Jump to content
SCAMPAI

New FREE [Template] for Prestashop 1.5 by Graphileom

Recommended Posts

nice template it's possible adapt it to responsive and thml5/css3 and rich snipet like it

Sympa mais perso j'ai des bugs dessus : par exemple, quand je clique sur une couleur, il va sur XXL au lieu de rester sur S par defaut dans la liste déroulante des tailles, ensuite idem si je clique sur la liste déroulante des tailles, il passe du S au XXL, bizarre non ? Surtout que ça ne le fait pas sur le thème par défaut... autre chose, les images en petit, ne s'affichent pas dans internet explorer, comment ça se fait ? sous firefox et chrome pas de soucie par contre.

template looks fine, great work and thank you very much for sharing this stuff :)

• Like 2

Bonjour, voila j'utilise la dernière version de Presatashop, car ma boutique en ligne n'ouvre ses portes que courant Février : j'ai la version 1.5.3 un truc comme ça, bref la dernière version... je suis chez 1&1 comme hébèrgeur.

Alors je vous explique : j'utilise un thème sympa (THGR00027r gray/pink ici en démo et ici le site du développeur) mais le problème, j'ai deux bug bizarre.

Le premier : les images miniatures de mes produits ne s'affichent pas sous Internet Explorer, sous Chrome et Firefox par contre aucun problème... et cela, chez tous le monde (j'ai demandé à mon père, à un ami de MSN, un autre de Skype etc.

Le deuxième : n'est pas trop méchant celui la, mais tout de même : sur ma page produit, j'ai donc le choix de couleur avec des carrés, puis, le choix de la taille des frusques via une liste déroulante : étrangeté absolue pour moi, c'est que si je clique sur le carré d'une couleur, dans la liste déroulante des taills, il saute du S par défau, au XXL : bon on s'en fout on peut toujours faire son choix dedans, mais tout de même ça fait tache je trouve... idem aussi, même sans toucher à la couleur, si par exemple je décidé de cliquer sur la liste déroulante pour regarder les taills qui existent, ben la pareil, tout à coup, il saute du S au XXL !

A votre avis, de quoi ça peut venir ?

Pour information, j'ai testé en mettant le thème par defaut de Prestashop, et je n'ai aucun de ces bugs !!! Cela provient donc bien du thème en question.

Mais pourquoi ? Et qu'est-ce que je peux faire pour y remédier ? Je l'aime trop ce thème !

J'ai envoyé un mail aux développeurs de ce thème mais pas de réponse.

Merci par avance pour votre aide.

template looks fine, great work and thank you very much for sharing this stuff :)

You have the same bug like me : miniature is not viisble with internet explorer !!! why ???

Sympa mais perso j'ai des bugs dessus : par exemple, quand je clique sur une couleur, il va sur XXL au lieu de rester sur S par defaut dans la liste déroulante des tailles, ensuite idem si je clique sur la liste déroulante des tailles, il passe du S au XXL, bizarre non ? Surtout que ça ne le fait pas sur le thème par défaut... autre chose, les images en petit, ne s'affichent pas dans internet explorer, comment ça se fait ? sous firefox et chrome pas de soucie par contre.

Bonjour,

>> pour les couleurs, en cours

>> pour les images sous IE, voir ici, l'astuce d'Amandine56 fonctionne aussi.

Cdlt,

Philippe

Hi,

Does anyone of you have an upgrade for the manufacturerslider module , for the carousel to spin

where in the code I can control the spin, and the speed ?

Good work.

See the top menu angles.

How you fix that ??? Can you tell me please ?

Bonjour,

>> pour les couleurs, en cours

>> pour les images sous IE, voir ici, l'astuce d'Amandine56 fonctionne aussi.

Cdlt,

Philippe

Merci pour votre réponse, ça marche super...

Pour information, l'astuce des miniatures, à savoir, renommé son thème en "Default" résous aussi le problème de la liste déroulante... Je vous le dis à titre d'information, ça peut vous aider à trouver le problème.

