share on other sites

Hello everybody, Community Manager Xavier du Tertre has solved the problem. Please let either me or him know if this problem happens again. :) Thank you!

 

Tack Benjamin! Och alla som har fixat detta, det går nu att starta nya trådar. Jag har tappat tråden sen i höstas, det var då det senast gick att skapa nya trådar. Skämt åsido, det viktiga är ju att nu kan man diskutera på sitt eget språk och starta trådar.

 

Snyggt jobbat Benjamin och Xavier.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej

Eftersom man inte verkar kunna starta nya trådar så hijackar jag den här såsom andra har gjort tidigare och hoppas på att få lite hjälp.

 

I tidigare versioner av Prestashop (Kör nu 1.5.6) så fanns det en ruta som man kunde kryssa i för att exkludera rabatterade varor när man skapade en rabatttkod. Är det någon som vet hur man nu kan göra samma sak när den rutan inte längre finns?

 

Tacksam för idéer...

 

/Henrik

www.madeforkids.se

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...