Jump to content

QuickPay OPC modul problemer


colorrush

Recommended Posts

Hej presta-eksperter :)

 

Jeg er ved at opsætte QuickPay/PrestaDesigns OPC modul (dette: http://quickpay.dk/modules/prestashop/azquickpay1.5.zip) men er stødt ind i nogle problemer.

 

Jeg er nået hertil:

http://i.imgur.com/qGu8frf.jpg

 

Problemerne er:

 

1. Når man vælger fragt i midtersektionen ændres fragtbeløbet ikke (ved den røde pil).

 

2. Når man har udfyldt alle felter og trykker på "checkout" knappen, sker der ikke noget. Jeg har selvfølgelig udfyldt merchant ID og MD5 kode i OPC modulets indstillinger.

 

Er der nogen der har erfaringer med dette modul og kan hjælpe?

 

Jeg er desperat for at få min shop op at køre og det er det sidste jeg mangler, så jeg ville være utroligt taknemmelig hvis I kan hjælpe mig!

 

Prestashop version er 1.5.2.0

Link to comment
Share on other sites

Har du spurgt Quickpay, som vel har overtaget supporten på modulet, nu hvor de har købt rettighederne til det?

 

Jeg har installeret det i en version 1.5 uden at få det til at blive vist endnu - men har heller ikke haft tid til at kigge mere på det. Men mit bud er helt klart, at hvis der umiddelbart er fejl i modulet, så er det quickpay, der skal løse dem - ikke folk her i forum.

Link to comment
Share on other sites

Har du spurgt Quickpay, som vel har overtaget supporten på modulet, nu hvor de har købt rettighederne til det?

 

Jeg har installeret det i en version 1.5 uden at få det til at blive vist endnu - men har heller ikke haft tid til at kigge mere på det. Men mit bud er helt klart, at hvis der umiddelbart er fejl i modulet, så er det quickpay, der skal løse dem - ikke folk her i forum.

Ja, det var det første jeg gjorde, men jeg blev vidersendt til PrestaDesign/Seotext.dk som har udviklet modulet, men de svarer ikke umiddelbart tilbage.

 

Det er meget frustrerende for det er det sidste jeg mangler før jeg kan launche min shop.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var det første jeg gjorde, men jeg blev vidersendt til PrestaDesign/Seotext.dk som har udviklet modulet, men de svarer ikke umiddelbart tilbage.

 

Det er meget frustrerende for det er det sidste jeg mangler før jeg kan launche min shop.

 

Jeg har "overtaget" nogle af deres kunder - kan jeg jo så røbe - hvor folk har købt en løsning hos dem, og når de sidste ting skal på plads, så svarer de ikke trods utallige henvendelser. - og ja, det har jeg hørt fra efterhånden en del kunder.

 

Så vi kan jo håbe, at de læser med her - da de har gjort rigtig meget ud af at promovere deres firma og ydelser her i forum.

 

Så Prestadesign - hvor er I efter levering af jeres løsninger, bliver jeg fristet til at spørge?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har "overtaget" nogle af deres kunder - kan jeg jo så røbe - hvor folk har købt en løsning hos dem, og når de sidste ting skal på plads, så svarer de ikke trods utallige henvendelser. - og ja, det har jeg hørt fra efterhånden en del kunder.

 

Så vi kan jo håbe, at de læser med her - da de har gjort rigtig meget ud af at promovere deres firma og ydelser her i forum.

 

Så Prestadesign - hvor er I efter levering af jeres løsninger, bliver jeg fristet til at spørge?

Må også indrømme at jeg er lidt skuffet. Jeg valgte QuickPay bl.a. pga. OPC modulet, og når det så ikke virker, er der ingen hjælp at hente. Det synes jeg ikke er i orden.

 

Hvis du kan hjælpe mig med at få det til at virke, betaler jeg dig gerne for det. Nu når det ikke lader til der er hjælp at hente hos QuickPay eller PrestaDesign.

Edited by colorrush (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det kunne jo være, at Prestadesign er gået i skjul efter denne her tråd?

Hehe, det kunne man fristes til at tro. Uanset hvad så er de ikke til at få fat på.

