Jump to content

1.5.2.0 niet volledig?


Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Voor de webshop die ik al heel lang niet meer gebruik, had ik bedacht dat die mooi als testshop kon draaien. Dus alles verwijderd en een verse 1.5.2.0 er op gezet.

 

Wow, wat een verandering als je 1.4 gewend bent! Beetje kijken/klikken in de B.O. en toen maar es een categorie aangemaakt en een product. Bij het product kon ik geen foto's plaatsen. De knop afbeelding uploaden was niet eens zichtbaar.

Beetje heen en weer zoeken op het forum, maar kon geen antwoord vinden wat mij kon helpen. Wel diverse dingen uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Jammer...

 

Vervolgens alles weer verwijderd, nieuwe installatie 1.5.1 erop, nieuwe database aangemaakt, oftewel, verser kon niet :)

Maar ook hier weer problemen met de afbeeldingen bij de producten. Inmiddels heb ik wel de knop afbeelding uploaden. Er staat volgens de B.O. ook een afbeelding, maar deze wordt in de F.O. nergens getoond.

Moet ik dan weer 'downgraden' naar een eerdere versie om dit wel voor elkaar te krijgen?

Op zich ben ik namelijk wel gecharmeerd van wat 1.5 allemaal kan t.o.v. 1.4.

 

Wie weet wat ik fout doe? Of is de versie nog niet echt volledig en zitten er wat 'afbeeldings-bugs' in en moet ik nog ff geduld hebben?

 

Groet, Marrie

Link to comment
Share on other sites

Het volgende gedaan:

  • 1.5.1.0 verwijderd, nieuwe database aangemaakt en toch weer 1.5.2.0 er op gezet.
  • Schrijfrechten mappen aangepast.
  • Inmiddels wel de upload button van de afbeeldingen te zien. Maar helaas wordt de afbeelding nog steeds niet weergegeven.

Ik schat in dat de fout bij mij ligt en dat ik een cruciale stap niet gedaan heb. Maar welke?

De installatie is goed gegaan. Alles klopt daar (5 groene smileys).

 

Iemand nog goede ideëen?

Link to comment
Share on other sites

Het volgende gedaan:

  • 1.5.1.0 verwijderd, nieuwe database aangemaakt en toch weer 1.5.2.0 er op gezet.
  • Schrijfrechten mappen aangepast.
  • Inmiddels wel de upload button van de afbeeldingen te zien. Maar helaas wordt de afbeelding nog steeds niet weergegeven.

Ik schat in dat de fout bij mij ligt en dat ik een cruciale stap niet gedaan heb. Maar welke?

De installatie is goed gegaan. Alles klopt daar (5 groene smileys).

 

Iemand nog goede ideëen?

 

 

Ik heb ook het zelfde probleem, ik kan geen foto uploaden bij producten.

Link to comment
Share on other sites

Probleem gevonden :) Nu nog een oplossing;)

 

Middels firebug heb ik gezien dat de link van de foto naar een niet bestaand bestand gaat. Via FileZilla een foto geplaatst in de betreffende map, middels firebug de img-link verandert en voilá daar was de foto!!

 

Volgens mij gebeuren er 1 of 2 dingen (let wel... ik ben ook nog maar een PS-beginner ;) )

  • Het uploaden gaat goed, maar de afbeelding wordt niet goed weggeschreven.
  • PrestaShop maakt een foutieve image-link.

Iemand nu een idee?

 

Edit: afbeeldingen bijvoegen

post-264607-0-53753700-1354722047_thumb.gif

post-264607-0-09919300-1354722066_thumb.gif

post-264607-0-48549200-1354722086_thumb.gif

Edited by Marrie (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Probleem gevonden :) Nu nog een oplossing;)

 

Middels firebug heb ik gezien dat de link van de foto naar een niet bestaand bestand gaat. Via FileZilla een foto geplaatst in de betreffende map, middels firebug de img-link verandert en voilá daar was de foto!!

 

Volgens mij gebeuren er 1 of 2 dingen (let wel... ik ben ook nog maar een PS-beginner ;) )

  • Het uploaden gaat goed, maar de afbeelding wordt niet goed weggeschreven.
  • PrestaShop maakt een foutieve image-link.

Iemand nu een idee?

 

Edit: afbeeldingen bijvoegen

Staat friendly url aan?

Link to comment
Share on other sites

Staat friendly url aan?http://www.prestashop.com/forums/topic/208607-1520-niet-volledig/

Nee. Deze gaf een foutmelding bij de inschakeling. Dus uitgeschakeld laten staan. (URL herschrijven (mod_rewrite) is niet actief op uw server of het is niet mogelijk om uw serverconfiguratie te controleren. Als u vriendelijke url's wilt gebruiken dan moet u deze module activeren.)

Link to comment
Share on other sites

Zet friendly url maar gewoon aan deze "foutmelding" maakt niet uit :

(URL herschrijven (mod_rewrite) is niet actief op uw server of het is niet mogelijk om uw serverconfiguratie te controleren. Als u vriendelijke url's wilt gebruiken dan moet u deze module activeren.)

Link to comment
Share on other sites

Zet friendly url maar gewoon aan

Gedaan. Echter geeft dit geen verschil met mijn 'afbeeldings-probleem'. De product-afbeelding wordt nog steeds niet getoond.

(Weet ook niet of de friendly-url uberhaupt iets betekent in mijn verhaal?)

