Jump to content

Recommended Posts

Goedenavond,

 

Als ik de URL van mijn domeinnaam invoer dan komt er eerst te staan:

 

"index of"

 

Vervolgens klik ik er op en dan kom ik bij mijn shop uit.

 

Nu heb ik al een aantal mailtjes gestuurd naar het bedrijf waar ik de site host maar alles is in engels en ik ben al niet zo goed met dit soort problemen. Weet iemand misschien hoe ik dat kan veranderen dus dat het direct doorverwijst naar de domeinnaam zelf. Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Goedendag,

 

Er staat in de map van Prestashop wel een file "index.php". De shop is gewoon gedownload van de Prestashop site zelf die ik later heb geüpload d.m.v. file manager.

 

De URL: www.telltheworld.be

 

Als ik in file manager kijk zie ik daar een map staan van telltheworld.be,

vervolgens klik ik daar op en komt er een map te staan van Prestashop. Als ik daar dan weer op klik komen alle mappen en files tevoorschijn waaronder "index of".

 

Ik hoop je voldoende informatie te hebben gegeven om me verder te kunnen helpen. M.v.g.

Link to comment
Share on other sites

hoi ,

ik bedoelde met de index.html of index.php in je root

je hebt de webwinkel in een map prestashop staan ,

je root is dus leeg vandaar dat je de index krijgt

 

je kan twee dingen doen

zo laten staan en in je root een index of .htaccess zetten die doorverwijst naar je prestashop map

of de prestashop verhuizen naar je root

Link to comment
Share on other sites

Goedendag,

 

Alvast bedankt voor de moeite die je neemt om me te helpen! Toch begrijp ik nog niet wat je met de root bedoeld? En dat je dan zegt dat die leeg is? En wat bedoel je met dat ik dan in me root een index of .htaccess moet maken? Wat het dan is? Is dat de path? M.v.g.

Link to comment
Share on other sites

de root is bv je public_html

dus als je op je server inlogt met bijvoorbeeld filezilla kom je in de root

daar zie je ook de map prestashop en verder is dit leeg

 

als je daar dus een index.html of index.php of htaccess erin zet met een doorverwijzing naar je prestashop map

dan krijg je direct prestashop te zien

als je niet precies weet hoe je een doorverwijzing maakt en op je server zet geef maar een gil via pm

Link to comment
Share on other sites

ok maar daar heb ik file manager voor als ik het goed heb. Want filezilla komt volgens mij op hetzelfde neer? Maar als ik dan in de map kijk van prestashop zie ik juist wel allemaal bestanden staan. Of bedoel je dat ik moet inloggen bij de backoffice van mijn shop zelf? Dus de admin URL daarvan? En als ik een index.html of index.php erin zet, moet ik die gewoon van die al bestaande bestanden pakken? En maak ik die doorverwijzing door een path te maken?

Link to comment
Share on other sites

hoi als je met filemanager op je server komt

zie je een map prestashop staan voor de rest zie je geen files staan,

dat is de root en daar moet je een doorverwijzing naar uploaden

in de map prestashop staan uiteraard bestanden anders werkt de shop niet :)

 

je moet dus zoiets hebben en zien als je met filemanager inlogt

ROOT ->

index.html <deze verwijst door naar je map prestashop

PRESTASHOP -> dit is de map waar je webshop instaat

gr coen

 

om een doorverwijzing te maken

open een tekstverwerker

zet deze regel erin :

<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://www.telltheworld.be/prestashop/index.php">

 

sla het bestand op als index.htm of index.html

upload deze naar je root

je ziet dan dus index.html en de map prestashop in je root staan

als je nu op je domein komt dan zie je direct je shop

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

goedenavond,

 

Ik weet echt niet hoe jij dat allemaal weet! Maar het is me gelukt door je goede aanwijzingen!! Echt super bedankt daarvoor! Heb je daarvoor ICT gedaan of bestaat daarvoor ook iets om het stap voor stap zelf te kunnen leren want hoe weet je dat je dan die regel moet invoeren en in die map etc etc. Ik vroeg me alleen nog of of het mogelijk is doordat ik de URL van mijn website intyp kom ik direct uit bij mijn site maar als ik dan kijk naar de URL zie ik: telltheworld.be//prestashop staan. Niet dat het heel erg is maar heb jij dat zelf bijvoorbeeld ook bij je eigen site en heeft iedereen dat die prestashop gebruikt? Alvast heel erg bedankt voor al je hulp!!

