Jump to content

PS 1.4.x.x ctr 1.5.x.x. indlæg


Guest

Recommended Posts

Jeg oplever gang på gang, at der dukker spørgsmål op, hvor jeg er i tvivl om, hvilken PS version der spørges om.

 

Nogle gange kan jeg jeg gætte mig til det.

 

F. eks. "noget" virker ikke. Og der ved jeg at det virker i version 1.4.x.x. Og gennem indlæg herinde ved at det ikke virker i version 1.5.x.x. Eller også er det rettet i den nyeste version 1.5.3.

 

Jeg vil opfordre til, at man altid skriver hvilken version spørgsmålet handler om.

 

PS har jo lige skiftet hovednummer til 1.5, og der er altså himmelvid forskel mellem de 2 versioner.

 

Hvordan laver man en tråd "pinned"

Link to comment
Share on other sites

Hey,

 

 

I alle de andre forummer jeg har været medlem af, har det altid været en moderator der har kunnet pinne et indlæg :)

 

- Det kan dog være at du skal sende en besked direkte til sådan en, med din fede ide? :) det er ikke sikkert at de selv fanger den...

 

 

Vh. Bobo

Link to comment
Share on other sites

Jeg bakker op - synes det er irriterende, at folk hverken skriver version, link til shop (når muligt eller påkrævet for at kunne hjælpe) eller retter til løst.

 

Da jeg fik min tråd sat som pinned (rette indlæg til løst), skrev jeg til Carl Favre (se hans "pinned" indlæg øverst). Måske kan Kjeld også gøre det?

 

Jeg synes dog, at vi i stedet burde lave en tråd om forum regler og samle nogle retningslinier i den - så kan man altid henvise nye brugere til den i stedet for flere tråde. Og så burde indlæg 2 og 3 slettes - af dem der er pinned.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske enig. Det er lidt spild af tid, at man skal gætte sig til, hvilken version der er tale om.

 

Desværre har jeg ikke beføjelser til at "pinne" tråde. Carl Favre er ikke længere ansat hos PrestaShop, men prøv at skrive til en af de andre moderatorer.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Jeg bakker op - synes det er irriterende, at folk hverken skriver version, link til shop (når muligt eller påkrævet for at kunne hjælpe) eller retter til løst.

 

Da jeg fik min tråd sat som pinned (rette indlæg til løst), skrev jeg til Carl Favre (se hans "pinned" indlæg øverst). Måske kan Kjeld også gøre det?

 

Jeg synes dog, at vi i stedet burde lave en tråd om forum regler og samle nogle retningslinier i den - så kan man altid henvise nye brugere til den i stedet for flere tråde. Og så burde indlæg 2 og 3 slettes - af dem der er pinned.

Jeg er ganske enig, og også i Prestadyrs efterfølgende indlæg.

 

Eet pinnet indlæg med alt hvad der er nødvendigt må være nok.

 

Men det er jo lidt svært at få det pinnet, når man ikke ved, hvem der kan gøre det

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu behøver de manglende oplysninger om vers. etc. at være en bevidst handling, men når man har et problem som man gerne vil have løst er det problemet man focuserer på og så kan det godt smutte med vers.

Kunne man ikke lave en standard afkrydsningsfelt hvor man kan markede hvilken version at det er man arbejder med eller på anden måde minde brugeren om at disse informationer er vigtige for besvarelse/løsning af problemet..

Lad nu være med at rive hovedet af mig - det er venlig ment fra en nybegynder.. :)

Link to comment
Share on other sites

"Kunne man ikke lave en standard afkrydsningsfelt hvor man kan markede hvilken version at det er man arbejder med eller på anden måde minde brugeren om at disse informationer er vigtige for besvarelse/løsning af problemet.."

 

Det er en god ide, men sådan er dette Forum desværre ikke opbygget.

Link to comment
Share on other sites

Problemet kunne jo nemt løses ved, som under det engelske forum af man her har et afsnit som dem:

 

PrestaShop 1.5

 

General speaking about the new major version of PrestaShop.

 

Og herefter kan en moderator side og bruge sin tid på at flytte indlæg til de rigtige kategorier, fordi folk konstant opretter dem forkert (jeg har været moderator i et forum - og det samme har Pertho).

 

Jeg venter stadig på, at PrestaShop folkene får mit indlæg om retningslinier sat som pinned, så må brugerne læse det og følge anvisningerne - eller ikke få et svar. Det er meget normalt, at der er nogle retningslinier i et forum.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...