Jump to content

[Løst] Hjælp - 20% Dansk, resten er Engelsk :/


Vanderkay

Recommended Posts

Kære brugere,

 

Har bikset rundt med det her i flere timer nu, og forstår det simpelthen ikke - nu er jeg heller ikke så rutineret som mange af jer, så håber der sidder en eller anden lille haj som har en løsning.

 

Sagen er den, at jeg under "Languages" har ændret fra "English" til "Danish" og samme gælder under "My Precences" der har jeg også sat til Dansk som der står man skal.

 

Problemet er nu at ikke ret meget på selve siden bliver oversat - F.eks er "New" skiltet som er på nye varer ikke oversat, samme er "Add to cart" ikke ved hvert produkt osv. Og når jeg går ind og klikker på et produkt og går til kassen, så står ALT på Engelsk ved checkout.

 

Nogen som kunne guide mig mod lyset? Ville sætte kæmpe pris på det.

 

Mange tak på forhånd,

 

Anders.

Edited by Vanderkay (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Er superadmin og som jeg skriver har jeg under language i backoffice disabled english som står med et rødt kryds - og enabled Danish som står ene og alene med et grønt flueben.

 

Hvis der er flere steder vil jeg meget gerne vide det :) eftersom du mener jeg ikke har skiftet hovedsproget.

Link to comment
Share on other sites

Du en skat, den stod til english og er nu også ændret til Danish, dog gjorde det ingen forskel på siden. der står stadig "New" "Add to cart" "Quantity" osv :/ forstår det simpelthen ikke. Men det var da én ting som ikke var sat korrekt så det går da den rigtige vej :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har ftp adgang, eller en file manager, så hop ind i /Cache/Smarty/Compile og ryd ALLE filer, pånær index.php

Bagefter så vælter du ind i /themes/DIT_THEME_NAVN/cache og ser om der lægger en masse filer der, hvis ja, ryd alt pånær index.php

 

og så opdater forsiden. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det har ikke noget at gøre med cachede filer...

 

Jeg tror nu nærmere, at du mangler at kopiere oversættelser fra standard PrestaShop til dit købte theme. Og i version 1.5 kan jeg ikke huske hvad menuerne hedder, men det er under "translations". Og evt. mangler du at kopiere da.php fra Prestashop theme til dit købte theme.

Link to comment
Share on other sites

Prestafan1234: Det hjalp da jeg tog da.php fra default og overskrev den da.php som lå i mit theme, så lige nu elsker jeg dig næsten :-) Tusind tak!

 

Jeg har dog et lidt andet problem nu, som faktisk først er opstået her på det seneste og måske har i løsningen. Hver gang jeg tilføjer en ny varer eller går ind under en eksisterende og klikker på "Priser" for at sætte en pris på varen, kommer der bare intet frem. ALLE de andre menupunkter i venstre side kan jeg sagtens klikke på også kommer de frem hvor jeg kan ændre og tilføje data, men pris er bare blank og kan intet skrive eller tilføje?

 

Igen TUSIND tak for hjælpen guys!

Link to comment
Share on other sites

Godt du fik sprogproblemet løst.

Men det er dårlig kutyme at starte et nyt problem i en løst tråd, specielt når problemerne ikke har nogen relevans overhovedet. Opret i stedet en ny tråd til det - men desværre er du nok ramt af en bug. Husk i den nye tråd at angive versionsnr. da det er temmelig vigtigt for dem der skal forsøge at hjælpe. Læs i øvrigt retningslinier for forum i denne tråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...