Jump to content

Handel som gæst OPC - vildt frustrerende!


Christian Buch

Recommended Posts

Jeg har et problem med prestashops indbygget OPC i versino 1.5.017.

 

Mine kunder kan sagtens foretage "handel som gæst", men problemet er hvis de senere ønsker at handle igen, så får de en fejlmeddelelse hvor der står:

 

"Der er allerede registreret en bruger med denne email".

 

Er pointen netop at der ikke oprettes en bruger? Det er vildt frustrerende fordi kunder ikke kan sige "glemt password", da de ikke har noget og den eneste løsning jeg har kunne finde, indtil videre er, at jeg manuelt skal slette dem som "kunder".

 

Hvis der er nogen der har erfaringer med prestashops indbyggede OPC og kan løse dette, vil jeg være en lykkelig mand.. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu er 1.5.017 ikke den nyeste version af 1.5.x.x.

 

Men i versionerne 1.4.x.x kan samme email adresse sagtens registreres flere gange.

 

Det svar hjælper dig selvfølgelig ikke, men viser blot de forandringer, som der er lavet i PS 1.5.x.x.

 

Om det er anderledes i den p.t. nyeste version 1.5.2.0 ved jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Problemet eksisterer også i 1.4.2 dvs. de kan godt handle flere gange og oprette sig flere gange med samme email - men kan dog ikke trace ordre.

Problemet er også som jeg ser det at hvis de handler som gæst og checker ud og efterfølgende vil spore deres ordre og opretter sig så laver den en duplet konto og de kan ikke se deres ordre osv. Dette løses dog ved at ved at slette den ene (nye) konto og derefter oprette den gamle konto som bruger

Link to comment
Share on other sites

Problemet eksisterer også i 1.4.2 dvs. de kan godt handle flere gange og oprette sig flere gange med samme email - men kan dog ikke trace ordre.

Problemet er også som jeg ser det at hvis de handler som gæst og checker ud og efterfølgende vil spore deres ordre og opretter sig så laver den en duplet konto og de kan ikke se deres ordre osv. Dette løses dog ved at ved at slette den ene (nye) konto og derefter oprette den gamle konto som bruger

 

Kan ikke se problemet. Jeg har masser af kunder som starter som gæst, og siden opretter en konto med samme mail adresse - og omvendt. Det har jeg ingen problemer med.

 

PS 1.4.9.0.

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg tro, de har - eftersom jeg huskede rigtigt og det er rettet i version 1.5.3

 

fixed bug #PSCFV-5776 - Converting a guest account via GuestTrackingController allows empty passwords, warns of an invalid password but DOES convert the account

 

Læs i øvrigt change loggen med fejlrettelser http://www.prestashop.com/en/developers-versions/changelog/1.5.3.0

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...