Jump to content

Klarna till 1.5? Någon som vet om det fungerar?


mbp

Recommended Posts

Hej!

Enligt kontakt med Klarna idag 2012-12-21, så är allt klart med modulen till Prestashop. Och den ska finnas förintgrerad i 1.5.3 som skulle släppas denna veckan. Enligt Klarna.

 

God Jul

Jan-Ove

 

Hej Jan-Ove

 

Tack för ditt svar, fick samma utav klarna som du fick.

 

Det var lite segt då jag precis genomfört en uppdatering till 1.5.2.0 och efter allt strul så är jag inte så sugen på att ge mig in på 1.5.3

 

Jag skall testa prestaworks modul istället.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Enligt kontakt med Klarna idag 2012-12-21, så är allt klart med modulen till Prestashop. Och den ska finnas förintgrerad i 1.5.3 som skulle släppas denna veckan. Enligt Klarna.

 

God Jul

Jan-Ove

 

 

Ja, det verkar som ingen Klarna finns med i 1.5.3.

 

Prestaworks har inte heller någon "vanlig faktura"-modul, då de hänvisar just till att Klarna skall släppa denna med Prestashop integrerat.

 

Känns som Klarna inte vill ha "småkunder" som kör på Prestashop :)

Link to comment
Share on other sites

Verkar som det blir svårt att få Klarna integrerat utan att betala för det. Är själv mest intresserad av Klarna Checkout men det faller på kostnaden för integrering + att det kostar varje gång Klarna ska uppdatera modulen.

 

Jag läste lite kring Klarnas API https://docs.klarna.com/en/getting-started och det verkar ju inte helt omöjligt att få till det där om man vet lite vad man pysslar med.

 

Finns ju personer på forumet representerade som kan det här med att koda moduler.

Finns det intresse av att vi gemensamt samlar ihop en slant (säg 500-1000 / person beroende på hur många vi blir) eller nåt i den stilen och får någon som gör en modul åt oss som vi sen äger ihop och driver vidare?

Jag är iaf intresserad av det så skriv en rad i tråden om fler är det så kanske det går att göra ngt ihop?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag kan också tänka mig att betala en peng, men det känns lite skevt. Klarna tjänar bra, har kompetens och det borde ligga i deras intresse att tillgodose handlarnas behov och få fler att använda deras tjänster. Vi ska inte behöva vända oss till tredjepar för att integrera deras system som vi betalar pengar för att använda.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

artmaker: oki jag skriver upp dig så ser vi, har en kodare som verkar kunna tänka sig kunna göra detta så jag får räkna ihop lite hur många vi blir om vi kan få ihop vad han tycker verkar intressant. vi e två hittils då :)

 

Boris: Jag håller med dig, tycker man borde erbjuda det gratis men nu finns ju tyvärr inte det alternativet, är du med iaf på 500-1000 om det skulle landa där?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

artmaker: oki jag skriver upp dig så ser vi, har en kodare som verkar kunna tänka sig kunna göra detta så jag får räkna ihop lite hur många vi blir om vi kan få ihop vad han tycker verkar intressant. vi e två hittils då :)

 

Det finns dock några saker man bör tänka på när man kodar denna modul. Modulen måste ha stöd för rabattkoder, fraktalternativ samt spårning via tacksidan för kopplingar mot affiliate-program. Och man vill inte reta upp kunderna med några buggar på kassan.

 

Kodaren som jag anlitat kunde tyvärr inte klara detta för att jobbet verkar mer komplicerad än det ser ut... Om någon kan fixa en stabil modul med funktioner ovan så är jag intresserad.

 

Alternativ: Vi kan skapa förfrågan här på forumet om någon som redan har modulerna kan sälja de till oss.