Jeg er godt nok skuffet over både Quickpay og Prestadesign. Det er noget at den værste service (eller mangel på samme) jeg har oplevet.

 

Jeg har også droppet det modul, og købt dette i stedet:

http://addons.prestashop.com/en/checkout/6841-one-page-checkout-for-ps-1-5.html

 

Hold kæft det spiller!!

Det er super nemt, ALT kan indstilles, supporten er super (Peter svarede lynhurtigt og hjalp mig da jeg havde et mindre problem, som ikke engang havde med modulet at gøre). Jeg kan kun anbefale dette modul.

 

Til sammenligning har Quickpay/Prestadesigns modul INGEN indstillinger man kan rode med, det virker overhovedet ikke, og der er ingen hjælp at hente overhovedet.

Link to comment
Share on other sites

Benytter du dig af et GLS PakkeShop modul og virker det sammen med den OPC?

For det virkede ikke med QuickPay's ligesom jeg heller ikke fik vist priser på de forskellige fragt muligheder jeg havde i min shop.

Nej jeg bruger ikke GLS modul, så det ved jeg desværre ikke.

Men det håber jeg det gør, for jeg har planer om at bruge GLS i nær fremtid :)

Link to comment
Share on other sites

Det virker med version 1.4.x og OPC - og Kjelds eget modul virker med version 1.5 i standard check out - jeg har ikke testet med OPC. Jeg kan ikke helt gennemskue, om prestaaddon modulet er det samme som dette: http://www.canin.sk/prestashop/presta-modules/17-one-page-checkout.html - men køber du hans modul med support, er han yderst behjælpelig - så Peter kan jeg varmt anbefale, hvorimod det med support på andre moduler købt gennem presta addons kan det være så som så med hjælp.Og PrestaShop folkene gør intet/tager ikke stilling til manglende support for moduler købt i deres shop.

Link to comment
Share on other sites

"hvorimod det med support på andre moduler købt gennem presta addons kan det være så som så med hjælp"

 

Ja tak, det har jeg oplevet. Har købt Promo Gift, da det hed 1.4.8. Efter opgradering til 1.4.9. virkede det ikke. Udvikleren forsøgte gennem 2-3 uger at hjælpe. Til sidst opgav jeg, og anså de penge for tabt.

Link to comment
Share on other sites

Hej kære brugere her på forummet,

 

Dejligt at i nævner vores modul og så mange er interesseret i det.

 

Jeg ser først denne tråd nu og den anden der bliv nævnt, her i dag, ved et tilfælde, da jeg desværre ikke har den store tid til at være aktiv her på forummet hver dag - beklager.

 

Vores modul til QuickPay er ligesom med Canins checkout modul, et modul, der går ind og laver om på selve opbygningen af standard checkout processen (det er jo hele ideen med det) og derfor kan man ikke forvente at det hele ser ud som på nogle af vores referencer blot ved at installere det (jeg ville ønske man kunne det), men det kræver at man får rettet i sine design filer (CSS), så modulet passer ind i det tema man nu engang bruger.

 

Her kan man enten rette henvendelse til os, og herefter hjælper vi meget gerne med dette - Eller man kan tage fat i sin egen udvikler/programmør og få vedkommende til at hjælpe (det er ikke mange timer der skal bruges på det).

 

Herefter har man så den checkout man gerne vil have med et gratis modul fra QuickPay samt et par timer brugt på sin programmør.

 

Igen - jeg er ked af jeg ikke har bebatteret i denne tråd noget før, men ser det som sagt først nu.

 

Er der i fremtiden nogen der har spørgsmål, vil have hjælp, har kritik eller noget helt fjerde - så sidder jeg altid klar ved mailen kontakt(a)prestadesign.dk eller direkte på telefon 65742003.

 

Venlig hilsen og med ønske om en god dag

 

Kristian Ole Rørbye

Link to comment
Share on other sites

Det er meget fint du prøver at komme herind og redde den, Kristian, men har du overhovedet læst mit indlæg?

 

Jeg har rettet masser til i CSS filerne, det slipper man sjældent udenom. Men den helt grundlæggende funktionalitet mangler jo fuldstændig i modulet? Checkout knappen virker ikke og fragtpriserne opdateres ikke. Disse to basale ting vil jeg mene er rimeligt at antage fungerer!