Un autre bug ou quoi ? J'ai vu qu'on peut suggérer des accessoires avec un produit, par contre, sur le site, je vois bien en bas l'onglet accessoire, mais quand je clique dessus, il ne montre rien... comment ça se fait ?

Hi,

BUG FIXED on block "Others products in the same category".

Replace the file productscategory.css in themes/thgr00027(x)/css/modules/productscategory/

You can also download the file on graphileom.fr

Philippe

Hi,

BUG FIXED on block "Others products in the same category".

Replace the file productscategory.css in themes/thgr00027(x)/css/modules/productscategory/

You can also download the file on graphileom.fr

Philippe

Hi thanks for your answer

But, it doesent work : the accessories still empty !

Snif, i check if i do right, and yes, it's still empty...

I saw two other bugs if you want to know :

- block déjà vu : juste one product, and he's still on the same product all time

- on the product page : scroll list : when i click in the scroll list, he jump automatically to the last entries (not really a problem, but not pro too).

So i hope you can fix it

Thanks for your help !

Bonjour ;

Super theme

J'ai un 2 problèmes :

1/ lors de l'installation , j'ai eu ce message d'erreur :

Attention: Copier/Coller vos erreurs si vous souhaitez définir manuellement

le type d'image (dans la page «Images» du menu "Préférences") :

Certaines ne peuvent pas être ajouté car elles existent. Voici la liste :

Nom du type d'image : small_default (Largeur : 45px, Hauteur : 45px)

Nom du type d'image : medium_default (Largeur : 58px, Hauteur : 58px)

Nom du type d'image : large_default (Largeur : 264px, Hauteur : 264px)

Nom du type d'image : thickbox_default (Largeur : 600px, Hauteur : 600px)

Nom du type d'image : category_default (Largeur : 500px, Hauteur : 150px)

Nom du type d'image : home_default (Largeur : 124px, Hauteur : 124px)

Nom du type d'image : scene_default (Largeur : 520px, Hauteur : 189px)

Nom du type d'image : m_scene_default (Largeur : 161px, Hauteur : 58px)

et en effet , les images du bloc reinsurance n'apparaissent pas ( satisfait ,echange ...)

2/ La liste deroulante des fabricants ne correspond pas avec celle de ma boutique

et donc en cliquant sur un fabricant , on n'arrive à aucun produit.

Voilà . Si vous pouvez me donner un coup de main

Merci

Bonjour ;

Super theme

J'ai un 2 problèmes :

1/ lors de l'installation , j'ai eu ce message d'erreur :

Attention: Copier/Coller vos erreurs si vous souhaitez définir manuellement

le type d'image (dans la page «Images» du menu "Préférences") :

Certaines ne peuvent pas être ajouté car elles existent. Voici la liste :

Nom du type d'image : small_default (Largeur : 45px, Hauteur : 45px)

Nom du type d'image : medium_default (Largeur : 58px, Hauteur : 58px)

Nom du type d'image : large_default (Largeur : 264px, Hauteur : 264px)

Nom du type d'image : thickbox_default (Largeur : 600px, Hauteur : 600px)

Nom du type d'image : category_default (Largeur : 500px, Hauteur : 150px)

Nom du type d'image : home_default (Largeur : 124px, Hauteur : 124px)

Nom du type d'image : scene_default (Largeur : 520px, Hauteur : 189px)

Nom du type d'image : m_scene_default (Largeur : 161px, Hauteur : 58px)

et en effet , les images du bloc reinsurance n'apparaissent pas ( satisfait ,echange ...)

2/ La liste deroulante des fabricants ne correspond pas avec celle de ma boutique

et donc en cliquant sur un fabricant , on n'arrive à aucun produit.

Voilà . Si vous pouvez me donner un coup de main

Merci

Hello,

You have also asked via your personal mail, right?

