Jump to content

Order wijzigen door verkoper geen koppeling met productgegevens


Recommended Posts

Bij een bestelling door een klant wordt er als afsluiting een email met de productgegevens en aankoopbedrag naar de klant en naar mij als verkoper gestuurd. Als ik als verkoper de bestelling muteer in andere aantallen past die dit prima aan. Echter de mail die vanuit Prestashop naar de klant gaat, is deels ingevuld, gekoppeld. En dat terwijl de html tekst compleet uit een andere template is gekopieerd, waar die wel goed werkt en alle gegevens weergeeft, zoals de producten en het de aantallen en aankoopbedrag. Dat is de eerste orderbevestiging die de klant krijgt. Die template wilde ik kopieren en plakken in de andere template en daarin een paar woorden veranderen. Zo simpel leek me dat, maar kreeg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Wat doe ik niet goed?

Link to comment
Share on other sites

De versie is 1.5.2.0

de website: www.mobilehangup.nl

 

Onderstaande mail krijgt de klant als ik als verkoper iets wijzig in de bestelling.Dat doe ik op de plaats van de bestellingen. Op de klant geklikt zie ik het overzicht van de bestellingen, waar ik een wijziging kan doorvoeren. Daarna bevestig ik dat en verandert de bestelling in hetgeen ik heb aangegeven. dat gaat goed. En de klant krijgt een mail van de wijziging, zoals het hoort. Maar, dan blijkt dat alleen de eerste velden t/m referentie zijn gevuld, en daarna worden de velden niet meer gevuld. Het vreemde is dat de html exact is gekopieerd uit de template die als eerste mail naar de klant gaat (orderbevestiging). Daarin zijn alle velden keurig gevuld met o.a. de producten, aantal, bedrag etc. En in de mail van de wijziging pakt die slechts een deel van de gegevens (zie voorbeeld hieronder). Ben ik duidelijk zo?

Bedankt alvast voor je antwoord! Gr. Jaap

 

VOORBEELD (van de tekst in de wijzigingstemplate. De inhoud klopt niet! Die suggereert nl. dat het om de orderbevestiging gaat. In de veronderstelling dat die zou werken wilde ik de tekst naderhand aanpassen):

 

Beste Jaap Klompstra, bedankt voor het winkelen bij HangUp!

 

Orderbevestiging

 

Bestelling: referentie KXFDBMKVU geplaatst op {date}

Betaalmethode: {payment}

 

Productomschrijving

 

Totaalprijs

 

{products}

{discounts}

Producten

 

{total_products}

 

Korting

 

{total_discounts}

 

Verzendkosten

 

{total_shipping}

 

21% BTW

 

{total_tax}

 

Totaalbedrag

 

{total_paid}

 

 

Verzendmethode

 

Verzending door: {carrier}

Uw verzending wordt met PostNL verstuurd en past door de brievenbus.

Afleveradres

MIJN Adres

{delivery_block_html}

{invoice_block_html}

Link to comment
Share on other sites

De versie is 1.5.2.0

de website: www.mobilehangup.nl

 

Onderstaande mail krijgt de klant als ik als verkoper iets wijzig in de bestelling.Dat doe ik op de plaats van de bestellingen. Op de klant geklikt zie ik het overzicht van de bestellingen, waar ik een wijziging kan doorvoeren. Daarna bevestig ik dat en verandert de bestelling in hetgeen ik heb aangegeven. dat gaat goed. En de klant krijgt een mail van de wijziging, zoals het hoort. Maar, dan blijkt dat alleen de eerste velden t/m referentie zijn gevuld, en daarna worden de velden niet meer gevuld. Het vreemde is dat de html exact is gekopieerd uit de template die als eerste mail naar de klant gaat (orderbevestiging). Daarin zijn alle velden keurig gevuld met o.a. de producten, aantal, bedrag etc. En in de mail van de wijziging pakt die slechts een deel van de gegevens (zie voorbeeld hieronder). Ben ik duidelijk zo?

Bedankt alvast voor je antwoord! Gr. Jaap

 

VOORBEELD (van de tekst in de wijzigingstemplate. De inhoud klopt niet! Die suggereert nl. dat het om de orderbevestiging gaat. In de veronderstelling dat die zou werken wilde ik de tekst naderhand aanpassen):

 

Beste Jaap Klompstra, bedankt voor het winkelen bij HangUp!

 

Orderbevestiging

 

Bestelling: referentie KXFDBMKVU geplaatst op {date}

Betaalmethode: {payment}

 

Productomschrijving

 

Totaalprijs

 

{products}

{discounts}

Producten

 

{total_products}

 

Korting

 

{total_discounts}

 

Verzendkosten

 

{total_shipping}

 

21% BTW

 

{total_tax}

 

Totaalbedrag

 

{total_paid}

 

 

Verzendmethode

 

Verzending door: {carrier}

Uw verzending wordt met PostNL verstuurd en past door de brievenbus.

Afleveradres

MIJN Adres

{delivery_block_html}

{invoice_block_html}

Duidelijk genoeg ja. Linken naar een file op een lokale pc gaat echter niet lukken :P de afbeelding ui de temp folder van Carolien

file:///C:\Users\Carolien\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.jpg zal toch eerst geupload moeten worden.

 

De reden dat het verzenden van een mail na een aanpassing in de order slechts ten dele lukt is omdat waarschijnlijk de overige variabelen niet worden aangevuld. Ik zal even moeten zoeken hoe dat op te lossen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...