Jump to content

Klant kan niet aanmelden/inloggen in Internet Explorer


astimontas

Recommended Posts

Beste Prestashop gebruikers,

 

Sinds een week is onze webshop online. Wij hebben de volgende twee problemen:

 

1) klanten kunnen zich via IE niet aanmelden/inloggen

2) winkelmandje wordt zodra je op uitchecken klikt leeggemaakt. De melding "Cart Empty" verschijnt dan.

 

Ik zit echt in een benarde situatie omdat de site live is. Hoop dat iemand te hulp kan schieten.

 

dank

 

Astimontas

Link to comment
Share on other sites

Beste Prestashop gebruikers,

 

Sinds een week is onze webshop online. Wij hebben de volgende twee problemen:

 

1) klanten kunnen zich via IE niet aanmelden/inloggen

2) winkelmandje wordt zodra je op uitchecken klikt leeggemaakt. De melding "Cart Empty" verschijnt dan.

 

Ik zit echt in een benarde situatie omdat de site live is. Hoop dat iemand te hulp kan schieten.

 

dank

 

Astimontas

a: welke versie - ik neem aan 1.5 ++ ?

 

een vervelend en helaas een bekent probleem

ben er zelf ook nog niet achter waar dit probleem vandaan komt

al is het 2 keer voorgekomen door een bepaalde module

check eens in je bo het volgende of deze wel zichtbaar is :

Tools --> performance

heb het namelijk in 2 shops gehad dat dit niet zichtbaar was door een paypal en een gekochte footer module

toen ik deze verwijderd had werkte het ook weer in IE

 

Je kan eea testen door modules uit te schakelen in je bo

laat alleen de blockmodules ingeschakeld staan en zo werk je de rij 1 voor 1 af

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hi Dank voor het meedenken! Ik zo meteen aan de slag in de BO.

 

ik gebruik 1.5.1

 

winkelnaam: www.islamitischekleding.nl.

 

Heeft een upgrade naar 1.5.2 zin? Ik zit ook te denken om hier helemaal mee te stoppen en opnieuw te beginnen met een versie 1.4.x

 

wat denken jullie

Edited by astimontas (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

a: welke versie - ik neem aan 1.5 ++ ?

 

een vervelend en helaas een bekent probleem

ben er zelf ook nog niet achter waar dit probleem vandaan komt

al is het 2 keer voorgekomen door een bepaalde module

check eens in je bo het volgende of deze wel zichtbaar is :

Tools --> performance

heb het namelijk in 2 shops gehad dat dit niet zichtbaar was door een paypal en een gekochte footer module

toen ik deze verwijderd had werkte het ook weer in IE

 

 

Ik zie in de BO geen Tools --> performance. Onder welke kopje kan ik dit vinden?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb geen problemen (IE9), in winkelwagen werkt en account aangemaakt

 

Kijk maar in je BO bij klanten , en klanten> winkelwagens

 

Geweldig nieuws!! Het is dus echt een IE8 probleem.... In IE8 werk het niet! Maar waar zou het aan kunnen liggen.

 

Ik krijg onderaan IE8 de melding: DONE, BUT WITH ERRORS ON PAGE

Edited by astimontas (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een screenshot gemaakt van de BO (Tools/performance), er staat wel wat uit. Ik ben echter niet bedreven in het begrijpen hiervan (en mijn webdesigner houdt zich op dit moment even verscholen).

 

http://www.islamitischekleding.nl/isk_new/images/Tools%20_%20Peformance.jpg

 

Jullie hulp is net een glas water in de woestijn! Zeer bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Waar komt je template vandaan?

 

Ik heb mijn webdesigner gevraagd deze template te gebruiken: http://www.templatemonster.com/demo/39950.html. Echter vertelde hij dat het niet nodig was deze aan te schaffen daar hij deze voor mij kon ontwikkelen.

Zitten hier risico's aan? Gevoelsmatig kun je beter een kant-en-klare template kopen.... ik ben lerende.

