Jump to content

[Løst] Forkert Sub-Domæne For Sql-Forespørgsel.


Steffen

Recommended Posts

Hej alle

 

Der gik ged i det, da jeg igår ville opgradere via Autoupgrade. Det fejlede midtvejs, så der manglede en masse filer. Derfor genoprettede jeg en backup fra mit cPanel, og alt ser fint ud igen i FTP og database. Men når jeg prøver at tilgå http://www.nondo.dk og BackOffice, får jeg denne tekst i browseren: Forkert sub-domæne for SQL-forespørgsel.

 

Jeg har søgt lidt på forummet, men har ikke kunnet finde endegyldigt svar på, hvad jeg skal gøre for at få shoppen til at virke igen. Er der nogen her som kan hjælpe?

 

PS ver. 1.4.9.0

Edited by Nondo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det lyder ikke lige som en opgave, der kan løses i et generelt forum. Specielt, når du har flere indlæg om opgradering, der er gået galt, backup der ikke kan indlæses osv.

 

Mit bedste råd er at kontakte din udbyder og fremskaffe en gammel backup af din database og shoppens filer fra før du overhovedet gik i gang med at opgradere. Du mister noget data på denne måde, men alternativet er vel, at du starter forfra - eller bruger oceaner af tid (eller får andre til at bruge oceaner af tid) på at analysere, hvad der er gået galt?

 

Næste gang du opgraderer, så start med at teste på et andet domæne/subdomæne, så det ikke går ud over din liveshop. Når alt virker som det skal, kan du flytte den opgraderede shop.

 

Jeg kan vist ikke sige det ofte nok: Backup, backup, test og atter test! Det er meget muligt, at PrestaShop folkene gør det så nemt som muligt at installere, opgradere osv. Men det er, når noget går galt, at man er totalt lost, når man ikke har et vidst kendskab til det man laver. Derfor skal man gå med livrem og seler i alt der vedrører shoppens filer og database.

 

Man skal altid være 110% sikker på, at man kan rulle tilbage. Og det vil efter min mening aldrig være nok med "roll-back" features der er indbygget i shoppen, for de kan, som du har set, også fejle.

 

Beklager jeg ikke lige har noget svar, der løser dit problem Nondo. Men jeg tillader mig at bruge din tråd til at gøre opmærksom på ovennævnte problemer, hvor rigtig mange altså desværre tror, at man "bare lige" opgraderer.

Link to comment
Share on other sites

Tak for input.

 

Jeg har dog altid lavet manuel backup. Da min shop var live, lavede jeg backup hver 1. i måneden, og har hele tiden de sidste 4 backups liggende. Det er derfor jeg er forvirret nu, hvorfor min seneste backup af v. 1.4.9 ikke virker. Alt ser normalt ud i filerne og DB. Men jeg kæmper videre :)

 

Opgraderingen fra 1.4.4.1 til 1.4.9 var perfekt. Alt gik galt, efter jeg havde opgraderet til 1.5.3. Det er derfor jeg prøver at "rulle" tilbage til 1.4.9.

 

Når jeg magter det, vil jeg prøve at ligge backup'en i rod-mappen, i stedet for et sub-domæne.

Link to comment
Share on other sites

Tak for input.

 

Jeg har dog altid lavet manuel backup. Da min shop var live, lavede jeg backup hver 1. i måneden, og har hele tiden de sidste 4 backups liggende. Det er derfor jeg er forvirret nu, hvorfor min seneste backup af v. 1.4.9 ikke virker. Alt ser normalt ud i filerne og DB. Men jeg kæmper videre :)

 

Opgraderingen fra 1.4.4.1 til 1.4.9 var perfekt. Alt gik galt, efter jeg havde opgraderet til 1.5.3. Det er derfor jeg prøver at "rulle" tilbage til 1.4.9.

 

Når jeg magter det, vil jeg prøve at ligge backup'en i rod-mappen, i stedet for et sub-domæne.

 

Det er jo super:-) Men så lyder det nærmere, som noget forkert konfiguration.

Har været på ferie, så er ikke up-to-date på forum. Har du været igennem følgende?

 

1. Oprettet en ny tom database

2. Importeret din backup af database

3. Uploadet alle shoppens filer

4. Rettet i /config/settings.inc.php så den peger på ny database og evt. ny databasebruger

5. Tilgået shoppens admin og rettet foretrukket URL, så den står til den "nye" shop (på subdomænet)

 

?

Link to comment
Share on other sites

5. Nej, for jeg kan ikke komme ind på admin. Kan man gøre det via FTP eller i databasen?

 

Det kan også drille helt vildt, for shoppen cacher ad pommern til. Prøv at omdøbe din adminmappe til noget andet via FTP, slet alle midlertidige internetfiler og prøv igen. Hvis det ikke virker, så send mig en PB med URL og login, så kan jeg prøve, da jeg jo aldrig har været logget på din adminside før.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...