I told you. ;)

Cdlt,

Philippe

Edited by Graphileom (see edit history)

it's an english forum, please write here ONLY IN ENGLISH language

• Like 2

it's an english forum, please write here ONLY IN ENGLISH language

Sorry,

Question is in french !!! :(

Sorry,

Question is in french !!! :(

no problem my friend :) I have to use google translator to understand what's going on;)

Good job, keep it up!

Hi,

I can't find the language selection for your site "http://www.graphileom.fr", I do not understand french.

Go here

http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=fr&u=http://www.graphileom.fr/&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.graphileom.fr%26hl%3Den%26biw%3D1366%26bih%3D643&sa=X&ei=87UhUbeWBuGuiQKTqIDwBA&ved=0CDEQ7gEwAA

That is the Google Translate page service in action :-)

Hey philippe

Is this theme mobile compliant?

Hey Indus,

Normally yes, but there is a problem and I do not have time to watch it. If someone can look over there, it will be nice :)

Regards,

Philippe

Well one thing I found on my Galaxy Note II is that pay wit Paypal does not seem to work, other parts seem to work. I will see what I can figure out in the next few days to help with Graphileom's load.

• Like 1

Is there a dutch translation available for thgr00027r ?

Or do I have to translate everyting manually ?

BTW Nice theme, compliments

Edited by racemaniac (see edit history)

I've managed to copy the dutch translation from the default theme to this one.

Newbe with prestashop so had to sort it out. :)

Tnx for so far

Hello

How can i bring down ( 300 px ) the contactblock and homeblock that I placed in the right column.

because i've put a diaporama at this place.

Thanks a lot

This is a very nice theme and have got it working pretty much perfectly, however I have one problem and it's quite annoying lol.

Next to where it says cart at the top right, it says Welcome and Login next to it, however when you add something to the cart and move your mouse up to the cart the welcome and Login then drop down below the grey bar, does anyone know why this is happening?

Its ok if you reload the page or go to another one but as soon as you move your mouse to the cart again it drops down :/

Capture-11_zpsd0cfbd20.jpg

This is a very nice theme and have got it working pretty much perfectly, however I have one problem and it's quite annoying lol.

Next to where it says cart at the top right, it says Welcome and Login next to it, however when you add something to the cart and move your mouse up to the cart the welcome and Login then drop down below the grey bar, does anyone know why this is happening?

Its ok if you reload the page or go to another one but as soon as you move your mouse to the cart again it drops down :/

Capture-11_zpsd0cfbd20.jpg

J'ai rencontré le même problème. Il survient dès qu'on ajoute quelque chose au panier et c'est vraiment ennuyeux. Quelque pourrait-il nous aider à fixer ce problème?

Merci d'avance pour votre aide !

With the latest version of prestashop I have several small problems :

1- the headband the novelties no longer appears correctly (it is next to article)

http://imageshack.us/photo/my-images/11/newaij.jpg/

2- images of the footer does not appear

http://imageshack.us/f/849/basdepage.jpg/

if anyone can help me thank you in advance (and sorry for my english ...)

For the footer, just change the names of the images in the images folder to the ones the template is looking for

Hi,

Firstly, thank you very much for a great theme and for making it/them available to the community.

I have an issue I hope you can advise on.

In Internet Explorer V. 9 none of the product images are showing on the product pages, although it the images do show in the thickbox. The images on the featured products on the home page are also missing. However, the images are showing in the viewed products, specials and new product blocks.

In Firefox and Chrome everything shows just fine. If I switch to the default theme all images show OK in all browsers.

Thanks.

**Edit: Never mind. I found a module called Imagefix which was a quick and easy solution for this.

Anyone interested it is at http://www.catalogo-onlinersi.com.ar

Edited by Dave L (see edit history)

Good work.

See the top menu angles.

Somebody knows how?

Hi,

Firstly, thank you very much for a great theme and for making it/them available to the community.

I have an issue I hope you can advise on.

