Jump to content

(LØST) Tilføj Submenu til Top Horisontal menu


Michaeltony

Recommended Posts

Hej derude :)

 

Jeg har nu fundet ud af hvordan man tilføjer nye menuer til sin top horisontal menu, men hvordan tilføjer jeg under menuer til de menuer jeg har tilføjet? på samme måde som der allerede er i f.eks. home menuen som standard? og derefter også tilføje produkter til de under menuer som kunderne direkte kan gå ind og trykke køb på og de så ryger til kassen på samme måde som i menuen med kategorier? (mit mål er helt at slette menuen kategorier og integrere den i den top horisontale menu, bare med at andet navn.

 

på forhånd, mange tak for hjælpen :)

 

Mvh Michael

Edited by Michaeltony (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ummm hvis jeg forstår dig ret ud fra dine 2 andre indlæg på forum om det samme, så vil du have en under kategori fra kategorien til at stå i toppen som seperat menu korrekt?

 

I så fald, mener jeg at du kan trykke på kategorier for at gå et niveau ned i den, og så tilføje ting derfra.

 

(vil poste en nærmere guide, når min shop er oppe og køre igen. Teknisk nedbrud. :()

Link to comment
Share on other sites

Vil gerne have fjernet kategorien helt fra hvor den er nu (i venstre side som standard) og have den op i toppen, bare med et andet navn, så når man kører musen over den, kommer der undermenuer frem man så kan klikke på for at komme ind til diverse produkter. om jeg så skal gøre det ved at oprette en ny tab og så kalde den hvad jeg nu vil og derefter oprette undermenuer under den nye tab man så kan klikke på når man kører musen over den, eller om jeg bare kan få rykket selve kategori knappen og omdøbe den og tilføje mine produkter der, betyder ikke noget for mig, bare det der kan lade sig gøre :)

 

og det du siger med at trykke på kategorier og derefter tilføje ting i den kan jeg godt, men kan ikke få dem til at ligge i hovedmenuen i toppen :/

 

ærgeligt med dit tekniske nedbrud, håber din shop kommer op igen så hurtigt som muligt :)

Link to comment
Share on other sites

Nå har en god og en dårlig nyhed til dig.

 

1. den standard Top Horizontal Menu kan IKKE håndtere underkategorier til underkategorier.

f.eks.

Produkter -> Computere -> Dell

Produkter -> Computere -> Hewlett Packard.

Produkter -> Software -> Windows

Produkter -> Software -> iOS

 

osv osv.

 

Der viser den kun Computere og Software. :(

 

Men mener der er et modul der hedder Mega Menu der kan gøre det, ved dog ikke om det koster penge osv, for har ikke selv rodet med det.

 

2. Den "gode" ... er at oprette en rod kategori der hedder Produkter, og så flytte alle andre kategorier ind under den, så kan du få den vist i standard menuen som Produkter.

 

www.exshop.dk <-- ja ny shop, da jeg havde et teknisk nedbrud i nat. :(

Link to comment
Share on other sites

Tror stadig din shop er nede da jeg ikke kan komme ind på den :/

 

Det er heldigvis heller ikke underkategorier til underkategorier jeg vil oprette.

 

 

Vil bare gerne have det som fx. hardware ->

grafikkort

lydkort

ram

 

og så klikker man på en af dem i underkategorien til hardware og kommer ind på en side hvor man så ser alle de grafikkort jeg fx har :)

 

men tror jeg gør noget forkert så når jeg opretter, bliver de kun oprettet som: menu top links, så kommer der så en tab i hovedmenuen hvor jeg ikke kan få underkategorier ind under.

 

jeg opretter dem ved: moduler -> top horisontal menu -> config -> tilføj menu top link.

 

Hvordan skal jeg så gøre hvis jeg vil oprette som en rod kategori der fx hedder hardware og så flytte alle kategorierne ind under den som du beskrev?

 

Er forresten rigtigt glad for hjælpen :)

Edited by Michaeltony (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

kan være jeg ikke fik trykket gem da jeg aktiverede shoppen haha

 

prøv igen, så skriver jeg en guide i mens.

