Jump to content

(SOLVED) Aantal verwijderen bij productinformatie


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik zou graag het aantal in voorraad zijnde of te bestellen producten niet vermeld zien bij mijn productinfo.

Nu staat er: "aantal".

Ik wil dus dat men maar 1 artikel kan bestellen.

Via preferences / tools heb ik al wat uitgeprobeerd, maar niets werkt.

Weet iemand een oplossing (code verwijderen uit product.tpl misschien)

 

Groeten, Roel.

Edited by roelrutjes (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Is zou gewoon via CSS aan de elements display:none toevoegen. Niet alleen op de product pagina, maar ook in het winkelmandje trouwens, hierdoor hoef je niet aan de template te liggen klooien en kun je het gemakkelijk weer terug veranderen als dat moet. Het maakt hiermee ook niet uit welke versie je gebruikt.

Link to comment
Share on other sites

Is zou gewoon via CSS aan de elements display:none toevoegen. Niet alleen op de product pagina, maar ook in het winkelmandje trouwens, hierdoor hoef je niet aan de template te liggen klooien en kun je het gemakkelijk weer terug veranderen als dat moet. Het maakt hiermee ook niet uit welke versie je gebruikt.

Dat is wel erg kort door de bocht. Hoe wil je dan de quantity van (standaard) 1 doorgeven aan de cart of ajax call die het product aan de cart moet toevoegen?
Link to comment
Share on other sites

Oh ja klopt de klant kan telkens op de winkelwagen button klikken om producten toe te voegen. Ja dan zit er niets anders op dan

deze module te nemen (weet niet of die werkt):

 

http://www.puecher.com/prestashop-maximum-order-quantity/456/

 

Of deze code te gebruiken. Ik heb het geprobeerd maar bij mij werkte het niet in versie 1.4.9

 

http://blogpresta.blogspot.nl/2011/09/prestashop-limit-maximum-items-in.html

Link to comment
Share on other sites

Oh ja klopt de klant kan telkens op de winkelwagen button klikken om producten toe te voegen. Ja dan zit er niets anders op dan

deze module te nemen (weet niet of die werkt):

 

http://www.puecher.c...r-quantity/456/

 

Of deze code te gebruiken. Ik heb het geprobeerd maar bij mij werkte het niet in versie 1.4.9

 

http://blogpresta.bl...m-items-in.html

Of gewoon de template aanpassen en een hidden input toevoegen in plaats van de text input :P
Link to comment
Share on other sites

Ik heb eens geprobeerd om er een hidden input van te maken. Ik heb ook de value naar "1" gezet. Maar dat werkt niet volgens mij. Ik kan gewoon producten toe blijven voegen aan de winkelwagen door telkens op knop te klikken. Wellicht doe ik iets fout.

Dat lijkt mij normaal gedrag en ik begreep ook niet uit je verhaal dat het voor klanten onmogelijk moet zijn om na het toevoegen nog meer van hetzelfde product te bestellen.
Link to comment
Share on other sites

Ok nu snap ik het. Kwam er al niet uit. Jij doelt op het "hidden" maken van het text veld waar je het aantal in kunt aangeven in het product scherm.

 

Wat ik van roelrutjes begrijp is dat er maar max aantal producten per klant/keer besteld mag worden. In zijn geval gaat het om 1 stuk. Je kunt het het aantal scherm verbergen in het product scherm en in het winkelmandje, echter is het dan nog niet waterdicht, omdat de klant meerdere producten kan blijven toevoegen met de winkelwagen button. Door hier telkens op te klikken.

 

Deze functie zit ook echt niet in prestashop. Je kunt wel een minimum order quantity opgeven maar geen max. Daarom had ik al een module gevonden die dit kon doen. Deze lijkt wel te werken, zoals ik op het forum lees.

 

Verder heb ik ook een stukje code gevonden, waarmee dit bereikt kan worden, maar dat kreeg ik niet aan het werken.

Link to comment
Share on other sites

Hiermee los je jou probleem niet op vrees ik. Je kan het "hoeveelheid" scherm hidden maken, zodat deze niet meer gebruikt kan worden, maar dan moet je dat ook in het winkelmandje doen. Anders kan de klant nog steeds het aantal wijzigen.

 

Daarnaast blijf je het probleem behouden dat de klant via de winkelwagen button meer producten kan toevoegen. Wat hij overigens niet meer kan wijzigen.

 

Trouwens bij gebruik van CSS display:none blijft de winkelwagen ook gewoon werken. Dus dat zou ook een optie zijn.

 

Als je unieke producten verkoopt kun je dat natuurlijk ook met voorraadbeheer regelen.

Link to comment
Share on other sites

Toch snap ik nog steeds niet waar je heen wil. Door velden hidden te maken los je het probleem niet op. Als een klant twee maal op de winkel button klikt dan staan er twee producten in het winkelmandje. Klanten die meerdere producten willen zullen dit ook doen.

Link to comment
Share on other sites

Toch snap ik nog steeds niet waar je heen wil. Door velden hidden te maken los je het probleem niet op. Als een klant twee maal op de winkel button klikt dan staan er twee producten in het winkelmandje. Klanten die meerdere producten willen zullen dit ook doen.

True.

Maar voorkomen dat een klant meerdere van hetzelfde artikel in de winkelwagen stopt is nagenoeg onmogelijk. Dan moet je nog wel heel wat meer aanpassen (quantity update knoppen in de winkelwagen overzicht, javascript van de ajax cart om de 'doe in winkelwagen' knop te disablen, winkelwagen knop verbergen na page refresh, etc.)

Link to comment
Share on other sites

Gewoon deze tip gebruikt :

 

In mijn thema / product tpl het volgende gewijzigd zoals de tip van Scorpionsworld:

 

<input type="text" name="qty"> wijzig je dan in <input type="hidden" name="qty" value="1">

 

Daarnaast heb ik in de BO de volgende instellingen:

Aantal van het product op voorraad: 1

Wanneer niet voorradig: Standaard: orders niet toestaan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...