Jump to content

404 error bij openen pagina


Recommended Posts

Ik probeerde net even je site maar alles werkt volgens mij weer naar behoren (heb nog geen bestelling geplaatst :-) )

Misschien even de cache van je browser legen.

Da's ook niet zo vreemd, kheb friendly url even uitgeschakeld tot ik heb achterhaald wat het probleem is als friendly url wel is ingeschakeld.
Link to comment
Share on other sites

Lees met belangstelling de discussie. Wij hadden soortgelijke problemen, met friendly URL actief - sinds nov 2012 (nu versie 1.5.3). Niet alle situaties zijn hetzelfde, hier de onze. Verschijnsel; producten worden getoond in navigatie of als zoek resultaat. Bij openen van het product, pagina niet gevonden!, Dus niet te bestellen. Probleem voor deel van producten in bepaalde mapjes, rest O.K. We zagen dit verschijnsel soms na product update..htaccess update, server cache geleegd, enz...moch niet baten. We verplaatste 'n product uit "probleem mapje" naar "normaal mapje" waarna alle producten in het voorheen "normale mapje" "besmet" leken."Besmet" product terug naar mapje van herkomst, de "besmetting" bleef.

 

Al weken struinde we forums en internet af naar oplossingen, probeerde alle suggesties. Vroegen deskundige om probleem op te lossen (helaas geen no cure - no pay ), deze gooide de handdoek.

 

Las vandaag Presta- nieuws, "custom URL routing Prestashop".. Daarop gingen wij kijken naar onze instellingen ( Voorkeuren > SEO & URL\'s > route naar producten). Wij gebruikte de standaard instellingen van de installatie, : Route naar producten : {category:/}{id}-{ean13}{rewrite}.html.

 

Vroegen ons af waarom "ean13" in dit rijtje stond (wij hebben absoluut geen kennis op dit gebied) , verwijderde {ean13}.

Probleem na 12 weken stress opgelost!

 

Wens dat 't ook voor jullie werkt.

 

http://www.prestashop.com/blog/en/custom-url-routing-prestashop-modules/

Link to comment
Share on other sites

ik gebruik versie 1.4.4.1. Toen het probleem zich voor deed heb ik het standaard thema geactiveerd, daarna het .htaccess bestand leeggemaakt en vriendelijke url uitgezet. toen nieuw .htaccess bestand gegenereerd. Daarna weer vriendelijke url aangezet en weer .htaccess gegenereerd. toen het thema wat ik wilde gebruiken geactiveerd. en na het nog een keer hergenereren van mij .htaccess en (voor de zekerheid) ook het robots.txt was het probleem verholpen.

 

Het genereren deed ik via tools/generators.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Peter Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Helaas staat route ''naar producten'' er bij mij niet tussen. Gebruik nog 1.4.9.

 

Hoi MarkeY, Ik heb ook gedaan wat jij zij maar dit werkte helaas ook niet.

 

Nu geeft de site ook een 404foutmelding als vriendelijke url uit staat.

Link to comment
Share on other sites

Ongelooflijk!!!

Na lang bezig zijn te geweest met het probleem heb ik toch besloten om de site helemaal opnieuw te maken.

Ik wilde sowieso overstappen naar een andere host dus dacht dan doe ik dat gelijk maar.

 

Dus ik ben van host veranderd en heb de 1.5.3 versie erop gegooid begint heel het geintje weer opnieuw.

Kan weer geen vriendelijke url aanzetten.

 

Ik heb geprobeerd wat peter4661 zij met {category:/}{id}-{ean13}{rewrite}.html.

Maar dit helpt niet.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Stfn, Wij zagen ook de vreemdste verschijnselen én heb geen programmeer kennis. Lees dat php versies verschil kunnen maken. Als leek wordt 't proberen, 'trail & error'. Je probleem lijkt opgelost, mooi! ... kan toch nauwelijks aan domeinnaam liggen (zou ik als leek denken )...

 

Voor de goede orde... bij ons hielp {category:/}{id}-{ean13}{rewrite}.html. te veranderen in {category:/}{id}-{rewrite}.html.

 

Succes met je shop,

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...