In Internet Explorer V. 9 none of the product images are showing on the product pages, although it the images do show in the thickbox. The images on the featured products on the home page are also missing. However, the images are showing in the viewed products, specials and new product blocks.

In Firefox and Chrome everything shows just fine. If I switch to the default theme all images show OK in all browsers.

Thanks.

**Edit: Never mind. I found a module called Imagefix which was a quick and easy solution for this.

Anyone interested it is at http://www.catalogo-onlinersi.com.ar

HI,

Just rename your theme in "default".

In back office, preferences/theme/ select your theme and change only its name to "default"

hi;

v1.5.4 . I don't have any image of manufacturers logos in the manufacturer slider . What sort of problem it is ?

(However , i see the name of the manufacturer with the mouse above.)

thanks

MAN this is an awesome theme thanks so much. I love it.

Just a question though, Ive also got the bug with the footer images not showing up like this

:http://imageshack.us.../basdepage.jpg/

There is a fix for it but i just want to know how i can get rid of those all together. I don't want them at the bottom of the homepage but i don't know where to find it? is it a module? I don't know, Sorry im still a noob to prestashop = \ Any help will be great! :) Thanks

EDIT:SOLUTION. Wow I must be really dumb = \ I found out how to get rid of it. It is a module called "Customer Reassurance Block". Had I learnt french in highschool to be able to understand the readme.txt (lisezmoi.txt), It tells me there. lol If anyone else didn't know for future reference, just disable that module.

Edited by Razzik (see edit history)

Sorry, still don't know how to change the logo.

Thanks!

Mareblu, Do you mean the "company logo"

If you downloaded the theme you would have a folder called doc, there is a readme file there in french, After translated there is a part that says:

-------------------------------------------------- ----------------------------------------------

LOGO [logo.png]

-------------------------------------------------- ----------------------------------------------

The logo has been modified to use the png files management (transparency).

You can change the logo which is located in the directory / themes/thgr00027/img /

Size: 236px x 61px

That's how you change it, you need replace that file with your own logo in that same size, Preferably make the logo a png file so that its transparent and doesn't clash with your background.

Hi again,

I've followed your instructions but nothing happened - still the original logo there. Seems I cannot change anything in my themes. No modifications show up, not only with your theme. Too bad.

Thanks anyway,

mare

Strange, I Just changed it a few days ago on mine. Try go to this filepath:

(the location of your xmapp/apache)\htdocs\prestashop\themes\thgr00027\img

Put your new logo in the folder "img" and call it "logo.png"

overwrite the previous logo.png in there. Go to the website and refresh the page, that should work. If not. I really have no idea man = \

Hi again,

I've followed your instructions but nothing happened - still the original logo there. Seems I cannot change anything in my themes. No modifications show up, not only with your theme. Too bad.

Thanks anyway,

mare

Hi

GO to your ftp and to you folders/files.

Delete all the files except for index.php in cache/smarty/cache and in /cache/smarty/compile

Then refresh your site.

Hi, i want to add a category block on the left column of the homepage. But when i enable the module still i m not able to view the category block on the homepage. Plz help..

Hi, i want to add a category block on the left column of the homepage. But when i enable the module still i m not able to view the category block on the homepage. Plz help..

This is not really related to this theme but to whatever theme you are using.

Go to modules>positions

Look for left column modules, if the category block is not listed there you need to transplant it.

At the top go to transplant a module. Select the category block from the first drop down and select the line for the left column in the next drop down. Transplant.

Go back to the positions and check if the category block in now listed in the left column modules. Then use the arrows at the side to move it to the position you want in the left column.

This is not really related to this theme but to whatever theme you are using.

Go to modules>positions

Look for left column modules, if the category block is not listed there you need to transplant it.

At the top go to transplant a module. Select the category block from the first drop down and select the line for the left column in the next drop down. Transplant.

Go back to the positions and check if the category block in now listed in the left column modules. Then use the arrows at the side to move it to the position you want in the left column.

Hey thanks Dave L, it worked.

