Jump to content

kleuren veranderen


Recommended Posts

hallo iedereen.

 

ik heb sinds 6 maanden prestashop via een computerwinkel.

nu moet die kleur al 6 maanden veranderd worden maar deze is nog altijd zwart en ik ben het beu op die persoon te moeten wachten maar ik ben dus echt nen leek he, alles wat ik gemaakt heb van mijn website is via dit forum en ik denk dat deze goed geslaagd is.

 

nu lees ik vanalles over CSS maar wat is deze en hoe moet ik deze vinden???

 

voor de moment heb ik 1.5.2 de 1.5.3 moet nog geïnstalleerd worden.

voor diegene die een kijkje willen nemen van welk zwart dat er veranderd moet worden: www.tooievaarke.be is de website alles wat je op de 1ste pagina in zwart ziet moet een andere kleur krijgen.

 

wie kan mij een duidelijke uitleg geven over wat ik moet doen.

 

 

mvg

Link to comment
Share on other sites

hallo iedereen.

 

ik heb sinds 6 maanden prestashop via een computerwinkel.

nu moet die kleur al 6 maanden veranderd worden maar deze is nog altijd zwart en ik ben het beu op die persoon te moeten wachten maar ik ben dus echt nen leek he, alles wat ik gemaakt heb van mijn website is via dit forum en ik denk dat deze goed geslaagd is.

 

nu lees ik vanalles over CSS maar wat is deze en hoe moet ik deze vinden???

 

voor de moment heb ik 1.5.2 de 1.5.3 moet nog geïnstalleerd worden.

voor diegene die een kijkje willen nemen van welk zwart dat er veranderd moet worden: www.tooievaarke.be is de website alles wat je op de 1ste pagina in zwart ziet moet een andere kleur krijgen.

 

wie kan mij een duidelijke uitleg geven over wat ik moet doen.

 

 

mvg

Sowieso, meer informatie over CSS en hoe dit werkt kun je vinden op handleidinghtml.nl

Met alles wat op de 1ste pagina zwart ziet neem ik aan dat U bedoeld, de zwarte balkjes van de blokjes in de linkse en rechte kolommen.

Dan zit het zo. Het CSS bestand, welke zorgt voor de invulling van de layout van de website, kunt U terugvinden in de /themes/default/css/global.css

In dit bestand, zo rond regel 277 staat

background: none repeat scroll 0 0 #383838;

. in deze regel moet de code achter de # gewijzigd worden in een html kleurcode. Om de kleur te kiezen en de daarbij behorende kleurcode te vinden kun je gebruik maken van online colorpickers zoals http://www.colorpicker.com/

De balk van het horizontale topmenu word lastiger, dat is namelijk een afbeelding. daarvoor moet je de afbeeldingen vervangen in de map /modules/blocktopmenu/img/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

alvast al hartelijk bedankt voor u reactie.

 

ik ga deze morgen eens uitzoeken se.

 

en ja ik bedoel de zwarte kolomen links en rechts.

de bovenste balk mag grijs blijven omdat deze moet opvallen tussen de andere kleur.

 

als er nog mensen tips en hulp kunnen geven mag nog altijd!!

 

 

mvg

Link to comment
Share on other sites

in firefox browser kun firebug gebruiken

er als je met de rechter muisknop op een element klikt krijg je alle info er over ook in welk css file je de kleur kunt vinden

maak eerst wel een copy'tje van de .css file

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

hartelijk dank munga deze is al een grote hulp maar ik heb onderstaande aan het zoeken geweest en ik vind deze niet maar natuurlijk zijn het ook veel letters en cijfers.

 

background: none repeat scroll 0 0 #383838;

 

onder welke hoofding staat deze?

 

 

mvg

Onder

/* BLOCK .block ******************************************************************************** */
.block {margin-bottom:20px}
#footer .block {margin-bottom:0}
.block h4 {

Overigens zie ik nu in de originele CSS dat de achtergrondkleur staat gedefinieerd als

background:#383838

regel 282 van global.css

Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ja dat is dus niet te vinden

ik moet toch zijn bij themes/default/css zijn? en 383838 kent die in geen enkele lijn, op background aan het zoeken niks, op .block en op alles wat jij hebt staan en niks te vinden?

 

zou jij het zien zitten voor eventueel hulp op afstand?

Link to comment
Share on other sites

ok gevonden 1000maal bedankt aan iedereen die me hulp heeft gegeven!!!!

Graag gedaan.

Ik zie overigens op je site dat het topmenu te lang is. Er staan teveel categorieën in waardoor het menu te hoog word.

Wellicht is het voor de layout een idee om het aantal categorieën te beperken in het topmenu of een betere onderverdeling te maken van categorie/subcategorie

Link to comment
Share on other sites

ja dank u, probleem opgelost en mits jij echt nen goeie prestashop kenner zijt.

volgens mij doe ik nog iets verkeerd met de kleur te veranderen:

 

ik heb mijn kleuren veranderd maar ze zijn niet blijvend, op welk knopje moet ik dan nog iets doen, op net net zelf vind ik niets wat mij hierbij helpt. ik hoop dat jij het weet.

 

 

mvg

Link to comment
Share on other sites

ja dank u, probleem opgelost en mits jij echt nen goeie prestashop kenner zijt.

volgens mij doe ik nog iets verkeerd met de kleur te veranderen:

 

ik heb mijn kleuren veranderd maar ze zijn niet blijvend, op welk knopje moet ik dan nog iets doen, op net net zelf vind ik niets wat mij hierbij helpt. ik hoop dat jij het weet.

 

 

mvg

Waarin verander je de kleuren? hoe probeer je de global.css te bewerken?
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ik open firebug dan kies ik hetgeen ik moet hebben dus de achtergrond, de topics en de namen in de topics en verander ik de code dus bv: #000000 wordt #c6e2ff

en de moment ik de verandering doe is dat ook zichtbaar op de site maar vanaf de moment ik dat sluit is de site nog altijd zwart.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...