Jump to content

Vage fouten na update naar 1.4.9.


Recommended Posts

Afgelopen vrijdag is onze website (www.dampen.nl) geupdate van 1.4.1 naar 1.4.9.

Eerst via de instalatron maar dit gaf een volledig corrupte omgeving en was vol foutmeldingen. Vervolgens is deze terug gedraaid en via 1-clickupdate opnieuw gestart. Ik kreeg de melding dat er fouten waren opgetreden en dat ik de configuratie moest nakijken en desnoods terug draaien. Alles heb ik nagekeken en verder geen fouten gevonden.

 

De afgelopen dagen heb ik echter klachten binnen gehad van klanten

1) klanten konden niet registreren op de site omdat er om een land gevraagd werd wat niet ingevuld kon worden

2) site liep vast als men voor paypal betalingen koos.

 

Beide klachten meerdere malen door diverse klanten.

Nu ben ik de klachten gaan nazoeken en testen maar ik krijg de klacht niet geforceerd. Ik test in google chrome en IE9. Als ik de fout niet zie kan ik hem ook niet oplossen. Iemand die me hier hulp in kan bieden? Het is een live site.

Link to comment
Share on other sites

Hoi scorpionsworld alvast bedankt voor je moeite. Ik ben al weken aan het testen met een backup van mijn site en database. Minimaal 30x heb ik het geprobeerd en lokaal was ik ook al problemen tegen gekomen maar deze wist ik te repareren. Live-edit werkte niet en me theme moest ik iets aanpassen. Ik had zelfs een draaiplan uitgewerkt.

 

1) bedankt nu weet ik dat firefox ook werkt. Ik heb echter 2 klanten die me dezelfde klacht vertelde. Een technische man van multisafepay kwam vandaag met dezelfde klacht vandaar dat ik hem wel serieus neem. Ik ben juist gaan updaten omdat mijn multisafepay alle orders op status ''preparation in progres'' zette. Ik kreeg toen van die technische man het advies om naar een nieuwere versie van prestashop te updaten dan was dit volgens hem verholpen. Dit werkt dus nog steeds ook niet goed.

2) Ik heb geen foutmeldingen van/bij paypal zelf. Ik heb nu van 3 losse klanten gehoord dat ze niet met paypal kunnen betalen. Op het moment dat de klant vanuit het afrekenscherm naar paypal gelinkt word gaat het mis. Ook deze fout heb ik nog niet terug gezien...

 

Ik heb de technische man van multisafepay gevraagd welke browser het bij hem fout liep dan kan ik daar verder naar kijken.

 

Verder weet ik het ook niet...

Link to comment
Share on other sites

Hoi scorpionsworld alvast bedankt voor je moeite. Ik ben al weken aan het testen met een backup van mijn site en database. Minimaal 30x heb ik het geprobeerd en lokaal was ik ook al problemen tegen gekomen maar deze wist ik te repareren. Live-edit werkte niet en me theme moest ik iets aanpassen. Ik had zelfs een draaiplan uitgewerkt.

 

1) bedankt nu weet ik dat firefox ook werkt. Ik heb echter 2 klanten die me dezelfde klacht vertelde. Een technische man van multisafepay kwam vandaag met dezelfde klacht vandaar dat ik hem wel serieus neem. Ik ben juist gaan updaten omdat mijn multisafepay alle orders op status ''preparation in progres'' zette. Ik kreeg toen van die technische man het advies om naar een nieuwere versie van prestashop te updaten dan was dit volgens hem verholpen. Dit werkt dus nog steeds ook niet goed.

2) Ik heb geen foutmeldingen van/bij paypal zelf. Ik heb nu van 3 losse klanten gehoord dat ze niet met paypal kunnen betalen. Op het moment dat de klant vanuit het afrekenscherm naar paypal gelinkt word gaat het mis. Ook deze fout heb ik nog niet terug gezien...

 

Ik heb de technische man van multisafepay gevraagd welke browser het bij hem fout liep dan kan ik daar verder naar kijken.

