Jump to content

[LØST] RMA / Retur - vare


jones-dk

Recommended Posts

Hej,

 

Er der nogle som ved om der findes et RMA/retur modul til Prestashop ?

Eller findes der en smart løsning hvor man kan lave et link på forsiden til retur og kunde så kun skal indtaste ordre-nr og e-mail adresse ? og ordren så bliver hentet frem ?

 

Eller er der nogle som selv har lavet noget andet ?

 

 

Bruger vers. 1.5.3.1

 

 

Mvh.

Jonas

Edited by jones-dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja, kunden kan logge på, gå ind på sin ordreoversigt, og der vælge hvilke varer, der skal returneres.

Nemmere kan det da ikke være.

 

Problemet er blot alle de der utallige gæste køb, som vi alle sikkert har, og som ikke gider registrere sig. De har ikke den mulighed.

 

Uanset hvad du søger, så skal kunden være oprettet som rigtig kunde, for at udnytte sådan en facilitet.

 

Og uanset gæstekøb eller ej, så er returrettighederne de samme. De er bare mere besværlige for der der gæste købere. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Nu har jeg lige fået tid igen. Til at kigge på det "RMA / Retur - vare" - det jeg lidt søger er at man kan lave en side som hedder retur/rma og den skal være tilgængelig hele tiden - også selvom man ikke er logget ind.

Hvor kunden både registeret og gæstekøb - de indtaster deres e-mail adresse som de brugte under købet og derefter ordre-nr. Og system så kalder ordren frem. Hvor de får samme mulighed som "registeret kunder med login" - Det kunne være lækkert hvis det kunne lad sig gøre :)

 

Kan vi/jeg som er logget ind som administrator/superadmin - kan vi lave en retur / rma på den enkel ordre via back office ?

 

Er der andre som hånter retur/ rma for deres gæstekøbe og evt. hvordan gør i det ?

Link to comment
Share on other sites

"Er der andre som hånter retur/ rma for deres gæstekøbe og evt. hvordan gør i det ?"

 

Jeg tror jeg har svaret.

 

De må sende en mail, eller bare sende det retur. Reglerne for returnering gælder uanset gæstekøb eller ej.

 

Nu ved jeg ikke, hvad du sælger, og hvor mange du forventer retur.

 

Men jeg tror at jeg har haft ialt 4-5 returneringer i de 5 år jeg har haft mine butikker. Så det er ikke noget, jeg vil bruge krudt på at forbedre.

 

"Kan vi/jeg som er logget ind som administrator/superadmin - kan vi lave en retur / rma på den enkel ordre via back office ?" Du kan altid lave en retur på varer i en ordre, og generere en kreditnota. I hvert fald i 1.4.9, men mon ikke også det virker i 1.5.3.1.?

Link to comment
Share on other sites

"De må sende en mail, eller bare sende det retur. Reglerne for returnering gælder uanset gæstekøb eller ej."

Den del er jeg godt klar over med købeloven - det er for at gøre eksp. tiden mindre og at det tager korte tid fra vi modtager varen til sagen er afsluttet.

 

Simpel og enkelt, for at forbedre kundeservice overfor kunderne. Også så vi ikke skal bruge tid på at kontakte kunden for at høre hvad der er galt eller hvad kunden ønsker; penge retur / varen ombytte eller kunden har købt forkert vare.. Jeg sælger it/elektronik produkter.

 

Kan man lave en kontakt formular?

Hvor kunden indtaster ordre-nr/faktura nr, navn og med nogle drop down menu hvor kunden vælger hvad de ønsker

Som f.eks.

Hvor den øverste indsætter (automatisk) dato og klokkeslet.

Ordrenr - :[ET FELT HVOR MAN KAN INDTASTE] *(skal udfyldes)

telefonnr [ET FELT HVOR MAN KAN INDTASTE]

e-mail (som brugt ved købet): [ET FELT HVOR MAN KAN INDTASTE] *(skal udfyldes)

 

Varenr: [xxxxxxx] *(skal udfyldes)

Fejl type: (med dropdown) - hvor kunden kan vælge hvilket fejltype det er som f.eks.: Fortrydelse af køb, fejlbestilling, defekt

Handling: Penge retur, ombytning til andet produkt, ombytning / repaparation

 

Beskrivelse af fejlen:

Større felt hvor de kan skrive (ligesom hvis man skrive i feltet besked i kontakt os

Kasse i bunden hvor man trykker "SEND" herefter sendes en mail til "shop ejer / webshop's mail" samt til den mail adresse man har indtastet i email, ovenfor.

Link to comment
Share on other sites

Jeg svarede på dit spørgsmål: Kan man det. Ja, det kan man.

 

Men hvis du ikke selv kan kode det, så er det noget du skal betale dig fra. Hvem der kan ved jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du laver en kontaktformular, hvor kunden skal udfylde alle disse oplysninger, kan du efter min mening ligeså godt tvinge dine kunder til at registrere sig ved køb, da du skal bruge ligeså mange oplysninger, når varen skal returneres. Al den funktionalitet du efterspørger findes jo som standard, når kunden registrerer sig.

Så du skal gøre op: Hvor mange af dine kunder returnerer varer, og om du vil "udsætte" dine kunder for dette besvær hhv. når de køber som gæst og skal udfylde en masse ting, hvis de vil fortryde - eller de registrerer sig ved køb og returnering skal være nemmere.

 

Men en helt anden angrebsvinkel er vel at finde ud af, hvorfor du har så mange kunder der vil returnere varer, at det er blevet et problem for dig, hvordan de skal gøre det - er der så ikke noget andet galt? Jeg køber også elektronik på nettet - lige fra kamera, printer, bærbar og til mobil. Og jeg har ikke returneret noget endnu, med mindre det var i stykker, eller produktbeskrivelsen ikke levede op til det forventede. Men det bør da ikke være et direkte problem i en webshop, hvordan man håndterer returvarer, for så er der noget andet galt - efter min mening

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Prestafan1234.

 

Jeg har haft 4-5 returneringer på Miras Dukketøj, og kun fordi de har købt en forkert størrelse.

 

Jeg har den indbyggede funktionalitet aktiv. Og den kan gæsteløberne jo ikke bruge, men vi har da fundet ud af det alligevel.

 

En mail er lige så godt.

 

Det du efterspørger er spild af penge, hvis du vil have min mening.

 

Prestafan1234 har en piente med, om du vil tillade gæstekøb.

Link to comment
Share on other sites

@Prestafan1234

 

Har læst dit indlæg igennem. Og er kommet frem til den konklusion at jeg "tvinger" mine kunder fremover til og registrere sig. Det kan godt være jeg måske mister et par kunder på den konto. Men det vil gøre hele sags forløbet nemmere for os og kunden, samt så skal vi hellere ikke side og bruge en masse tid på det pjat længere. Tror ca vi kan forkort hver sag med ca. 1 time ved at "tvinge" kunderne til at registrere sig. Det er ihvertfald noget som jeg helt klart kan se en stor fordel i for os.

 

Mange tak for hjælpen :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...