Jump to content

Dansk faktura i 1.5.2 - helt simpelt


MSkovmose

Recommended Posts

Jeg har deltaget i andre tråde vedr. at få en dansk faktura i 1.5.2 i forbindelse med presta-dyr's pæne faktura. Den har jeg dog ikke installeret endnu. Det er en helt ren installation af 1.5.2 uden moduler eller andet godt på en anden server. Det første og eneste jeg har gjort er at skifte til dansk sprog og opdatere den seneste danske sprogpakke.

 

Jeg har deaktiveret det engelske sprog for kunderne.

 

Jeg har checket at alle PDF filerne er oversat i BO.

 

Men når jeg laver en testordre, så genererer den en engelsk faktura.

 

Hvad er den lille ting, som jeg har misset, siden jeg ikke får en dansk faktura?

 

Kunden får heller ikke fakturaen med i sin mail. Hvorfor?

 

Er der overhoved nogen derude, som har version 1.5.2 og en genereret dansk faktura som bliver mailet ud til kunderne??

Link to comment
Share on other sites

Okay jeg har så fundet ud af, at fakturaen for kunderne er på dansk, når de går ind under deres konto og henter fakturaen.

 

Men i BO er den på engelsk, selvom jeg har valgt dansk sprog i min BO profil.

 

Er der noget, man skal slå til for at få fakturaen sendt ud med mail sammen med mailen til kunderne?

Link to comment
Share on other sites

Uden en testordre kunne jeg jo ikke se en faktura. ;)

 

Så ja, det har jeg. Mails kommer på dansk. Dog med engelsk overskrift.

 

Hehe ja det var lige en besked fra før jeg gik i seng.. knap så friskt :D jeg mente egentligt bare om mails'ne der kommer til "Kunden" også er på eng?

 

har du prøvet at gå i translation og kopiere fra dansk default til dansk theme?

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja det var lige en besked fra før jeg gik i seng.. knap så friskt :D jeg mente egentligt bare om mails'ne der kommer til "Kunden" også er på eng?

 

har du prøvet at gå i translation og kopiere fra dansk default til dansk theme?

 

Du har måske misset det, men jeg har fundet ud af, at fra kundens side så er fakturaen på dansk. Men i BO hvor jeg hidtil bare har kigget er den på engelsk.:)

Men designet er stadig det samme kedelige både for kunden og for mig i BO.

 

Og fakturaen bliver ikke sendt ud via mail, som jeg ved at presta-dyr gør på sin side (jeg har nemlig købt fra ham). Men jeg ved så ikke, om han kører 1.5.* og hvordan han i så fald gør.

Edited by MSkovmose (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...