 

MVH

Link to comment
Share on other sites

Fått svar fra Klarna:

 

Hei Helge

 

Prestashop sin plan var at Klarna skulle være inkludert i releasen 31. desember. Vi fikk igår beskjed av Prestashop at Klarna ikke var med i den releasen, men at alt er ferdig og at en ny versjon med Klarna vil bli sleppt i løpet av noen få dager.

 

mvh

Kalle, Klarna

Link to comment
Share on other sites

Fått svar fra Klarna:

 

Hei Helge

 

Prestashop sin plan var at Klarna skulle være inkludert i releasen 31. desember. Vi fikk igår beskjed av Prestashop at Klarna ikke var med i den releasen, men at alt er ferdig og at en ny versjon med Klarna vil bli sleppt i løpet av noen få dager.

 

mvh

Kalle, Klarna

 

Det låter mycket lovande! Tack för infon!

Link to comment
Share on other sites

Vi är också väldigt intresserade av en fungerande Klarnamodul (Checkout är fortfarande på tok för dyr med sina 3%). Betalar gärna 500 kr (och mer där till om så skulle behövas)

 

Mvh,

Oscar

 

Oscar, vi har lagt det på is lite tills vi ser om det kommer en officiell från Klarna ihop med Prestashop inom kort.

Link to comment
Share on other sites

Jag rapporterade en mindre bugg i den modulen igår, när köpet avslutas så kommer man till historiksidan istället för tacksidan.

 

Sen verkar den inte uppdatera adresserna på beställningen samt att man inte får upp en bekräftelse på leveransadress innan man avslutar beställningen. Så känns som det är lite jobb som behövs på den tyvärr.

 

Jag är faktiskt förvånad att Prestashop inte gjort ett bättre jobb med den..

Link to comment
Share on other sites

Ingen annan verkar ha haft problem med det, så jag funderar på om det redan är rättat. Om man råkar på det, så ska sista raden i modules/klarnaprestashop/sql-install.php ska ändras från

 

		) ENGINE='._DB_PREFIX_.' DEFAULT CHARSET=utf8;';

 

till

 

		) ENGINE='._MYSQL_ENGINE_.' DEFAULT CHARSET=utf8;';

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ingen annan verkar ha haft problem med det, så jag funderar på om det redan är rättat. Om man råkar på det, så ska sista raden i modules/klarnaprestashop/sql-install.php ska ändras från

 

		) ENGINE='._DB_PREFIX_.' DEFAULT CHARSET=utf8;';

 

till

 

		) ENGINE='._MYSQL_ENGINE_.' DEFAULT CHARSET=utf8;';

 

Tack, nu funkar det att installera!

Link to comment
Share on other sites

Skiljer sig denna integration och modul mkt mot klarna checkouts api? Tänkte om det e lätt å modifiera till att passa klarna checkout?

Patrik: du verkar ju vass på att koda du kanske vet? =)

Har inte grävt i koden, men jag misstänker att det är lättare att skapa en ny modul än att modifiera befintlig.

Link to comment
Share on other sites

Får det inte att fungera med 1.5.3.1 och standardtemat. Installationen går, betakontot går slå in och spara uppgifterna. PCI klasser hämtas i konfigurationen.

 

... men när jag kommer till betalning i butiken, så händer det ingen när jag slår in personnumret (det godkända testnumret) in på Klarnasidan. Det borde väl hämtas adress, men inget händer. Har testat i Chrome och IE9 ... inget händer.

 

Någon?

Edited by bloggus (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Efter att ha testat lite igen, verkar det som det går, men man får aldrig sin adress att bekräfta, ingen adress kommer upp.

 

Ser nu att detta har påpekats av ruilong ovan, så det verkar vara bara buggar, en efter den andra .... vad tråkigt efter så lång tid av väntan.

