Jump to content

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje: in de BO kan ik groepen aanmaken voor klanten. Ik moet dan zelf een klant toevoegen aan een groep. Bestaat de mogelijkheid om het aanmeldformulier zo aan te passen dat er een puldown komt met een lijst van groepen, zodat een klant zelf aan kan geven in welke groep hij hoort.

Groetjes,

Jos

Edited by smitty (see edit history)

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje: in de BO kan ik groepen aanmaken voor klanten. Ik moet dan zelf een klant toevoegen aan een groep. Bestaat de mogelijkheid om het aanmeldformulier zo aan te passen dat er een puldown komt met een lijst van groepen, zodat een klant zelf aan kan geven in welke groep hij hoort.

Groetjes,

Jos

Met wat aanpassingen in de template en de core controller in de vorm van een override moet dat mogelijk zijn ja.

En kun jij mij ook vertellen hoe ik dat kan doen?

Groetjes

Jos

Zojuist even een snelle blik geworpen in de authentication controller, en het is zelfs simpeler uit te voeren via een kleine module. Die kan ik wel even snel bouwen.

Zie hier, de module addgrouponregistration

addgrouponregistration.zip

Module is configureerbaar, waarbij gekozen kan worden tijdens registratie de klant zijn standaard groepslidmaatschap te laten kiezen of de klant te laten kiezen welke groep toegevoegd kan worden aan zijn lidmaatschappen bovenop de default klantgroep.

Downloaden, uitpakken en uploaden.

Bedankt, ziet er goed uit.

Maar zou het ook zo kunnen: als iemand zich aanmeldt dan zit hij in een groep die hij kiest, of, als hij niets kiest, dat hij dan in de defaultgroep terecht komt?

Groetjes,

Jos

Bedankt, ziet er goed uit.

Maar zou het ook zo kunnen: als iemand zich aanmeldt dan zit hij in een groep die hij kiest, of, als hij niets kiest, dat hij dan in de defaultgroep terecht komt?

Groetjes,

Jos

Sowieso staat standaard de default groep geselecteerd in het aanmeld formulier.

Hoi, dat klopt, maar als iemand nu kiest voor bijv. in mijn geval "fysiotherapeut" hoeft hij niet in de "defaultgroep"te zitten.

Of is het verplicht in Prestashop om altijd in de defaultgroep te zitten?

Groetjes,

Jos

Hoi, dat klopt, maar als iemand nu kiest voor bijv. in mijn geval "fysiotherapeut" hoeft hij niet in de "defaultgroep"te zitten.

Of is het verplicht in Prestashop om altijd in de defaultgroep te zitten?

Groetjes,

Jos

Als je de module Configuratie instelt op 'Standaard Groep' zal de standaard groep waar de klant/gebruiker lid van is worden vervangen door de keuze van de klant bij aanmelding. Kiest de klant geen groep dan word automatisch voor deze klant de ingestelde standaard groep behouden.

Hoi,

dit werkt inderdaad. Hartstikke bedankt voor deze module.

Groetjes

Jos