Link to comment
Share on other sites

hoi het ging mij er alleen even of je die pagina kreeg ,

maakt even verder niet uit

<frens tnx ja ik had in de upgrade gekeken daar heet het ook gewoon tools lol>

het is namelijk zo dat bepaalde paypal modules deze pagina blokeren

 

helaas helpt het cache er niet tegen ,

je kan wel proberen om eens even terug te gaan naar de originele template om te kijken of deze dan wel werkt

indien niet dan toch zoeken tussen de modules

Link to comment
Share on other sites

Yups dat is meestal het geval ,, en na een aanpassing is het altijd goed om alles eerst te testen

ok afhankelijk van welke aanpassing dan ,,

 

maar ben dit probleem al een paar keer tegengekomen waaronder 2 keer dat het aan een module lag ,

1 keer lag het puur aan het thema , en 1 keer niet te vinden ben ik ook nog mee bezig om dit uit te zoeken ,,

Link to comment
Share on other sites

uh,,, als je alles uitzet heb je een leeg scherm ;)

je kan zoals ik in een vorig bericht zei

zo goed als alle modules even uitschakelen behalve waar block voor staat

dit zijn zo en zo de standaard modules

 

tenzij je hier ook aan gesleuteld hebt dan is het beter om de modules 1 voor 1 uit te schakelen en te controleren

 

maar zou als eerst even het theme op default zetten en kijken of je dit dan ook hebt

als dat zo is , dan terug zetten naar je huidige theme en dan de modules checken

 

ps is bij jou de pagina seo en urls zichtbaar in je bo ?

het gaat alleen om het zichtbaar zijn niet over de instellingen

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

hi ok

maar zie net dat het ook in chrome is dat eea niet werkt

leg maar iets in je mandje en klik dan op aanmelden ,,

dan is je winkelwagen weer leeg ,,

 

de foutmelding die je vermeld ,,

en zoals je ziet .../themes/islami/js/tools/statesmanagement verwijst deze naar je theme <template>

neem eens de standaard theme en probeer dan eens ,,,

Link to comment
Share on other sites

ik heb iets nieuws ontdekt:

 

Als ik een nieuw account wil maken, dien ik een emailadres in te voeren. vervolgens moet ik op het knopje "MAAK UW ACCOUNT AAN" klikken.

 

Als ik met mijn muis op het knopje "MAAK UW ACCOUNT AAN" klik, dan kom ik geen meter verder. Ik heb voor de grap nu na het invoeren van een emailadres op ENTER-knopje van mijn toetsenbord gedrukt..... tot mijn grote verbazing, dan werk het wel. Dan kan ik WEL een account aanmaken.

 

Ik heb het gevoel dat ik er nu bijna ben..... wie heeft een oplossing voor dit mysterie.

 

@MACONL :> probeer jij dit ook aub, wellicht hebben wij exact hetzelfde probleem en oplossing

 

Nee in Chrome werkt alles wel goed. Heel af en toe krijg ik een EMPTY CART melding. Zodra ik de geschiedenis wis, is het CART EMPTY probleem opgelost. Maar het is nog wel onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren in eene-commerce pakket. Een reden om je klanten te verliezen.

Edited by astimontas (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ik heb iets nieuws ontdekt:

 

Als ik een nieuw account wil maken, dien ik een emailadres in te voeren. vervolgens moet ik op het knopje "MAAK UW ACCOUNT AAN" klikken.

 

Als ik met mijn muis op het knopje "MAAK UW ACCOUNT AAN" klik, dan kom ik geen meter verder. Ik heb voor de grap nu na het invoeren van een emailadres op ENTER-knopje van mijn toetsenbord gedrukt..... tot mijn grote verbazing, dan werk het wel. Dan kan ik WEL een account aanmaken.

 

Ik heb het gevoel dat ik er nu bijna ben..... wie heeft een oplossing voor dit mysterie.

 

@MACONL :> probeer jij dit ook aub, wellicht hebben wij exact hetzelfde probleem en oplossing

 

Nee in Chrome werkt alles wel goed. Heel af en toe krijg ik een EMPTY CART melding. Zodra ik de geschiedenis wis, is het CART EMPTY probleem opgelost. Maar het is nog wel onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren in eene-commerce pakket. Een reden om je klanten te verliezen.

Moet het even proberen , echter wordt dit straks pas omdat ik zo weg moet

 

het ecommerce pakket is goed hoor :) ,

het komt juist meestal door de aanpassingen die je in de winkel doet dat er dan fouten optreden,,

denk hierbij oa modules van derden , templates die niet compatable zijn of verkeerd zijn gemaakt

een upgrade uitgevoerd , waarin toch modules zitten die niet voor de nieuwere versie geschikt zijn enz enz enz

 

Mijn ervaring tot nu toe :

van de meeste shops waar fouten in zaten , blijkt dit in de meeste gevallen de oorzaak te zijn,,,

Link to comment
Share on other sites

ook als je iets in het mandje legt en dan op aanmelden klikt ?

