Jump to content

Euroline og Indløsnings aftaler


Valkyrja

Recommended Posts

Okey, jeg har læst at flere anbefaler enten Quickpay eller Euroline, så derfor har jeg startet med at indhente tilbud hos Euroline,

 

Men jeg er godt nok lidt forvirret.

 

Når/hvis jeg skal have Euroline så skal jeg have en indløsnings aftale som med feks Mobil terminaler. Jeg har pt en aftale med mobil terminal hos NETS hvor jeg har fået et PSAM nr. Jeg er godt klar over at disse 2 ting ikke er det samme og jeg ligeledes skal ansøge om en online løsning.

 

Men okey nu er jeg forvirret.

 

Ud over at skulle have en indløsnings aftale, så kan jeg forstå at Euroline ikke samarb. med NETS men derimod DIBS og osv.

 

Hvad er der ellers jeg skal tage højde for?

 

Kan det i teorien ikke bedre svare sig for mig at Have alle mine aftale samlet et sted? hos NETS frem for 3 forskellige steder?

 

Håber der er nogen der kan skære det ud i pap for mig. for jeg finder det Uoverskueligt.

Link to comment
Share on other sites

Alle betalinger via euroline kører gennem Nets.. det vil sige du skal have et indløsnings nr hos nets.. De fleste har deres normal betalinger via Dankort, Visa Dankort kørende direkte via nets.. Det er så kun betalingerne med udlandske kort og Mastercard, Diners, Eurocard osv der går gennem euroline... Fungere ligesom euroline bare er en storkunde ved Nets.. som så har en aftale med dem, de så sælger vidre til os små forhandlere til bedre vilkår end vi selv kan få direkte ved dem med disse kort.

 

Nb: mobil terminal og terminal i fysisk butik og Website.. er to forskellige aftaler.. du skal have en website aftale ved nets...

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nu tog jeg knoglen og ringede til NETS: det kan på ingen måde svare sig at have Euroline nu hvor jeg har en terminal hos NETS i forvejen og min aftale der. Det er billigere at samle begge aftaler et sted efter det tilbud jeg fik. + at hun sagde det er rent kaos hvis man skal have serivce på i forbindelse med nedbrud eller trans/kort sager som kan opstå så er det bøvl at ringe til flere steder. + Regnskabs mæssigt. så det er tid sparet :)

 

Takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

Det er muligt, at det er salgsgas fra nets side, det ved jeg ikke.

 

Men rene internetbutikker har den billigste løsning med kombinationen Nets med danske betalingskort / Euroline med udenlandske betalingskort / Quickpay,

 

Hvordan det er med mobil terminaler ved jeg ikke, for det bruger jeg ikke.

 

Så nu er forvirringen endnu større :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja men i forhold til at bruge tid på 3 steders ansøgning, regninger osv osv så fortrækker jeg at have det samlet et sted velvidende at det måske koster lidt mere men det spare mig omvendt det i revisor.. hvis der feks bliver problemer med kort hos euroline skal jeg igennem dem først som henviser mig til NETS bagefter.. waiste of time.

 

Min mobil terminal har jeg allerede og styr på. quickpay feks oplyser deres priser uden moms og de vare dyrer end det tilbud jeg fik af NETS

Link to comment
Share on other sites

Hmm

 

Nets priser er der ingen moms på... at Quickpay oplyser priser excl moms betyder vel intet, når du alligevel er momsregistreret.

 

En anden vigtig ting.. hvilken afregnings tid fik du på mastercard og udenlandske kort????

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Aupino jo det betyde da noget når quickpay feks vil have 150+moms og nets vil have 100 :)

 

Jeg mener hun sagde 2-3 hverdage/bankdage mastercard er ikke så vigtigt for mig. er der nogen der bruger det er det bare win win jeg overlever nok de ekstra dage :)

Link to comment
Share on other sites

OK var så lige inde og se hvad Teller egentlig tager for det.

 

De har godt nok ændret noget på deres priser, men det er stadig dyre hvis altså ikke man har rigtig mange transaktioner med Mastercard osv.

 

Teller tager 1000kr for oprettelse - Euroline 0kr

Teller koster 100kr pr md i abbonoment - Euroline 0kr

Teller tager ca 1.5% +70 øre pr transaktion ved danske udsted kort - Euroline 1.5 - 2% ved alle kort

 

Du skal da stadig have enten Quickpay eller epay for at tage mod betaling på nettet.. Nets har godt nok en løsning som hedder netaxcept.. har ikke kunne finde nogen pris på den men er helt sikker ikke gratis. og Findes der et modul til Prestashop??

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Kører man med ePay som betalingsgateway og Euroline som indløser, så kan man godt tage VISA/Dankort også.

Det er ikke ret mange, som har et 'rent' Dankort uden VISA tilknyttet.

 

Quickpay er på vej (men det har de været længe) med samme løsning, så man også kan benytte VISA/Danmark hos dem sammen med Euroline. Pt. bliver VISA/Dankort betragtet som Dankort hos dem og dermed forsøgt sendt til Nets.

Men de har udskudt det mange gange, så det er ikke til at sige, hvornår det kommer.

Deres første melding var, at det skulle have været ude i august 2012. I øjeblikket snakker de om et par uger.

