Jump to content

Verzendkosten worden verkeerd berekend op basis van gewicht


envisic

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb een probleem met het berekenen van verzendkosten. Ik heb 2 gewichtsklassen aangmaakt, nl: 0-10kg en 10-30kg. Ik heb ook 2 vervoerders aangemaakt met bijbehorende kosten.

 

Wanneer ik een product in de winkelwagen doe die 12 kilo is, worden meteen de juiste verzendkosten berekend (10-30kg). Maar wanneer ik 2 producten van beide 6 kilo in de winkelwagen doe, blijven de verzendkosten op 6,75 steken. Het lijkt dus alsof prestashop het gewicht van de verschillende producten niet of fout optelt, terwijl ik wel heb aangegeven dat gewicht bepalend is.

 

Versies: 1.5.2.0 en 1.5.3.1, beide vertonen hetzelfde probleem.

 

Is dit een bug of zie ik misschien iets over het hoofd?

 

PS. Ik heb het forum doorgespit maar kom niemand tegen met hetzelfde probleem..

 

Alvast bedankt! :)

Link to comment
Share on other sites

Dank je wel marlewies, het is inderdaad bij mij ook opgelost op deze manier!

 

@scorpionsworld: Ik denk dat het inderdaad niet de bedoeling is op deze manier, maar het werkt wel. Hij pakt automatisch de eerstvolgende vervoerder (en dat is van 10-30kg). Komt hij boven de 30kg, dan pakt hij weer de eerstvolgende vervoerder (30+ kg) Volgens mij is het bug in Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Dank je wel marlewies, het is inderdaad bij mij ook opgelost op deze manier!

 

@scorpionsworld: Ik denk dat het inderdaad niet de bedoeling is op deze manier, maar het werkt wel. Hij pakt automatisch de eerstvolgende vervoerder (en dat is van 10-30kg). Komt hij boven de 30kg, dan pakt hij weer de eerstvolgende vervoerder (30+ kg) Volgens mij is het bug in Prestashop.

Hmm, dan is het inderdaad een rare bug. Eens zien of ik het kan reproduceren om te zien wat PS precies doet met de gewichts/prijsgrenzen.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...