AnnaE Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 (edited) Igår flyttade jag min shop från Mamp till one.com, och allt verkade funka som det skulle. Gjorde flera testköp mm, och det gick bra att se sidan både "live" och komma in i backoffice och fixa. Idag funkar inget av det!! Vad ska jag göra? Får bara följande felmeddelande: Ett fel uppstod när webbplatsen skulle hämta www.parldrommar osv.... Den kan ligga nere för underhåll eller vara felkonfigurerad. Här följer några förslag: Läs in webbsidan igen senare. HTTP-fel 500 (Internal Server Error): Ett oväntat tillstånd gjorde att servern inte kunde uppfylla begäran. Edited January 3, 2013 by AnnaE (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Felet fås ofta om det finns felaktigheter i .htaccess eller en php.ini. Prova att aktivera visning av php-fel till att börja med, finns i kontrollpanelen hos one. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaE Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Det var tydligen nåt med att det byttes IP-adresser varje dag... Maken ska försöka få ordning på det också... Tack för ditt svar! Hur gör man förresten för att redigera sin rubrik när man vill skriva att frågan är löst? Har letat och letat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaE Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Nu är problemet löst. Det var ett problem i shop/config/settings.inc.php. Raden _DB_SERVER hade en fast IP-adress när det skulle vara domännamn.sql (t ex www.domain.se.sql). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts