Jump to content

Selvvalgt side til ordrebekræftelse?


colorrush

Recommended Posts

Hejsa presta mennesker :)

 

Jeg roder med ordreprocessen i min shop, og jeg synes ordrebekræftelses funktionaliteten der er standard i Prestashop er lidt rodet/underlig.

 

Når man gennemfører en ordre som gæst kommer man, efter quickpay vinduet, hertil: http://i.imgur.com/LCvnfBG.jpg

Klikker man "send" kommer man hertil: http://i.imgur.com/9LeB67m.jpg hvor der desuden er underlige linjer som vist med de røde pile.

 

Gennemfører man en ordre som bruger (eller opretter en bruger undervejs), ser det således ud: http://i.imgur.com/msJW7WG.jpg

 

Jeg synes det virker rodet og uoverskueligt i begge tilfælde, så jeg kunne godt tænke mig at man kom til en "almindelig" ordrebekræftelses side i stedet, som jeg selv bestemmer hvordan skal se ud.

 

Kan man på en eller anden måde bestemme hvilken side der redirectes til efter quickpay-betalingsvinduet eller hvordan har I gjort det på jeres shops?

 

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Hej igen,

jeg var ikke klar over, at det er SÅ slemt med version 1.5.3. og Quickpay.

 

Jeg bruger ikke selv version 1.5.3. (Er "kun" nået til version 1.4.9.0.)

 

I den version kommer man til samme side, uanset om man handler som gæst eller registreret bruger.

 

Det med genanvendeligt emballage kan du slå fra. I 1.4.9 er det under preferences.

 

Det med at man ikke kan reklamere, når man handler som gæst er i strid med reglerne. Mon ikke der findes et sted, hvor det kan slås fra også?

 

Derudover har jeg ikke noget input, desværre.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen,

jeg var ikke klar over, at det er SÅ slemt med version 1.5.3. og Quickpay.

 

Jeg bruger ikke selv version 1.5.3. (Er "kun" nået til version 1.4.9.0.)

 

I den version kommer man til samme side, uanset om man handler som gæst eller registreret bruger.

 

Det med genanvendeligt emballage kan du slå fra. I 1.4.9 er det under preferences.

 

Det med at man ikke kan reklamere, når man handler som gæst er i strid med reglerne. Mon ikke der findes et sted, hvor det kan slås fra også?

 

Derudover har jeg ikke noget input, desværre.

Jeg er ikke sikker på det har noget med Quickpay at gøre? Tror det er standard Prestashop 1.5.3 "opførsel" :)

 

Tak for info ang. de andre ting. Dog vil jeg gerne finde en løsning hvor jeg selv har lavet siden til ordrebekræftelsen - da jeg synes den skal være noget mere enkel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige rettet en fejl i Quickpay-modulet i fredags. Prøv at installere version 3.17, så skulle du havne på den almindelige ordrebekræftelsesside.

 

/Kjeld

Hej Kjeld,

 

Tak for info. Jeg har prøvet at opdatere Quickpay modulet til 3.17 men desværre fungerer det på præcis samme måde som før :(

Edited by colorrush (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

colorrush,

 

Har du fået løst dette endnu?

Jeg har først lige prøvet at lave en ordre selv på min egen webshop og blev næsten forarget over at komme til den side efter købet. Jeg kom helt i tvivl om, hvor vidt ordre overhoved var blevet gennemført eller ej. Ikke særlig professionelt synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

colorrush,

 

Har du fået løst dette endnu?

Jeg har først lige prøvet at lave en ordre selv på min egen webshop og blev næsten forarget over at komme til den side efter købet. Jeg kom helt i tvivl om, hvor vidt ordre overhoved var blevet gennemført eller ej. Ikke særlig professionelt synes jeg.

Både og. Jeg fik det aldrig løst da jeg kørte version 1.5.x - jeg skiftede kort tid efter til version 1.4.9 hvor jeg ikke har haft problemer med det :)

Link to comment
Share on other sites

En tråd fra februar, der bliver kapret.

Ovenikøbet hvor jeg selv har svaret med et undrende spørgsmål.

 

Der er nu gået et halvt år.

 

Jeg kører med 2 butikker i PS 1.5.4.3 og quickpays nyeste version sammen med One Page Checkout.

 

Der er absolut ingen problemer med det. Det er ikke rimeligt at fortsætte en så gammel tråd med sit eget spørgsmåk.

 

Kik på lavprisfrø. Der virker det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...