Jump to content

[LØST] Hjælp. Fejl ved betaling med quickpay.


rtracing

Recommended Posts

Hej med Jer.

 

Jeg har et kæmpe problem med betaling i min shop.

Når man vil betale med kort i shoppen, så får man fejlen som kan ses på billedet.

 

Det er i Quickpay's betalingsvindue. (Jeg har skrevet til quickpay, men har ikke fået svar endnu)

Jeg har også fået meebox til at deaktivere de sikkerhedsindstillinger der var efter opdatering af serveren. (Ifbm. det indlæg Perto havde for et par dage siden.)

 

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe?

 

PS 1.4.9 med købt theme.

 

www.stickersshoppen.dk

 

/Ronni

post-393741-0-42602200-1358439784_thumb.gif

Edited by rtracing (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Prøv at kikke i din Quickpay manager under "fejlede"

Når en betaling fejler, så står der hvad den fejler med.

 

(Det var det, der fik mig på sporet af mine problemer i mandags).

Link to comment
Share on other sites

Prøv at kikke i din Quickpay manager under "fejlede"

Når en betaling fejler, så står der hvad den fejler med.

 

(Det var det, der fik mig på sporet af mine problemer i mandags).

 

Udfordringen er bare at der kommer forskellige beskeder ved forskellige korttyper. Under indløser står der Nets, er det min indløser? Jeg har ikke nets men euroline.

 

Begge nedenstående er lavet med et mastercard og et visa kort.

 

 

Gateway tilstand 007 (Error at QuickPay) Besked fra Quickpay Nets/Teller business number (TOF) not configured Indløser Nets/Teller Indløser status n/a (Unknown Action Code)

 

 

 

Gateway tilstand 008 (Error in request parameters) Besked fra Quickpay Card type is locked to: 3d-maestro,3d-maestro-dk,mastercard,mastercard-dk,visa,visa-dk,visa-electron,visa-electron-dk Indløser Nets/Teller Indløser status n/a (Unknown Action Code)

 

Thomas fra Quickpay har skrevet at jeg skulle deaktivere cardtypelock, og hvis jeg har forstået det rigtigt. Så er det ved at fjerne markeringen "Kreditkort i et betalingsvindue" under Quickpay modulet sådan at kunden selv aktivt skal vælge korttype i kurven.

 

/Ronni

Edited by rtracing (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Har det virket tidligere?

 

Hvis ikke, så der det måske dine indløsere i Quickpay manageren, der er problemet.

 

"Under indløser står der Nets, er det min indløser? Jeg har ikke nets men euroline."

 

Så vidt jeg ved, skal en Euroline aftale være tilknyttet en Nets aftale. Måske er det det, der er problemet = manglende nets aftale.

Link to comment
Share on other sites

Har det virket tidligere?

 

Hvis ikke, så der det måske dine indløsere i Quickpay manageren, der er problemet.

 

"Under indløser står der Nets, er det min indløser? Jeg har ikke nets men euroline."

 

Så vidt jeg ved, skal en Euroline aftale være tilknyttet en Nets aftale. Måske er det det, der er problemet = manglende nets aftale.

 

Det har virket tidligere. Men hvor længe det ikke har virket ved jeg ikke, da de få kunder der har været indtil nu har betalt via faktura.

Mener ikke at man "skal" have en nets aftale.

 

/Ronni

Link to comment
Share on other sites

Sagen er løst. Hvorfor ved jeg ikke, men mit dankort forretning nummer fra euroline fra slette i quickpay manageren.

 

Så en anden ting. Jeg har tilsyneladende ikke sat mit ordentlig ind i tingene, da jeg troede man kunne modtage visa-dankort med euroline uden en aftale med nets. Men det kan man ikke. Det er kun udenlandske visa kort.

Quickpay tror at deres programmører bliver færdig i næste uge, med en opdatering der gør at man kan køre uden om nets med visa-dankort.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...