Jump to content

[LØST] Flyt webshop fra et domæne til et andet domæne


jones-dk

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg er ved og være færdig med min webshop som jeg har kørt med på et andet domæne og skal nu have flytte det over på et nyt domæne hos samme domæneudbyder (one.com).

 

Men hvordan gør jeg det, for at få alt med som der sat op nu med over på det nye domæne ?

Findes der en vejledning til hvordan man flytter fra et domæne til et andet domæne og gerne på dansk..?

 

PS. Vers. 1.5.3.1

Edited by jones-dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234,

 

Har siddet og søgt og søgt og er kommet frem til at jeg skal gå ind under:

"Præferencer > SEO & URLs > Angiv shop URL skriv den nye web-adresse under Base URL"

 

Herefter logge af også gå på via f.eks. FileZilla og flytter alle mapperne som hører til prestashop fra det gamle domæne over på det nye domæne

Og herefter skulle jeg kunne gå direkte ind på det nye domæne og det vil så være sat op

 

- Er det rigtigt / korrekt ?

Link to comment
Share on other sites

Ud fra det du skriver nu, er det ikke en flytning af domæne, men derimod flytning til et nyt webhotel??? Så er det ikke helt så simpelt, da du så også skal have en ny database oprettet og have indlæst indhold fra din nuværende. Det ved jeg ikke lige, om der findes en komplet guide til - men du kan et langt stykke hen ad vejen finde fremgangsmåden i det blogindlæg, jeg har skrevet på PrestaTips.dk

 

Du skal også lige være opmærksom på, at du jo mister alle rankeringer i søgemaskinerne, med mindre du går ind og laver 301-redirects på dine gamle link til det nye domæne. Så det er ikke en lille operation, du har gang i.

Link to comment
Share on other sites

Nej det er flytning af domæne/subdomæne.

 

Og har faktisk gjorde som du har anbefalet nemlig at jeg har oprettet et subdomæne på mit webhotel

shop.kjdata.dk > Her har jeg bygget min shoppen op og den skal så overføres til kjdata.dk - mit webhotel er hos one.com

 

Udfra hvad jeg forstår i det du har skrevet "Installation af testshop i PrestaShop til test af nye funktioner"

Så skal jeg installere prestashop på selv domænet kjdata.dkog derefter så indlæs backup af den database fra "shop.kjdata.dk" jeg har taget backup af. Også skulle det være overføret ??

 

Med hensyn til rankeringer i søgemaskinerne gør det ikke det stor da jeg ikke har haft shoppen synlig før i onsdag.. Og kunderne kan ikke købe i den endnu..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...