 

Je hebt gelijk! Ik was hier niet van op de hoogte! Ik word nu wel erg bedroefd, dacht ik dat ik er was.....

 

Ik heb het volgende geconstateerd:

 

- voeg zonder aangemeld te zijn een product toe aan het mandje

- ga vervolgens naar "aanmelden" om mij in te schrijven.

- kom in inlog-/inschrijfscherm. mandje wordt volledig geleegd.

 

Ik heb vervolgens mijn cache/geschiedenis gewist om te beoordelen of het aan de cookies ligt. Het volgende gebeurt als mijn cache leeg is:

 

- product blijft nu WEL in het mandje als ik in het inlog-/inschrijfscherm ben.

- typ netjes mijn email in

- vervolgens ga ik naar het volgende scherm om mijn naam e.d. in te voeren

- na het invoeren klik op REGISTREREN.

- dan krijg ik een serverfout. (heb hierover vaker contact opgenomen met de hoster, deze geeft aan dat ze geen errors hebben geconstateerd)

Edited by astimontas (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Om het probleem van het inloggen/registreren in IE8 op te lossen zou je het volgende kunnen doen:

Open /themes/[jethema]/authentication.tpl en zoek de regels met:

   $(document).ready(function(){
       $('#create-account_form').submit(function(){
           submitFunction();
           return false;
       });
       $('#SubmitCreate').click(function(){
           submitFunction();
       });
   });

en vervang dit voor

   $().ready(function(){
       $('#create-account_form').submit(function(){
           submitFunction();
           return false;
       });
       $('#SubmitCreate').click(function(){
           submitFunction();
       });
   });

 

Voor de rest klinkt het als een context/cookie fout na het inloggen. Is er bij je weten iets aangepast aan de standaard controller.

Want gek genoeg heet de standaard controller bij de URL aanroep authentication en op jouw site autenticacion of komt dit door de SEO/Url's ingevuld in de BO?

Link to comment
Share on other sites

De javascript foutmelding van /themes/[jethema]/js/tools/statesManagement.js is ook simpel op te lossen.

Vervang de code

function updateState(suffix)
{
   console.log($('select#id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')+' option:not(:first-child)'));
   $('select#id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')+' option:not(:first-child)').remove();
   var states = countries[$('select#id_country'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).val()];
   if(typeof(states) != 'undefined')
   {
       $(states).each(function (key, item){
           $('select#id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).append('<option value="'+item.id+'"'+ (idSelectedCountry == item.id ? ' selected="selected"' : '') + '>'+item.name+'</option>');
       });

       $('p.id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')+':hidden').slideDown('slow');
   }
   else
       $('p.id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).hide();

}

function updateNeedIDNumber(suffix)
{
   var idCountry = parseInt($('select#id_country'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).val());

   if ($.inArray(idCountry, countriesNeedIDNumber) >= 0)
       $('.dni'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).slideDown('slow');
   else
       $('.dni'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).slideUp('fast');
}

 

voor

function updateState(suffix)
{
   if (typeof console != "undefined") { console.log($('select#id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')+' option:not(:first-child)')); }
   $('select#id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')+' option:not(:first-child)').remove();
   var states = countries[$('select#id_country'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).val()];
   if(typeof(states) != 'undefined')
   {
       $(states).each(function (key, item){
           $('select#id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).append('<option value="'+item.id+'"'+ (idSelectedCountry == item.id ? ' selected="selected"' : '') + '>'+item.name+'</option>');
       });

       $('p.id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')+':hidden').slideDown('slow');
   }
   else
       $('p.id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).hide();

}

function updateNeedIDNumber(suffix)
{
   var idCountry = parseInt($('select#id_country'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).val());

   if (typeof countriesNeedIDNumber != "undefined"){
       if ($.inArray(idCountry, countriesNeedIDNumber) >= 0)
           $('.dni'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).slideDown('slow');
       else
           $('.dni'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).slideUp('fast');
   }
}

Link to comment
Share on other sites

Voor de rest klinkt het als een context/cookie fout na het inloggen. Is er bij je weten iets aangepast aan de standaard controller.

Want gek genoeg heet de standaard controller bij de URL aanroep authentication en op jouw site autenticacion of komt dit door de SEO/Url's ingevuld in de BO?