Link to comment
Share on other sites

Gedaan. Echter geeft dit geen verschil met mijn 'afbeeldings-probleem'. De product-afbeelding wordt nog steeds niet getoond.

(Weet ook niet of de friendly-url uberhaupt iets betekent in mijn verhaal?)

 

bij mij staat er wel de afbeelding button, maar ik krijg steeds die laad icoon te zien wanneer ik er op klik (friendly url staat aan)\

Edited by maroc1994 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Gedaan. Echter geeft dit geen verschil met mijn 'afbeeldings-probleem'. De product-afbeelding wordt nog steeds niet getoond. (Weet ook niet of de friendly-url uberhaupt iets betekent in mijn verhaal?)
Wat staat er in je backoffice als afbeeldingsdefinities onder Preferences->Images (Voorkeuren->Afbeeldingen) en staat de legacy image filesystem aan of uit?
Link to comment
Share on other sites

Wat staat er in je backoffice als afbeeldingsdefinities onder Preferences->Images (Voorkeuren->Afbeeldingen) en staat de legacy image filesystem aan of uit?

Afbeeldingsdefinities zie bijlage (weet niet welke je wilt weten) en legacy staat uit.

Legacy had ik al gister geprobeerd. Dit maakte geen verschil in het wel/niet zien van de product afbeelding.

post-264607-0-33007800-1354785216_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

Afbeeldingsdefinities zie bijlage (weet niet welke je wilt weten) en legacy staat uit.

Legacy had ik al gister geprobeerd. Dit maakte geen verschil in het wel/niet zien van de product afbeelding.

Oke. Probeer eens het volgende:

- Voeg nieuwe definities toe, met dezelfde afmetingen en instellingen, maar in de naamgeving niet het woord '_default'.

- Verwijder de _default definities

- Klik op 'Miniaturen hergenereren/' met 'Verwijder eerdere afbeeldingen' ingeschakeld.

- Kijk of dit werkt en probeer indien nodig de afbeelding nogmaals toe te voegen aan het product.

Link to comment
Share on other sites

1,2 en 3 gedaan.

Bij 4, nieuwe afbeelding toevoegen, blijft ie laden. (grijs vlak met 2 ronddraaiende witte pijlen)

 

Dus ik denk dat ik alles moet terug zetten? Of moet er ergens aangegeven worden dat de opdracht veranderd is? Het was natuurlijk small_default en het is nu natuurlijk alleen small

Link to comment
Share on other sites

1,2 en 3 gedaan.

Bij 4, nieuwe afbeelding toevoegen, blijft ie laden. (grijs vlak met 2 ronddraaiende witte pijlen)

 

Dus ik denk dat ik alles moet terug zetten? Of moet er ergens aangegeven worden dat de opdracht veranderd is? Het was natuurlijk small_default en het is nu natuurlijk alleen small

Prestashop zou zelf moeten zien dat de 'opdracht' is veranderd.

Rare is dat in de frontoffice nog steeds word verwezen naar _default afbeeldingen.

2 dingen die je nog zou kunnen proberen, en anders weet ik het ook even niet meer.

1. Friendly URL uitschakelen en weer inschakelen.

2. De _default afbeeldings definities terugzetten naast de non-_default definities en weer miniaturen hergeneren.

Link to comment
Share on other sites

Ook weer beide opties geprobeerd, maar zonder resultaat. :(

 

Ik heb wel een tijdelijke oplossing gevonden ;)

Friendly url UIT. Middels frontoffice de afbeeldings-url achterhalen, afbeelding hernoemen middels filezilla en klaar is marrie. (dus 4 afbeelindgen per artikel hernoemen)

 

'T is wel erg omslachtig, maar het werkt. En het gaat toch slecht weer worden, dus wat moet je anders binnenshuis doen? ;)

Dus als iemand een 'echte' oplossing heeft houd ik mij strerk aanbevolen!

 

Dank ieder geval voor het meedenken!!!!

 

EDIT: Voor iedereen met hetzelfde probleem: Wel de producten kopieren, geen nieuwe toevoegen! Inclusief afbeelding omdat afbeelding toevoegen niet werkt ;) En dan dus vervolgens hernoemen op de server.

Edited by Marrie (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

1,2 en 3 gedaan.

Bij 4, nieuwe afbeelding toevoegen, blijft ie laden. (grijs vlak met 2 ronddraaiende witte pijlen)

 

Dus ik denk dat ik alles moet terug zetten? Of moet er ergens aangegeven worden dat de opdracht veranderd is? Het was natuurlijk small_default en het is nu natuurlijk alleen small

 

hallo,

 

ik heb ook zelfde probleem en ik heb de oorzaak gevonden

 

Heb je toevallig de Nederlandse taalpakket gedownload van telesight?

 

 

Wanneer ik de taalpakket upload en installeer en als standaard instel op BO en ik wil dan een afbeelding toevoegen aan mijn producten.

Dan gaat dat niet en blijft die vast op ververs icoon.

 

maar wanneer ik m op engels taal zet standaard in mijn BO. Dan kan ik wel afbeeldingen toevoegen.

 

mvg,

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ik heb dit probleem ook gehad. Ook al eens meegemaakt in wordpress!

 

als je alles hebt ingesteld dien je naar het control panel van je hostingprovider te gaan en bij je hosting instellingen op sync. ht.access te drukken. heb ik nu ook gedaan in versie 1.5.4.1 en werkt direct!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...