Jump to content

(LØST) Detaljeret beskrivelse OVER "andre produkter"


Infinityjane

Recommended Posts

Når man går ind på et produkt.. så står den korte beskrivelse til højre for billedet.

Underbilledet kommer "Andre produkter i samme kategori"

og UNDER det kommer resten af beskrivelsen samt mål osv..

 

Hvordan får jeg byttet så teksten kommer op til produktet og "andre produkter" slider nedenunder det hele?

 

Det er lidt dumt, og man ser ikke beskrivelsen på denne her måde.

 

Eksempel:

http://markdesign.dk...roller=product#

 

:)

Edited by Infinityjane (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

jane jane jane... du skal have fat i din products.tpl (ja jeg har set rykket hovedbeskrivelsen op på siden) ;)

 

<div id="short_description" class="rte align_justify">{$product->short_description}</div>

 

skal ændres til :

 

<div id="short_description" class="rte align_justify">{$product->description}</div>

 

Lige hvordan du gør med det nederste har jeg altså ikke lige kigget på, men det er i product.tpl du skal gøre det i. ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg har søgt i hele mappen.. ingenting der hedder sådan.. hmm...

 

Forstod heller ikke helt om det var at erstatte den korte beskrivelse med den lange.. for det skal jeg ikke.. jeg skal have den lange beskrivelse samt detaljerne på produktet op ved siden af det andet?

Link to comment
Share on other sites

Nå.. men nu har jeg erstattet den korte med den lange.. så godt så langt...

 

Nu mangler jeg så at få "data" op ved alt det andet... har prøvet i product.tlp og flytte rundt på det osv.. men det er ikke lykkedes mig.. iøvrigt står det dobbelt nede i bunden under "data"... også lidt mærkeligt?

 

Egentlig mærkeligt det ikke som standard står OVER "andre produkter i samme kategori"... men der er flere ting der undrer mig lidt ikke er standard i presta default.. :)

Link to comment
Share on other sites

Er det sådan her du vil have det??

 

Edit 1 : Er ændret på en default 1.5.2 opgraderet til 1.5.3, med demo produkter. :)

Edit 2 : Den anden linje jeg bad dig finde tidligere, har jeg åbenbart selv ændret for meget.

den hed :

<div id="short_description_content" class="rte align_justify">{$product->description_short}</div>

Edit 3 : Bunden af produkt siden, hvor der vises andre produkter er tilføjet.

 

presta_product.jpg

presta_product_bottom.jpg

Edited by Supremacy2k (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I er godt i gang med at lave shoppen til en side, hvor folk ikke køber noget, men kigger produktinformation og går videre til en shop, hvor det er nemt at købe! Når man flytter "Læg i kurv" knappen langt ned på siden og den dermed bliver sekundær i forhold til vareinformationen, sender man altså selv kunden videre til en anden shop! Bare fordi man _kan_ ændre på elementers placering, er det ikke ensbetydende med, at man skal gøre det.

 

Læs op på UX i stedet for at ændre alt, hvad der kan ændres, fordi man kan flytte rundt på noget kode, og synes det er sjovt. Det primære mål i en webshop er vel at sælge - og det betyder, at folk skal lægge ting i kurven og gå til kassen, hvor de skal betale. Folk der vil "læse mere" osv. skal nok finde denne info på siden, uden at den bliver serveret på et sølvfad på bekostning af de kunder, der besøger butikken for at købe.

Link to comment
Share on other sites

Giver dig nu ik ret "PrestaShop Fanatic".. fordi detaljer som MÅL og "hulstørrelser" er vigtigt det står oppe ved varen. Ihvertfald på min side.

 

Og ja Supre.. det var det jeg mente... prøver lige.. Takker.. :)

 

Iøvrigt installerede jeg 1.5.2 - hvad vil der ske hvis jeg opdaterer til 1.5.3 - vil alt det jeg har ændret i alle tlp siderne forsvinde eller?

 

For jeg har sørme ændret meget i mange sider og kan ik lige huske hvor osv..

Link to comment
Share on other sites

Men kunne evt, rykke Tilføj til Kurv knappen op imellem den korte beskrivelse, og specifikationerne ?

 

Knappen fylder jo ikke voldsomt meget, og på den måde, vil den stadig være synlig fra start af.

Men problemet med denne opsætning er at du har utroligt meget spildplads under billedet, som ikke bliver brugt. :S

 

Så det giver faktisk rigtig god mening, at den står hvor den står som standard.

Edited by Supremacy2k (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja men jeg har ikke MEGET tekst til alle mine varer.. det er korte tekster.. Men problemet er at punktet "data", hvor jeg definerer størrelse, hulstørrelse m.m. kommer UNDER "andre varer i samme kategori"..

 

At det kommer op ved siden af billedet, sammen med beskrivelsen samt knappen vil ikke give for meget plads under billedet, da det kun er korte info det drejer sig om.

Bare vigtigt de står ved produktet og ikke under noget andet, for så kan folk ik lige finde det sådan umiddelbart..

Link to comment
Share on other sites

Giver dig nu ik ret "PrestaShop Fanatic".. fordi detaljer som MÅL og "hulstørrelser" er vigtigt det står oppe ved varen. Ihvertfald på min side.

 

 

Disse oplysninger kunne du jo skrive ind i den korte varebeskrivelse og så udvide dette felt. Så undgik du nok også scroll på siden.

 

Nå, men jeg skal undlade at kommentere mere på din shop - det bliver jo taget ilde op hver gang... Jeg kommenterer rent faktisk af bedste mening, da jeg har arbejdet med web i efterhånden mange år - og nej, det er faktisk ikke altid et spørgsmål om meninger, det er facts om usability.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...