Jump to content

Dedikerad server e.d., något tips?


Bocko

Recommended Posts

Ligger på Binero nu. Var en Litespeed-server först, men där hade de 64 mb memory limit, för att få de 256 mb jag betalar för, så fick de flytta mig till en Apache-server.

 

På Litespeed var sidan sjukt trög, och i praktiken oanvändbar. På Apache är den riktigt snabb. MEN... Då har de max_input_vars 1000. För att kunna göra översättningarna på moduler i backoffice så står det:

 

 

Warning, your PHP configuration limits the maximum number of fields to post in a form:

1000 for max_input_vars.

Please ask your hosting provider to increase the this limit to 3477 at least or edit the translation file manually.

 

Binero vägrar konsekvent att öka detta, nej och åter nej är svaret ("Det är en säkerhetsrisk"). Nu är det ju inte fråga om EN fil heller, som med "Front office translations", utan en för varje. Och finns det ingen översättning alls, så måste den skapas från grunden - med allt vad det innebär. I all korthet betyder det: Jag klarar inte av det. Jag är ingen fantastisk kodknäckare och inget datageni, jag är en hantverkare som behöver en webshop, och är så illa tvungen att bygga den själv.

 

Så. Har någon ett tips på en lösning? Hantera en hel VPS från grunden klarar jag inte av. Så det behöver vara ett webhotell med en prestanda som motsvarar åtminstone Bineros (där det faktiskt fungerar att köra Prestashop, inte bara reklamsnack som hos Binero), eller en dedikerad server med ett enkelt gränssnitt (med "webhotellkänsla"). Som sagt, jag är rätt kass på allt sådant här. Så det finns gränser för var jag klarar.

En annan aspekt är ju priset också. Innan jag börjat få igång min verksamhet med webshoppen, så har jag inte råd med de priser som t.ex. City Network har på sina dedikerade servrar.

 

Så, har ni bra tips? Eller om ni är månglare som vill kränga på mig ett bra paket - skjut mig!

Link to comment
Share on other sites

Testa webbhotell hos Oderland, där kan du sätta vissa php-parametrar själv via en egen ini-fil. Du kan testa i 14 dagar innan du binder dig. Jag har kört hos där i många år och är väldigt nöjd.

 

Ja, faktiskt. Jag var lite bitter efter att jag skrev det där, och snokade faktiskt rätt på Oderland där jag skaffade ett Premium-konto samma kväll. Lite rörigt i "adminpanelen" för mig som är van vid Binero och ännu enklare saker, men det verkar fungera fint!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...