Edited by bloggus (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hi All,

 

I have made some test today using Prestashop 1.5.2 and 1.5.3.1 out of the box, using the default template and the default loaded product. i have installed KlarnaPrestashop Module 1.6.8 on both of them. i have created 2 users, one with the correct address link with the personummer and one with a different address than the one registered under the personummer. It seems that the order got approved while using an account created with the correct address as the one registered under the personummer . it work on both version but in no cases the module will ask for a address confirmation, which is very stupid. Then i made a test with an account with the wrong address link to the personummer, the order is not going trough and a red rectangle is taking place on the top of the module with nothing on it, does not matter what prestashop version ( 1.5.2 or 1.5.3.1)

Link to comment
Share on other sites

Hi All,

 

I have made some test today using Prestashop 1.5.2 and 1.5.3.1 out of the box, using the default template and the default loaded product. i have installed KlarnaPrestashop Module 1.6.8 on both of them. i have created 2 users, one with the correct address link with the personummer and one with a different address than the one registered under the personummer. It seems that the order got approved while using an account created with the correct address as the one registered under the personummer . it work on both version but in no cases the module will ask for a address confirmation, which is very stupid. Then i made a test with an account with the wrong address link to the personummer, the order is not going trough and a red rectangle is taking place on the top of the module with nothing on it, does not matter what prestashop version ( 1.5.2 or 1.5.3.1)

 

 

That is quite correct, this is the bugs at the moment and the module is far from ready for production enviroment.

Link to comment
Share on other sites

Det måste dock sägas att det är fint att man nu får fakturan aktiverat automatisk när status sätts till "Shipped" och att det då dyker upp en länk i BO för att skriva ut den. Det är faktiskt positivt. Det blir då få inloggning till Klarna Online i framtiden ...

 

Hoppas nu de kan få bort buggarna, så man kan använda modulen.

Link to comment
Share on other sites

Hi all

 

I though that being French will help me getting in contact with Prestashop, but it did not..at all!

 

I called Prestashop head office that redirect me to the Prestashop add on support, which is free by default, but still, from Sweden, it has a cost to wait 15 min holding the line.

They could not help me at all, their only answer was to send a message to the developper to let him know the issue. that was a funny answer, because we are not talking about and issue or a bug here, it is simply that the module is not working at all.

I called the head office again complaining about the module. Not to be mean to anyone, but at at least, when Prestaworks was developing the module, it was working perfectly, and their support used to be really good. So now Klarna is industry Partner with Prestashop, and one of the most valuable payment solution has been delay for nearly 45 days, and the solution provided, at last, is simply not working... at this point, i wonder if i should move to SveaWebPa... Congratulation Klarna and Prestashop

 

I am a very happy customer of Prestaworks, i am Using their VPS Service, Specter Module and used to have their Klarna Module. If some of you could join me, we could ask them together to make a working Klarna module and pay for it !

 

Regards

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag rapporterade en mindre bugg i den modulen igår, när köpet avslutas så kommer man till historiksidan istället för tacksidan.

 

Har noen funnet ut hur man fixar det her problemet? Inte specielt kult med tanke på Google Analytics och konverteringsmål

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg har et problem med at når noen bestiller med Klarna kommer "InvoiceFeeNorway" som en egen ordere med egen id, egen frakt men med samme referanse som hoved orderen. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få fakturagebyret inn i hoved orderen og ikke som en egen ordere?

Link to comment
Share on other sites

har installerat klarna 1.7.1 ...

 

Men när jag ska skriva in EID och secret code från klarna får jag:

 

0: INSERT INTO query failed! (Incorrect integer value: '-' for column 'expire' at row 1)

 

någon som vet felet....

Link to comment
Share on other sites

Jag får följande felmeddelande när jag sparar efter att jag matat in E-store ID och secret:

 

"9113: An integration problem has occured between the Store and Klarna. Please contact the Store for more information or choose another payment method."

 

Någon annan som fått det? I och för sig har jag inget giltigt konto att testa med ännu, så kanske felet beror på det. Måste man kontakta Klarna för att få ett testkonto?