Hi Graphileom,

Appreciate some assistance.

I am having difficulting with getting the Category scene to display correctly. It seems no matter what size is set in preferences/images or what size image I upload, the scene is always too small.

Capture%20scene.PNG

Capture%20scene%202.PNG

Appreciate if you could help with a solution.

Thanks.

Edited by Dave L (see edit history)

Mareblu, Do you mean the "company logo"

If you downloaded the theme you would have a folder called doc, there is a readme file there in french, After translated there is a part that says:

LOGO [logo.png]

The logo has been modified to use the png files management (transparency).

You can change the logo which is located in the directory / themes/thgr00027/img /

Size: 236px x 61px

That's how you change it, you need replace that file with your own logo in that same size, Preferably make the logo a png file so that its transparent and doesn't clash with your background.

thanks for this... I was having same problem.

Well one thing I found on my Galaxy Note II is that pay wit Paypal does not seem to work, other parts seem to work. I will see what I can figure out in the next few days to help with Graphileom's load.

Hi, I'm having the same issue, the paypal button can not be clicked on the mobile theme, did you manage to fix this? Thanks.

Bonjour,

Merci d'abord pour ce très joli thème.

Par contre, après l'installation j'ai eu un souci sur l'affichage en haut de page.

Mon prestashop : 1.5.4.1

Hébergeur : OVH

http://sac-brqp.com/index.php

vous avez vu en haut de la page, le bloc de panier n'affiche pas correctement.

Merci !!!!!!!!!

post-77126-0-49039400-1367008391_thumb.png

Love the themes - very many thanks for contributing. I have a small problem I hope someone can help with

I have installed on two sites. One one site everything looks beautiful as you can see here, the search bar is near the top and the contact and bookmark area sites nicely at the top of the screen

post-246958-0-64477100-1367056316_thumb.png

However, on the seconf site, with the same sized logo, everything is just a bit more untidy. Search bar and contacts area is lower down the screen

post-246958-0-94992900-1367056404_thumb.png

I have tried looking and comaring module positions but I can;t fathom it. Can anyone suggest how I can make the second site look like the first?

Interestingly, this is not a problme in Internet Explorer - where it looks fine,

post-246958-0-96367500-1367056536_thumb.png

But it is a problem on Chrome and safari (my usual browsers) and i have cleared all caches

Edited by haylau (see edit history)

Bonjour,

Merci d'abord pour ce très joli thème.

Par contre, après l'installation j'ai eu un souci sur l'affichage en haut de page.

Mon prestashop : 1.5.4.1

Hébergeur : OVH

http://sac-brqp.com/index.php

vous avez vu en haut de la page, le bloc de panier n'affiche pas correctement.

Merci !!!!!!!!!

HI,

I'm having the same problem having upgraded from 1.5.4.0 to 1.5.4.1

It would be very appreciated if someone could help to put this right.

Thanks.

HI,

I'm having the same problem having upgraded from 1.5.4.0 to 1.5.4.1

It would be very appreciated if someone could help to put this right.

Thanks.

Maybe it can be solved with this fix for 1.5.4.1:

Good luck

Maybe it can be solved with this fix for 1.5.4.1:

Good luck7

Hi,

Thanks for the suggestion but I have already tried that. Unfortunately doesn't work with this theme.

Hi everybody [Lei, Dave L,...]

Bug fixed, news themes for 1.5.4.1, available here

To upgrade to the new version do we install over the exisiting - so that will over write any changes?

Hi everybody [Lei, Dave L,...]

Bug fixed, news themes for 1.5.4.1, available here

Many thanks for your great support and hvaing your themes updated for 1.5.4.1 so quickly :D

To upgrade to the new version do we install over the exisiting - so that will over write any changes?

Yes you will have to redo the changes, sorry :(

I have downloaded and installed the theme for 1.5.4.1 and i am getting some images not showing up correctly. Any help is appreciated. Have a look at http://www.hillsrodholders.com Header/Footer issues.

