Jump to content

Ændring af danske tekster


RainbowSoftware

Recommended Posts

Jeg ønsker at rette en masse stavefejl og ændringer i den danske oversættelse. Jeg har rettet noget af det under Tools/Translations, men der er mange danske tekster, som ikke findes her. Hvor finder jeg f.eks. disse tekster, der står under "Vælg den betalingsmåde du ønsker at bruge":
Betal med check (Ordre processen vil være længere)
betal via bankoverførsel (Ordre processen vil være længere)
Her vil jeg fjerne teksten "(Ordre processen vil være længere)", og naturligvis skrive Betal med stort begyndelsesbogstav i begge linier.
I det sidste betalingsbillede er der også en blanding af dansk og engelsk.

Link to comment
Share on other sites

Du går ind under Tools/Translations. I første omgang er det Front Office-teksterne, der er vigtige at få rettet. I anden omgang er det Modules-teksterne der skal rettes. Og så skal du have fat i FTP og en editor (personligt sværger jeg til gvim), så du kan rette i mails-filerne.

Så også denne tråd: http://www.prestashop.com/forums/viewthread/21054/#95835, hvor jeg også har lagt en link til mine oversættelser.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld,
jeg har allerede rettet mange tekster bl.a. alle e-mail tekster, jeg anvender nu IPSWITCH WS-FTP. Jeg har også ændret mange under Modules og Translations.
Men jeg kan altså ikke finde disse tekster nogen steder:
Betal med check (Ordre processen vil være længere)
betal via bankoverførsel (Ordre processen vil være længere)
Her vil jeg fjerne teksten “(Ordre processen vil være længere)”
I det sidste betalingsbillede er der også en blanding af dansk og engelsk.
Kunne du fortælle mig, hvor jeg kan finde disse?

Jeg ville egentlig også gerne vide om jeg bare kan flytte PrestaShop på serveren. Jeg har prøveinstalleret på www.rainbow-software.dk/shop og nu da jeg er ved at have alle testet alle funktioner, vil jeg gerne have den flyttet til roden www.rainbow-software.dk
Kan jeg bare flytte alle filer og mapper uden problemer?

Link to comment
Share on other sites

Du skal ind tools/translations og vælge modules. Der er et modul, der hedder cheque. Kig evt. på min oversættelser, om du kan bruge dem.

Jeg skal ikke kunne sige, om du bare kan flytte butikkens katalog. Du kan jo prøve...

Bemærk, at du kan begrænse butikken (under preferences) til at være synlig for kun én IP-adresse, når du tester.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Tak for dine info, men med hensyn til at finde:

Du skal ind tools/translations og vælge modules. Der er et modul,
der hedder cheque.

Så har jeg brugt oceaner af tid på at finde det. Det eksisterer tilsyneladende ikke i mit system, hverken i PrestaShop admin eller i nogen af de mapper, jeg har gennemsøgt på serveren.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg ikke kan finde er den engelske tekst:

Do not forget to insert your order # 3 i titlen på din bankoverførsel


Under modules/bankwire kan jeg kun finde den sidste halvdel af teksten, der er på dansk.

$_MODULE['<{bankwire}prestashop>payment_return_160cc5007c97764468df2ae6cb18b388'] = 'i titlen på din bankoverførsel';

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...