Jump to content

Layout 1.5 uit zijn verband in internet explorer


Recommended Posts

Ik weet niet wat er is gebeurd maar mijn layout schiet ineens helemaal naar links in internet explorer. In Firefox en chrome doet hij het perfect dus ik weet echt niet waar dit aan kan liggen. Ik heb ook op andere computers gekeken en daar schiet hij in internet explorer ook naar links. ik heb niets aan de instellingen veranderd voor zover ik weet.

http://www.catanddogshop.nl/nieuw/

Link to comment
Share on other sites

Ik heb IE 9. Die stond inderdaad op quirks mode. Dit kan ik met f12 uitzetten maar elke keer als ik de website opnieuw bezoek gaat hij vanzelf op quirks mode :(

Ik heb het met een andere computer ook geprobeerd en die schiet ook steeds op quirks mode met mijn website.

 

Ik ga het thema even opnieuw erop zetten en aanpassen. Las ergens dat een klein foutje in de layout er ook voor kan zorgen dat hij automatisch steeds op quirks mode schiet.

 

Edit:

De layout heb ik opnieuw geupload en nu doet hij het weer perfect in internet explorer. Hij schiet niet meer terug naar quirk modus.

Ik zie alleen dat als je hem in IE7 modus zet dat de winkelwagen te ver naar rechts gaat.

Edited by alicewoman1 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ok..die modus werdt dus ergens in je code aangestuurd,,verder weet ik er niet zoveel vanaf.

Ja ik las ergens op het Engelse forum dat het fout kan gaan in de code als je hem met notepad aanpast. Je moet altijd zorgen dat je de bestandjes opslaat in UTF-8 WITHOUT BOM. Weer wat geleerd :)

Edited by alicewoman1 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

hallo,

 

ik heb het zelfde probleem. Alle browsers laten mijn website goed zien behalve internet explorer.

 

Strandaard zit die op Squirks, maar wanneer ik m op 'standaard instellingen internet explorer 9' zet dan werkt het wel.

 

bij prestaties heb ik het volgende: (zie foto)

 

is het goed ingesteld? en hoe kan ik het op squirks laten werken?

 

bedankt!

post-402178-0-50029700-1361481308_thumb.png

Edited by maroc1994 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

hallo,

 

ik heb het zelfde probleem. Alle browsers laten mijn website goed zien behalve internet explorer.

 

Strandaard zit die op Squirks, maar wanneer ik m op 'standaard instellingen internet explorer 9' zet dan werkt het wel.

 

bij prestaties heb ik het volgende: (zie foto)

 

is het goed ingesteld? en hoe kan ik het op squirks laten werken?

 

bedankt!

De header van je site mist een DOCTYPE definitie en de eerste 3 regels van de html source bestaat uit lege regels, daarom schiet IE in quirks mode. Zet een correcte DOCTYPE

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">

in je header.tpl, verwijder de lege regels en IE zou niet meer in quirks mode moeten vervallen. Blijft IE overschakelen naar quirks mode na deze aanpassingen kun je nog altijd een meta-tag toevoegen die de quirks mode uitschakelt:

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge,chrome=1">

Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...