Have you tried clearing the cache?

How do i do that? I have tried Ctrl+F5

Not in your browser - in the shop?

In the Back office go to

Advanced parameters > performance

Switch on Force Compilation, and switch off enable cache

Then try again - in your browser now, Ctrl-F5 may help

If everything is OK, then we know it is a cache issue and then take steps to clear the caches. If it makes no difference then the problem is not the cache

If it is the cache then you need to get your hands dirty with ftp, or install the clear cache module. But lets see if switching the cache off works before going there

Ok, next suggestion. May be to do with image sizes. I clicked on one of the products and the image is overwiritng some of the text

(incidentally - have a look at our sites our stuff may compliment yours, we have stainless steel chandlery and sell marine grade u-bolts etc)

You could check if your image sizes are still the default size, and try to regenerate them

Also, try switching off your mobile theme, I find that very troublesome.

Disabled mobile = no change , regenerated thumbnails = no change. I do see the images are too large. This site was just upgraded from version 1.3 and i did not do the upgrade but afterwards there was no product or category images then he said he fixed that so maybe something he did?

Hello,

I download the template and the small icon does not display. Just question mark?

Any help please?

ToM

Edited by tom52 (see edit history)

Hello,

I download the template and the small icon does not display. Just question mark?

Any help please?

ToM

For some reason the icon images file names in the theme name/css/modules/blockreinsurance/img folder are incorrect.

Rename these images to reinsurance-1-1.jpg and reinsurance-2-1.jpg and so on for all 5 images. Then you should be OK.

• Like 1

I have downloaded and installed the theme for 1.5.4.1 and i am getting some images not showing up correctly. Any help is appreciated. Have a look at http://www.hillsrodholders.com Header/Footer issues.

Looking at your site The first thing you need to do is sort out the positions.It looks like you have the block reinsurance hooked into the footer twice.

Also, make sure you actually have the theme for 1.5.4.1 version. That issue with your menu happens with the earlier 1.5 version running on 1.5.4.1

I alredy join, but can not download the zip file of that themes dude, why??

where is download button?? oh my god :unsure: :unsure: :wacko: :wacko: :wacko:

where is download button?? oh my god :unsure: :unsure: :wacko: :wacko: :wacko:

It's in the first post.

Where it says download click on the link to the authors website. Register and download the correct theme version for your prestashop version.

Hello,

thank you for your nice templates !

I have a question. After fresh install of PS 1.5.4.1, and uploaded your template (THGR00027 gratuit v1.5.4.1), there is poping up the ajax cart info after mouse hoover on top hooked cart.

The cart module is hooked only in page header and top of pages.

Thank you for any advice, will leave the site on.

Miro

www.carmate.cz

post-336597-0-49168200-1368288285_thumb.jpg

Hello rclresources,

it happend to me too. I am setting the logo on my pages as well, I just make the logo smaller, and it fits,

and moved the top menu back on the correct position. I hope somebody will write to us, where in ccs adjust

the right parameters for bigger size of logo.

BR, Miro.

ok, i add

img.logo

{

float: left;

width: 236px;

height: 64px;

}

after header in global.css to adjust the logo size, everything ok now, but this free theme look like got problem in IE, the look difference using IE browser, don noe it fix dy or not, quiet lazy check for latest news = =

IE 9 problem

looking at the demo, the top menu and the reassurance block are not in place.

Is there away to add new product in the center of the homepage, bottom of Featured products?

Any help?

Thanks

Beautiful Theme,

In which way can I change company logo (logo.png) with a new logo jpeg format, (less size). which files I need to change?

Thanks

Nice job, Phillip!

Can I use them with the NL language pack that I use in The Standard theme?

I run V 1.5.4.1

Thanks for sharing your hard work!

Best Regards,

Generaal

Hi,

I would like to change the colour of the background for featured product on the homepage without the background colour changing on all the other blocks.

Could anyone help me with the code change please.

Thanks.