Link to comment
Share on other sites

Hoi ,

Mooi dat het je gelukt is ,

dat ik het allemaal of ja allemaal noem het gewoon bijna allemaal is door ervaring,

ik heb geen ict opleiding of iets dergelijks , maar allemaal dus zelf aangeleerd :)

ben sinds mijn vroege jeugd zou een jaar of 7 geweest zijn ben ik in contact gekomen met de electronica ,

en al snel <niet dat mijn ouders er blij mee waren -_- ivm extreme hoge voltages > was ik dus al op jonge leeftijd volledig thuis in de electronica , oa dingen zelf ontwerpen en bouwen enz

sinds mijn 11e was ik toen ook bezig met computers in het algemeen,

destijds nog met telefoon modems kon je in diverse bbs inloggen

en info wisselen, naderhand toen internet beschikbaar was in nederland toen direct (ook nog met een telefoon modem) op internet begonnen en aan de slag gegaan met html , java enz en zo groeit het dus :)

en uiteindelijk heb ik dus jaren geleden van mijn hobby ook mijn beroep gemaakt

dwz , computerhulp aan huis , laptop en pc reparaties en diverse ,

waaronder dus ook dat ik erg veel gevraagd wordt om voor personen hun prestashop na te kijken op te lappen

( vooral na crashes :wacko: )

 

ok nu terug naar jee vragen :)

volgens mij staan er heel veel cursussen op internet , welke je kan volgen ,

maar ook gewoon door het doen en proberen leer je veel van

 

je tweede vraag

klopt , dit komt omdat je prestashop dus in een map staat en niet compleet in je root staat

als je dit weg wilt hebben moet je , je prestashop naar je root verhuizen

dit is echt niet zo moeilijk , en kan je gewoon eens proberen ,

maak van te voren een backup van je database en server ,

als het je dan niet lukt dan kan je altijd je backup terug zetten

 

een stap voor stap handleiding hoe je je prestashop vanuit je map kan verhuizen kun je vinden op :

http://www.prestashopmaken.nl/handleidingen/prestashop-naar-een-ander-domein-verhuizen/

en ook hier :

http://www.prestashopmaken.nl/handleidingen/testomgeving-maken/

 

als er vragen zijn dan horen wij het wel

succes

Coen

Link to comment
Share on other sites

Aansluitend op het verhaaltje van Coen (ook ik heb van mijn hobby mijn beroep gemaakt).

Van 12-jarig prutsertje op een oude 486 met DOS en windows 3.11 naar fulltime ICT-consultant voor een groot landelijk Telecom en ICT bedrijf en parttime webdevelopper.

 

Anyhow, een handige site om dingen te leren over websites, HTML, CSS etc en zeer begrijpelijk beschreven kun je vinden op http://www.htmlhandleiding.nl

Link to comment
Share on other sites

Aansluitend op het verhaaltje van Coen (ook ik heb van mijn hobby mijn beroep gemaakt).

Van 12-jarig prutsertje op een oude 486 met DOS en windows 3.11

zoow ben jij grof begonnen met een 486 :lol:

mijn eerste was een 286 (nog met groen scherm en kast zo groot als een tafel hahaha

daarna toen ze uitkwamen ook nog een commordore 64 , en toen erna de amiga uitkwam ook deze in mijn bezit

( mijn eerste en tweede commodore 64 heb ik trouwens nog steeds :D )

daarna kwam ook de 386 uit ,, deze later <toen de moederborden uitkwamen uitgebouwd naar de 486

haha is dus echt back in memorylane :lol:

Link to comment
Share on other sites

zoow ben jij grof begonnen met een 486 :lol:

mijn eerste was een 286 (nog met groen scherm en kast zo groot als een tafel hahaha

daarna toen ze uitkwamen ook nog een commordore 64 , en toen erna de amiga uitkwam ook deze in mijn bezit

( mijn eerste en tweede commodore 64 heb ik trouwens nog steeds :D )

daarna kwam ook de 386 uit ,, deze later <toen de moederborden uitkwamen uitgebouwd naar de 486

haha is dus echt back in memorylane :lol:

Tsja, ik moest wachten en wachten voordat mijn ouders toendertijd overstag gingen en een gezinspc aanschaften.

Voor die tijd kon ik alleen maar klooien met Commodore's en Amiga's bij vriendjes thuis :P

Link to comment
Share on other sites

Tsja, ik moest wachten en wachten voordat mijn ouders toendertijd overstag gingen en een gezinspc aanschaften.

Voor die tijd kon ik alleen maar klooien met Commodore's en Amiga's bij vriendjes thuis :P

tja .. helaas hadden mijn ouders geen interesse ,

ik had het geluk dat ik al op vroege leeftijd ,wat geld verdiende <lees radiozenders bouwen :rolleyes: >

en ondanks ik dus erg jong was kon ik goed overweg met brommers , dus ook hier verdiende ik ook een leuke cent mee

en dus zelf de pc's kon kopen

ok de 286 was een gebruikte want was nieuw veel te duur, maar de rest nieuw

pff was heel wat spaarcentjes mn eerste c64 met cassetterecorder ,floppy was er toen nog niet hahaha

als ik me goed herinner was het destijds iets van 1200 gulden voor de c64

maar zou het bonnetje nog moeten bekijken ,als het nog leesbaar is :lol:

Link to comment
Share on other sites

Goedenavond allemaal,

 

haha wel grappig dat iedereen even zijn ervaringen mededeelt hier! Echt bedankt voor alle hulp en tips! Ik ga het maar is even proberen de map van Prestashop na mijn root te verhuizen. Bedankt voor al je informatie en tijd en moeite die je hier in hebt gestoken! Veel succes nog met je eigen business! M.v.g.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...