 

Jeg sidder selv i dilemmaet med, hvilken løsning man skal vælge. Jeg er kommet så langt, at jeg vil undlade Nets og spare de 250 kr i oprettelse samt 1000 kr om året. En kammerat har fortalt, at det kun er ca. 1/20 af hans kunder, der betaler med rent Dankort. Ca. halvdelen med VISA/Dankort og så resten blandt ud på øvrige kreditkort, Paypal og bankoverførsel.

 

Så er spørgsmålet bare, om jeg vil oprette mig med ePay som virker nu eller satse på, at Quickpay virkelig snart kommer med deres løsning. Min webshop er nemlig stadig under udvikling og er nok først oppe om 2 uger - men der er jo også en behandlingstid.

 

 

EDIT:

Jeg kan lige tilføje seneste nyt fra Quickpay fra i dag:

 

"Det er udviklet og virker fint i udviklings- og testmiljøet. Tilbage står en række afsluttende tests, inden det rykkes i produktion. Eg. gøres tilgængeligt for kunder."

 

Meldingen går nu på "inden for de nærmeste dage".

 

Jeg slår koldt vand i blodet og venter på Quickpay så og tager Euroline som indløser.

Edited by MSkovmose (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hvad tror du rundt regnet det samlet vil koste dig med den løsning?

 

Oprettelse:

 

Betalingsgateway:

Quickpay: Gratis

ePay: 599 kr

 

Indløsere:

Euroline: Gratis

Nets: 250 kr

Teller: 1000 kr

Swedbank: 1900 kr

 

 

Abonnement (pr. måned):

 

Betalingsgateway:

Quickpay: 150 kr (inkl. 500 transaktioner)

ePay: 199 kr

 

Indløsere:

Euroline: Gratis

Nets: 83 kr (1000 kr pr år)

Teller: 100 kr

Swedbank: 200 kr i minimums transaktionsafgift

 

 

Pr. transaktion:

 

Indløsere:

Euroline: 1-3% afhængig af hvor mange transaktioner man forventer at have

Nets: 1,45 kr + 0,1% (ved køb over 100 kr)

Teller: 1,5% for dansk udsendt kort - 2,95% for udlandske kort

Swedbank: (Kan jeg ikke lige finde)

 

 

Dvs. med Quickpay + Eurolines betaler du 150 kr pr måned + 1-3% pr køb op til 500 transaktioner pr måned og 0 kr i oprettelse.

Edited by MSkovmose (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

yderligere er det ingen % ved køb over 100 kr har lige snakket med dem igår

 

Så må det være en gammel prisliste ePay har liggende, for den siger 1,45% + 0,1% i transaktions gebyr ved køb over 100 kr for deres Dankort aftale.

 

http://www.epay.dk/indloser-internettet/nets-teller.asp

Edited by MSkovmose (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg snakkede om nets for det var nets du skrev det ud for :)

 

NETS:

 

Indløsning: implementering og tilpasning/opret. 1000 md 180 , + trans gebyr 1.50 master 2.95

 

Gatew : oprettekse 250 , md 100 kort gebyr 1.50 master 2.95 med muligjhed for at pålægge det til kunden.

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være jeg er forvirret nu.. men alså du skal give 100kr pr md.. i gebyr ved Teller for mastercard selv om du måske ikke har noget salg overhovedt med mastercard.

 

Og vigtigst af alt hvis du vil sparer Quickpay eller Epay iforhold til Nets egen gateway.. kræver det jo at de har et virkende modul til prestashop.... Har de det??

 

 

Den mest brugte løsning ved mindre webshops.. er Dankort og Visa Dankort ved Nets.. og Mastercard og udenlandske kort ved Euroline.

 

@MSkovmose Jeg vil kraftig anbefale dig at kører Dankort og Visa dankort gennem nets.. det er langt billigst.. og du vil have minimum 80% af din omsætning ved disse kort.

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

For mit vedkommende drejer det sig om at jeg ikke gider have min aftale spredt ud over flere. jeg vil hellere have det samlet et sted. bla i forbindelse med regnskab og service/support ved nedbrud eller lign. derudover har jeg i forvejen mine mobile dankortterminaler tegnet hos nets

:)

Edited by Valkyrja (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

så det bliver i alt 1250 i opr. og 280 om md.

 

hvis du vælger euroline skal du betale 2 steder. og der afhænger prisen af hvor meget du sælger. der er det forskellige tilbud man får

 

2 steder? Ja du skal betale til betalingsgateway (Netaxept, ePay, Quickpay) og indløser (Nets, Teller, Swedbank, Handelsbank, Euroline).

 

Men det skal du jo også, hvis du har Netaxept og Nets som Gateway og Indløser. Og Nets kan ikke indløse andet end Dankort og VISA/Dankort. Så skal du alligevel ud og have en 2. indløser for at kunne modtage Mastercard, VISA og VISA Electron/Debit?

Link to comment
Share on other sites

der er mastercard i den pakke hos Netaxept. der er ikke visaelectron korrekt. men det har jeg heller ikke brug for. det har jeg på min terminal og har kørt med det 1 år har haft 1 kunde og når vi er på markeder laver vi for ca 10.000 på en weekend på visa/dankort mastercard 1000 kr og ellers resten kontant

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal afsted på arbejde, så jeg har ikke mere tid lige nu. Men som jeg læser deres side, så er jeg ikke enig i det, du skriver og det er en langt dyrere løsning.

 

Du skal jo sammenligne Netaxept med ePay og Quickpay, da de alle 3 er betalingsgateways.

Indløserne kommer derudover.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...