Jump to content

Finns det Svenska språkfiler till 1,5?


Recommended Posts

De språkfilerna är kanske en bra start. Men jag kan påpeka att de innehåller en hel del felstavningar, särskrivningar och "google-translate"-aktiga översättningar. De är dessutom skrivna i "du-form", vilket kanske inte uppskattas av alla. Men som sagt, en bra grund att bygga på, och sparar massor av jobb.

Link to comment
Share on other sites

Filen var en gzip, menar du att jag ska in i admin och location/languages och där få in filen?

 

Hittar ingen add file där.

Går det göra manuellt?

 

Har du gått in på languages i prestashop backoffice (administrationsgränssnittet)? där väljer du att ladda upp gzipen.

Link to comment
Share on other sites

NU har jag fått in den, men var kan jag själv gå in och redigera, hur är Presta upp byggt?

De filer som är själva huvud sidan bör ju ligga isär från admin delen.

 

tex om jag vill ändra i första sidan där nån har översatt SPECIALARE och vill ha det som reavaror.

 

 

Oj här blev texten konstig!

Edited by lasseboy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hmmmm, hade lite stil på språkfilerna förut, men nu fattar jag ingenting :(

 

Var tvungen att installera om butiken och nu ligger den på 1.5.4.1.

 

Hämtar språkfilen (http://www.prestashop.com/download/lang_packs/gzip/1.5.4.1/sv.gzip - 98% översatt) och slänger upp den via

"Lokalisering > Översättningar > Importera ett Språkpaket manuellt", eftersom "Lägg till / Uppdatera" inte fungerade ordentligt.

 

Nu är det inte bättre än att BackOffice verkar vara 99% klart, men butikens framsida saknar i princip helt svenska?!?!

 

Någon som har en lösning?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...