 

At du så samtidig er 4-5 dage om at svare på min henvendelse på mail og derefter tilbyder at lave det for 2 timer á 450 kr. - så står jeg satme af!

 

Ved ikke hvordan forretningsmodellen mellem dig og Quickpay ser ud, men når de har købt rettighederne til dit modul og tilbyder det gratis, skal man så ikke forvente det virker eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Kære Colorrush,

 

Ja, jeg læste godt dit indlæg samt din mail. Jeg svarede her i indlægget, mere generelt, da det er den opfattelse jeg har fået af andre PrestaShop ejere, der bruger modulet, at de enten:

 

1. først har glemt at slette det almindelige QuickPay modul inden de installere OPC

2. at der har været noget i designet der drillerede og skulle rettes i CSS filerne.

 

Jeg har også fået QuickPay til at lave en note under modulerne, så man, inden man downloader dem, er opmærksom på, at det kræver lidt mere efterarbejde, end når man f.eks bruger det almindelige modul. Det ved den almindelige bruger ikke inden de downloader det, så det hørte hjemme.

 

Modulet er derudover stadig i beta mode, så der vil naturligvis være nogle steder der skal rettes til og det gør vi løbende. Herefter vil der komme en version 1 af modulet, hvor "alle" bugs er fjernet.

 

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med at få det til at virke, så svar venligst på min mail med oplysninger om din webshop og jeg klare det kvit og frit for dig.

 

Mvh.

Kristian Ole Rørbye

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestadesign, velkommen tilbage. Vi har savnet dig.

 

Hvad med en kommentar på det jeg nævner i denne tråd?

Jeg synes, at der er visse mangler, hvis jeg skal bruge dette modul.

 

"Jeg ser først denne tråd nu og den anden der bliv nævnt, her i dag, ved et tilfælde, da jeg desværre ikke har den store tid til at være aktiv her på forummet hver dag - beklager."

Hold nu op!!! Hvis man starter en tråd herinde for at promovere sit produkt, så må man sgu også være aktiv herinde. Alt andet er spild af vores andres tid.

 

"Her kan man enten rette henvendelse til os, og herefter hjælper vi meget gerne med dette - Eller man kan tage fat i sin egen udvikler/programmør og få vedkommende til at hjælpe (det er ikke mange timer der skal bruges på det)."

Det stemmer ikke overens, hvad Prestafan1234 skriver tidligere i denne tråd.

 

 

"Modulet er derudover stadig i beta mode, så der vil naturligvis være nogle steder der skal rettes til og det gør vi løbende. Herefter vil der komme en version 1 af modulet, hvor "alle" bugs er fjernet."

Hvorfor fanden har du så fået Quickpay til at linke til det modul?

 

Beklager, Kjeld. Det ødelægger Quickpays gode ry, som du skriver om.

 

Prestasdesign: Det her er bare ikke godt nok.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej igen,

 

Nu har jeg valgt at bruge dette debatindlæg til at samle trådene, så vi har det hele samlet ét sted - håber det er OK og at I kan se det fornuftige i det.

 

For lige at svare på Perthos spg. i hans anden tråd:

 

1: Korrekt, der er IKKE mulighed for at bruge andre betalingsmetoder end QuickPay pt.

2: Dette skal rettes i den billede fil der findes med betalingskortene i modulet (senere vil man kunne vælge de kort som man modtager og modulet vil indsætte disse - det arbejder vi på pt.)

3: Automatisk hak i nyhedsbrevet bliver fjernet - det var en fejl.

 

Den tråd jeg startede herinde om modulet var da vi havde rettighederne til det. Her kostede det 3.000,- for modul og korrekt installation. Det betyder, at hvis man havde købt det af os dengang, så havde man fået det ligesom hvis man f.eks køber Canins OPC med installation.

 

Så efter QuickPay overtog rettighederne, så må jeg ærligt indrømme, at jeg ikke havde den gamle promovering tråd i tankerne.

 

Jeg vil ikke komme yderligere ind på aftalen mellem QuickPay og mig, men kan sige, at der ikke gik mange dage, før rettighederne var overtaget.

