Jump to content

Klantgroepen (Solved)


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje: in de BO kan ik groepen aanmaken voor klanten. Ik moet dan zelf een klant toevoegen aan een groep. Bestaat de mogelijkheid om het aanmeldformulier zo aan te passen dat er een puldown komt met een lijst van groepen, zodat een klant zelf aan kan geven in welke groep hij hoort.

 

 

Groetjes,

 

Jos

Edited by smitty (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje: in de BO kan ik groepen aanmaken voor klanten. Ik moet dan zelf een klant toevoegen aan een groep. Bestaat de mogelijkheid om het aanmeldformulier zo aan te passen dat er een puldown komt met een lijst van groepen, zodat een klant zelf aan kan geven in welke groep hij hoort.

 

 

Groetjes,

 

Jos

Met wat aanpassingen in de template en de core controller in de vorm van een override moet dat mogelijk zijn ja.
Link to comment
Share on other sites

Zie hier, de module addgrouponregistration

addgrouponregistration.zip

Module is configureerbaar, waarbij gekozen kan worden tijdens registratie de klant zijn standaard groepslidmaatschap te laten kiezen of de klant te laten kiezen welke groep toegevoegd kan worden aan zijn lidmaatschappen bovenop de default klantgroep.

 

Downloaden, uitpakken en uploaden.

Link to comment
Share on other sites

Hoi, dat klopt, maar als iemand nu kiest voor bijv. in mijn geval "fysiotherapeut" hoeft hij niet in de "defaultgroep"te zitten.

Of is het verplicht in Prestashop om altijd in de defaultgroep te zitten?

 

Groetjes,

Jos

Link to comment
Share on other sites

Hoi, dat klopt, maar als iemand nu kiest voor bijv. in mijn geval "fysiotherapeut" hoeft hij niet in de "defaultgroep"te zitten.

Of is het verplicht in Prestashop om altijd in de defaultgroep te zitten?

 

Groetjes,

Jos

Als je de module Configuratie instelt op 'Standaard Groep' zal de standaard groep waar de klant/gebruiker lid van is worden vervangen door de keuze van de klant bij aanmelding. Kiest de klant geen groep dan word automatisch voor deze klant de ingestelde standaard groep behouden.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...