 

Verder weet ik het ook niet...

Ik zal eens een testbestelling doen naar Paypal, eens zien wat 'ie doet...
Link to comment
Share on other sites

wat het registreren betreft ben ik een stapje verder. Het is een probleem wat zich voordoet als je een artikel in je winkelwagen hebt zitten. Het veld waar je normaal het land invult valt dan weg. en dan krijgt de nieuwe klant de foutcode:

fout 01 Land_id.

Nu nog hoe ik dit kan oplossen?

Link to comment
Share on other sites

Nog een update.

 

Ik heb de laatste versie van de paypal module geïnstalleerd (versie3.4.4) en het werkt weer. Probleem nu is dat als de paypal module aan staat deze zichzelf bovenaan zet wat ik niet wil omdat ik veel liever heb dat de ideal keuze bovenaan staat. Tevens werkt de voucher code box niet als paypal aanstaat.

1) Iemand enig idee hoe ik de betaalknop van paypal naar beneden zet?

2) Iemand een idee hoe ik kan omzeilen dat de paypalmodule de voucher code box wegdrukt?

Link to comment
Share on other sites

Gisteravond heb ik de debug maar aan gezet.

Ik heb al een tijd geen data mee bij ''positions'' waar normaal de hooks stonden. ik krijg daar volgende foutmelding:

Warning: require(/usr/home/dampen/domains/dampen.nl/public_html/modules/themeinstallator/backward_compatibility/backward.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/dampen/domains/dampen.nl/public_html/modules/themeinstallator/themeinstallator.php on line 94

 

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '/usr/home/dampen/domains/dampen.nl/public_html/modules/themeinstallator/backward_compatibility/backward.php' (include_path='.:/usr/local/php5/lib/php') in/usr/home/dampen/domains/dampen.nl/public_html/modules/themeinstallator/themeinstallator.php on line 94

 

Deze regel heb ik opgezocht en dat is de volgende:

require(_PS_MODULE_DIR_.$this->name.'/backward_compatibility/backward.php');

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit corrigeer?

post-276846-0-93086200-1360247149_thumb.jpg

Edited by Aloys (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Al wijzer geworden Scorpionsworld?

 

1) Klanten die zich proberen te registreren met goederen in de winkelwagen krijgen een landcode 01 error en kunnen pas registreren als ze de producten verwijderen uit hun winkelwagen.

2) Er staat een vouchercode geactiveerd in elke winkelwagen maar die is niet bij alle winkelwagens zichtbaar als de paypal module geactiveerd is.

3) Random geregistreerde klanten zien niet een betaalwijze en kunnen niet bestellen omdat ze bij het betaalscherm een blancoscherm krijgen.

 

Alleen klacht 1 zie ik zelf in chrome en de andere klachten heb ik zelf nog niet geconstateerd maar heb ik van meerdere bronnen vernomen.

Als ik een rollback lokaal test loopt helemaal alles in de soep dus die ga ik live niet uitvoeren, ik maak dagelijks backups zowel van de database als de bestanden (via prestashopmanager) maar als ik daarmee een rollback zou doen dan ben ik alles kwijt wat er in de tussentijd gebeurd is in de dababase.

 

Kortom ik weet even niet wat ik nu het best kan doen om dit te fixen :S

Link to comment
Share on other sites

Nog een update.

 

Ik heb de laatste versie van de paypal module geïnstalleerd (versie3.4.4) en het werkt weer. Probleem nu is dat als de paypal module aan staat deze zichzelf bovenaan zet wat ik niet wil omdat ik veel liever heb dat de ideal keuze bovenaan staat. Tevens werkt de voucher code box niet als paypal aanstaat.

1) Iemand enig idee hoe ik de betaalknop van paypal naar beneden zet?

2) Iemand een idee hoe ik kan omzeilen dat de paypalmodule de voucher code box wegdrukt?

