Jump to content

Ramen runt bilder på framsidan


Recommended Posts

Tack!

När det gäller bilder, hur har ni fått det att se bra ut när PS lägger till vitt på sidorna istället för att fylla ut foto hela vägen. Trots att fotona är lika stora så gör den själv om dem.

Vill ha samma bred på all foton i front office första sidan då det ser bra ut!

Link to comment
Share on other sites

Beskär bilderna i ett bildredigerings program så som du vill att de skall se ut. Tex 800 x 800 px spara för webben som jpg,

Ladda upp bilden på nytt under produkten. Bilderna måste ha samma storleksförhållande för att de skall visas på samma sätt.

 

Alternativt klicka ur dem från home kategorin, de som du tycker inte har rätt storlek, så visas de inte på förstasidan.

Link to comment
Share on other sites

Testade att göra bilderna 300 i bred för att de ska va lika breda, men det blir de ej närman skickar upp dem i butiken,

Kan det va tema baserat problem, hittade en free template leo_sportshoes_quickstart_v15x, men den visar inte bilderna alls!

Link to comment
Share on other sites

Varför ser det olika ut i IE och Goggle Chrome nya skylten syns i Chorme men inte i IE

 

Sen featured products så är alla produkter höger ställda går det få dem centrerade. eller troligen är texten vänster ställd under medan den ska va centereda.

men vilken css fil är price och text i ?

 

Har 2 bilder nu är det som det ser ut nu.

 

Vill: är så som jag vill att det ska va + att troligen kan jag få home bilden större om jag får ihop marginalen mellan bilderna.

 

Snart tröttnar ni väl på mig, men för att lära sig måste man fråga!

post-463565-0-57309000-1360067583_thumb.jpg

post-463565-0-16944000-1360067585_thumb.jpg

Edited by lasseboy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Du skall ändra i /modules/homefeatured/homefeatured.css

 

Ett bra hjälpmedel är ett tillägg till Firefox webbläsare som heter firebug som man inte klara sig utan!

Där kan man simulera ändringarna i css live för att se om man är rätt ute. Man får också reda på vilken fil man skall gå in och ändra och vilken rad. IE är en skitwebbläsare ingen borde använda!

post-231729-0-27501800-1360340889_thumb.jpg

Edited by hellabella (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nått fel i forumet då jag inte kan starta en ny tråd...

Men jag kör på den gamla tråd och lägger in en ny fråga!

 

I Block top meny har jag skapat en länk till en extern blogg, men när man skriver in adressen ditt, så läger ps automatiskt in www.mindomän.nu/ sen vägen till bloggen, då hamnar jag på en tom sida i shopen.

 

Vilken fil ändra jag den länken i, trodde det var blocktopmenu.php men hittade inget där.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...