 

forresten hvordan ser dine menuer ud nu?

 

evt link eller beskrivelse. :)

 

ooooohhhh.... top horizontal menu kan GODT håndtere undermenuer til undermenuer. :)

Link to comment
Share on other sites

Kører over WAMP server, har ikke købt domæne i nu :)

 

men lige nu er de standard, hvor jeg har home, accessories, ipods, er helt ny til det her, så sidder og roder rundt i det hele for at lære det og afprøve de forskellige ting :)

 

men det er forresten præcis som du har gjort på din side jeg vil have :)

 

og ja så jeg de ku da jeg gik ind på din side, der har du da ihvertfald lykkedes med det :)

Edited by Michaeltony (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

tænkte jeg nok.

 

Alt dette er i din BackOffice.

  1. Katalog -> Kategorier.
  2. Opret Ny. (kører pt engelsk, så ikke sikkert det hedder det samme)
  3. Under navn skriver du Produkter, og i Rod Kategori trykker du Flueben.
  4. Katalog -> Kategorier.
  5. Trykker på Accessories f.eks. og så på Rediger.
  6. Parent category (ikke sikker på hvad den hedder på dansk, men der hvor du vælger hvad menu den skal lægge under) der vælger du så Produkter.

Så Skulle den meget gerne selv, flytte underkategorier, produkter osv med over i den nye kategori.

 

så skal vi have den tilføjet til Menuen i toppen.

  1. Tryk på Moduler.
  2. Søg efter Top Horizontal Menu
  3. Tryk på Configurer under modulet.
  4. Så kommer der 2 små vinduer på den nye side, hvor der står Tilføj under den til venstre og Fjern under den til højre.
  5. Kør ned i den hvor der står tilføj under, og find Kategorier.
  6. Under kategorier står der noget ala Root (shopnavn), under den står der Home(shopnavn) osv osv.
  7. Find Produkter og klik på Tilføj.

Du skulle nu gerne have den i top menuen. :)

 

Håber det er forståeligt, ellers må du lige sige til. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hold da op, og så virker det !

 

ej det er jeg rigtigt glad for, skal du virkeligt have mange gange tak for hjælpen med :)

 

Så skal jeg bare finde min kreative side frem og få tegnet lidt baggrund og små ændringer i design og se youtube videoer hvordan man implementerer det, og så begynder det at ligne noget :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

er glad for hjælpen, og den første like :P

 

Jeg tænkte lige på et bonus spørgsmål, fordi nu har jeg oprettet mine menuer som jeg gerne vil have dem. men men, så har jeg f.eks. os en: Om os menu som der så har undergrupper liggende som: hvem er vi?, handelsbetingelser og levering.

 

men jeg har oprettet den menu på samme måde som med produkter, og tænker lidt at når jeg går ind og opretter dem på den måde er det beregnet til produkter med et billede og så lidt brødtekst under til info om varen. ikke til at gå ind og lave et afsnit hvor jeg skriver div. handelsbetingelser med overskrifter osv.

 

fordi måden jeg har gjort det på her syntes jeg ikke jeg kan få lov til at skrive ren tekst og kunne formatere det ordentligt med en større overskrift i en anden farve og sådan. er der en anden måde jeg skal gå ind og oprette menuer på når det kun handler om tekst der skal stå når "kunderne" går ind på de sider?

 

altså om os menuen har jo intet med produkter at gøre :) ?

Link to comment
Share on other sites

haha, ja roder skam os på livet løs :)

 

prøver og gå ind under cms block og lave en ny, og så os i præferencer cms og oprette en ny kategori der, men den bliver ved med at blive blandet sammen med Home kategorien :S (efterladninger fra standard themet) og kan heller ikke lige se hvor jeg kan ændre det :/

 

hvis du vil hjælpe med det sidste her skal jeg nok lade være med at drive rovdrift på din venlighed :D

 

er virkeligt glad for det du har hjulpet med indtil videre :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...