1) Via de BO->Modules->Positions->Payment kun je de betaalmethodes sorteren (maar dat heb je zo te zien zelf al uitgevonden)

2) Heb je zo te zien al opgelost daar dit in zowel FF als Chrome niet het geval is.

 

 

Al wijzer geworden Scorpionsworld?

 

1) Klanten die zich proberen te registreren met goederen in de winkelwagen krijgen een landcode 01 error en kunnen pas registreren als ze de producten verwijderen uit hun winkelwagen.

2) Er staat een vouchercode geactiveerd in elke winkelwagen maar die is niet bij alle winkelwagens zichtbaar als de paypal module geactiveerd is.

3) Random geregistreerde klanten zien niet een betaalwijze en kunnen niet bestellen omdat ze bij het betaalscherm een blancoscherm krijgen.

 

Alleen klacht 1 zie ik zelf in chrome en de andere klachten heb ik zelf nog niet geconstateerd maar heb ik van meerdere bronnen vernomen.

Als ik een rollback lokaal test loopt helemaal alles in de soep dus die ga ik live niet uitvoeren, ik maak dagelijks backups zowel van de database als de bestanden (via prestashopmanager) maar als ik daarmee een rollback zou doen dan ben ik alles kwijt wat er in de tussentijd gebeurd is in de dababase.

 

Kortom ik weet even niet wat ik nu het best kan doen om dit te fixen :S

1.) Zet een hidden input in het opc registratieformulier met als waarde 13. dat lost het probleem op.

2.) Ik zie de vouchercode in zowel Chrome als Firefox, met de paypal checkout er netjes onder.

3.) kan ik niet reproduceren

Link to comment
Share on other sites

1) Via de BO->Modules->Positions->Payment kun je de betaalmethodes sorteren (maar dat heb je zo te zien zelf al uitgevonden)

2) Heb je zo te zien al opgelost daar dit in zowel FF als Chrome niet het geval is.

 

 

1.) Zet een hidden input in het opc registratieformulier met als waarde 13. dat lost het probleem op.

2.) Ik zie de vouchercode in zowel Chrome als Firefox, met de paypal checkout er netjes onder.

3.) kan ik niet reproduceren

 

Dank je voor alle moeite Scorpionsworld!

Kun je me nog toelichten hoe ik in de hidden input in het opc registratieformulier de waarde 13 aanpas? Of een link naar de uitleg hiervan?

Link to comment
Share on other sites

Dank je voor alle moeite Scorpionsworld!

Kun je me nog toelichten hoe ik in de hidden input in het opc registratieformulier de waarde 13 aanpas? Of een link naar de uitleg hiervan?

Dat kan ik.

Open /themes/[jouwtheme]/order-opc-new-account.tpl en zoek de regel

<input type="hidden" id="is_new_customer" name="is_new_customer" value="0" />

en voeg onder deze regel de regels

<input type="hidden"  name="id_country" id="id_country" value="13" />
<input type="hidden"  name="id_country_invoice" id="id_country_invoice" value="13" />

toe. Hiermee word standaard Nederland als land ingesteld voor het aflever- en factuuradres.

Link to comment
Share on other sites

Heel apart ik heb de oplossing live uitgevoerd (gisteravond) en live is de fout niet hersteld. Ik ga hier vanavond eens induiken want ik heb nu meerdere wegen waar ik weer iets mee kan. Word er een ander formulier gebruikt als er producten in de winkelmand zitten?

Paypal heb ik nu ook uitgeschakeld omdat deze niet meer werkte en een update naar de laatste versie 3.4.5 heeft hier ook niet aan geholpen. Ik ga nu lokaal testen of het verwijderen van mijn theme en deze schoon installen helpt om de problemen op te lossen.

Link to comment
Share on other sites

Verschil tussen live en test omgeving kwam ik achter is een andere php versie.

 

Ik ben dit probleem nog steeds aan het bekijken, in het standaard theme zit het probleem niet! Als ik mijn theme instel kunnen klanten met goederen in hun winkelmandje niet registreren omdat ze geen land kunnen invullen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...