 

Prestashop: 1.5.2.0

Klarna: 1.7.2

Edited by imi (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej,

 

Är ny här på svenska forumsdelen, finns det 20 intresserade kan jag utveckla en Klarna Checkout integration till PrestaShop senaste version 1.5.4

Utvecklings tid för Magento var två veckor, ser att det skulle ta mig liknande tid till även PrestaShop.

 

Skulle vi hitta så pass många intresserade?, gjorde nyligen en Klarna Checkout integration till Magento som jag ger ut fritt.

 

Hör gärna av er till [email protected] om ni är intresserade eller är i behov av övriga anpassningar.

 

Glad påsk!,

 

Mvh

Dennis Svensson

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Är ny här på svenska forumsdelen, finns det 20 intresserade kan jag utveckla en Klarna Checkout integration till PrestaShop senaste version 1.5.4

Utvecklings tid för Magento var två veckor, ser att det skulle ta mig liknande tid till även PrestaShop.

 

Skulle vi hitta så pass många intresserade?, gjorde nyligen en Klarna Checkout integration till Magento som jag ger ut fritt.

 

Hör gärna av er till [email protected] om ni är intresserade eller är i behov av övriga anpassningar.

 

Glad påsk!,

 

Mvh

Dennis Svensson

 

 

Jag är mycket intresserad!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Är ny här på svenska forumsdelen, finns det 20 intresserade kan jag utveckla en Klarna Checkout integration till PrestaShop senaste version 1.5.4

Utvecklings tid för Magento var två veckor, ser att det skulle ta mig liknande tid till även PrestaShop.

 

Skulle vi hitta så pass många intresserade?, gjorde nyligen en Klarna Checkout integration till Magento som jag ger ut fritt.

 

Hör gärna av er till [email protected] om ni är intresserade eller är i behov av övriga anpassningar.

 

Glad påsk!,

 

Mvh

Dennis Svensson

 

Jag är också interesserat av dette om det blir..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi er også interessert!

 

Men til alle dere som har problemer med modulen: HVA gjør dere akkurat nå?

Klarna modulen er jo ubrukelig, så hvordan tar dere i mot betaling fra kundene?

 

Klarna Support gidder jo ikke å hjelp til, de kommer med dårlige svar om at de ikke støtter core-programmer - men de utvikler jo ikke egen modul heller... ELENDIG av Klarna. Det er jo ikke akkurat gratis å bruke dem..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Är också intresserad av KCO modul

Hej,

 

Är ny här på svenska forumsdelen, finns det 20 intresserade kan jag utveckla en Klarna Checkout integration till PrestaShop senaste version 1.5.4

Utvecklings tid för Magento var två veckor, ser att det skulle ta mig liknande tid till även PrestaShop.

 

Skulle vi hitta så pass många intresserade?, gjorde nyligen en Klarna Checkout integration till Magento som jag ger ut fritt.

 

Hör gärna av er till [email protected] om ni är intresserade eller är i behov av övriga anpassningar.

 

Glad påsk!,

 

Mvh

Dennis Svensson

 

Är också intresserad av KCO modul.

Link to comment
Share on other sites

Jag har 1.5.4 på en av mina nya butiker jag bygger men det enda som inte fungerar just nu är att logo (bilderna) inte syns på produkt nivå, någon som har en bra lösning på detta?

 

Sen har jag en annan butik där det inte ens går att aktivera modulen :-(

 

Tacksam för hjälp!

 

//Patrik

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej,

 

Om det fortfarande finns intresse för en Klarna Checkout modul så har jag har skapat en åt en kund. Modulen går att köpa på Prestashops tillägg hemsida, länk: http://addons.presta...a-checkout.html

 

Vi frågor och funderingar finns jag tillgänglig på [email protected].

 

Dom första fyra som kontaktar mig får en kopia av modulen gratis! Gratiserbjudandet är över. Tack för intresset!

 

Med vänlig hälsning,

Niklas Ekman

Codr Software

http://www.codr.se

Edited by Codr (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...