 

At et modul er i beta er ret normalt og ideen med at lancere det, er netop at få feedback og gode ideer fra brugerne, så modulet kan blive _præcis_ lige som i ønsker - det er jeg selv MEGET intersseret i.

 

Er selv meget tilfreds med modulet og hvordan det ser ud, når det hele spiller, se f.eks den første kunde vi lavede det til her: http://livingdelux.dk

 

Slutteligt vil jeg komme med en bøn til alle dem, der måtte have problemer med det (fremtil vi lancere version 1):

 

Er der problemer med modulet, så send mig en mail på kontakt(a)prestadesign.dk og vi vil hjælpe Jer uden beregning med at få det til at virke.

 

Vi prøver kun at hjælpe danske PrestaShop ejere, der bruger QuickPay, til at få en lækker checkout-proces - thats it :)

 

Mvh.

Kristian Ole Rørbye

Link to comment
Share on other sites

Hej Kristian / Prestadesign

 

Tak for dine svar, jeg er glad for at du er villig til at løse problemerne med modulet.

 

Det kan godt være du er kommet lidt i klemme efter rettighederne er solgt til Quickpay, men se det fra vores/brugernes side - mit valg til betalingsgateway stod mellem ePay og Quickpay, og meget talte for ePay, men endte med at vælge Quickpay og det gratis OPC modul var størstedelen af grunden til mit valg. Så er det sq lidt frustrerende at det ikke virker og at der ikke er noget hjælp at få.

 

Så jeg er meget glad for dit tilbud til dem som har problemer med modulet. :)

 

Jeg er dog gået over til en anden løsning, men det kan være jeg går tilbage til jeres modul, og i så fald kontakter jeg dig hvis der er problemer.

 

Lige et spørgsmål - hvornår forventer du at have version 1 klar?

Edited by colorrush (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

"Nu har jeg valgt at bruge dette debatindlæg til at samle trådene, så vi har det hele samlet ét sted - håber det er OK og at I kan se det fornuftige i det."

 

Det kan man jo så mene om, hvad man vil.

 

Jeg hælder til den mening, at een tråd omhandler eet emne.

 

Til gengæld kan jeg godt se pointen fra din side.

Du har været "væk" et stykke tid.

Du har overdraget rettighederne til Quickpay, kan jeg forstå.

Så kan du jo vælge at sige, at det ikke længere er dit problem. Det er fair nok.

 

Så er det bare jeg spørger....

Hvem hjælper hvem?

 

Her er tilsyneladende et modul, som Quickpay har rettighederne til, og som tilsyneladende ikke virker.

Hvis Quickpay har rettighederne, så har Quickpay vel en programmør, som har overtaget koden? Med mindre det er udliciteret.

 

Jeg synes virkelig jeg savner Quickpay i denne her tråd.

Link to comment
Share on other sites

@Colorrush, du siger bare til, så sørger jeg for at du får det hele til at virke 100% (uden beregning). Mht. version 1, så regner jeg med at det tager 1 måned fra dags dato, da det tager en del tid og projektledelse at få det lavet. Men den kommer :)

 

QuickPay skal ikke blandes ind i denne tråd, det er mig der har lavet modulet og mig der står inde for det. Dermed også mine programørrer der kan lave de rettelser der skal til for at få det til at virke ordenligt.

 

Og som sagt tidligere, er der problemer med modulet, så send det til mig, og vi laver det gratis.

 

Er glad for at vi samarbejder om det her, istedet for at modarbejde hinanden.

 

Mvh.

Edited by Prestadesign.dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hej Arlo,

 

Yep - det er blevet installeret på en del shops, efter jeg tilbød at lave installationen gratis.

 

Der er netop blevet uploadet en version 1.1 af modulet på QuickPays download side og denne er blevet opdateret, hvor diverse bugs er blevet fixet, samt man nu kan have flere fragtmuligheder.

 

Der mangler stadig at man kan indtaste gavekort kupon kode.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Har installeret jeres quickpay OPC modul, har lige 2 problemer:

 

1. Hvordan får jeg det på dansk, da.php ligger i mappen i azquickpaymodul?

Alt andet på min hjemmeside er DK.

 

2. Hvordan "tvinger" jeg valg af land til danmark i kunde information?

Elleres fint modul :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...