 

Dank!! Ik ga er meteen mee aan de slag. autenticacion komt door BO. In plaats van het nederlands pakket is Spaans overgenomen...

 

Ik ga ermee aan de slag, ik zal zeker met een reactie komen.

Edited by astimontas (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

@scorpionsworld > ik heb de codes geprobeerd. de countries error verdwijnt wel, echter het inlog probleem blijft aanhouden. Alleen als ik op ENTER druk op mijn toetsenbord kom ik verder (zoals ik hiervoor heb aangegeven). Echter heb ik door de nieuwe codes een probleem erbij gekregen. Als ik op het knopje registeren (laatste stap om een account te maken) klik dan kom ik op een blanco pagina terecht (server error).

Link to comment
Share on other sites

@scorpionsworld > ik heb de codes geprobeerd. de countries error verdwijnt wel, echter het inlog probleem blijft aanhouden. Alleen als ik op ENTER druk op mijn toetsenbord kom ik verder (zoals ik hiervoor heb aangegeven). Echter heb ik door de nieuwe codes een probleem erbij gekregen. Als ik op het knopje registeren (laatste stap om een account te maken) klik dan kom ik op een blanco pagina terecht (server error).

Oke, ik ga weer even verder puzzelen, op beide problemen...

Was het een error 500, server error foutmelding?

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad een error 500, server error foutmelding.Maar dit is verdwenen gelukkig, ik denk dat dit te maken heeft met IP adres en het aantal keer aanmaken van account. Denk dat mijn host mij IP adres had geblokkeerd. Inmiddels werkt het wel weer!! Of het nou hiermee te maken had of met de code dat durf ik niet te zeggen.

 

Wat ik zo vreemd vind in IE8 is dat ik een account kan aanmaken als ik op ENTER van mijn toetsenbord druk, maar als ik met mijn muisknopje op ACCOUNT AANMAKEN klik dan gebeurt er niets..... Het zou geweldig zijn als je mij zou kunnen helpen. In IE9 werkt het overigsn wel goed

Link to comment
Share on other sites

Ik schrijf hier net in een andere post dat ik vrij weinig problemen in 1.5.2 tegenkom.

 

Ga ik ook eens proberen aan te melden in IE8>.lukt ook niet , wil nog eens iemand proberen (IE8) maak een account aan, kijken of ie vanaf hier verder komt

 

http://www.u-site.nl...back=my-account

 

Het zal dus een BUG zijn ?

 

In mijn v1.4.7.3 geen probleem

 

 

zie ook

http://www.prestasho...n-in-front-end/

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik schrijf hier net in een andere post dat ik vrij weinig problemen in 1.5.2 tegenkom.

 

Ga ik ook eens proberen aan te melden in IE8>.lukt ook niet , wil nog eens iemand proberen (IE8) maak een account aan, kijken of ie vanaf hier verder komt

 

http://www.u-site.nl...back=my-account

 

Het zal dus een BUG zijn ?

 

In mijn v1.4.7.3 geen probleem

 

 

zie ook

http://www.prestasho...n-in-front-end/

hoi frens zoals ik reeds aangaf

ik ben dit nu al een tig keer tegen gekomen ook de bugtracker staat er vol mee

al moet ik wel zeggen dat het vooral vaak voorkomt met een upgrade ,

en ik denk zelf dat het inderdaad een bug is ,,,

alleen zeggen de progjesmakers dat ze het niet kunnen veroorzaken, en dus geen oplossing hebben

 

maar niet alleen het aanmelden , ook in het mandje leggen en dan aanmelden en dat dan het mandje spontaan leeg is ,

is een veelvoorkomend probleem

 

ben nu ook met een shop bezig die dit probleem heeft , het is erg raar

als ik het in IE opgelost heb dan werkt chrome weer niet en vice versa ,,

bij andere shops was het simpel ,, bleek de paypal module de oorzaak te zijn

maar in deze shop heb ik al van alles geprobeerd maar is steeds of . of

het vreemde is het waren twee upgradeds van 1.3 nog wat <niet door mij gedaan dus ik weet niet wat en hoe ze het hebben gedaan,,maar

de ene shop was zo opgelost <paypal module>

de andere ben ik nog mee bezig ,

heb hem weer gedowngrade zodat ze wel weer kunnen verkopen ,,

maar vind het ook allemaal erg vreemd , heb al contact hierover gehad met een paar prestashop jongens

maar kunnen het moeilijk thuisbrengen ,,

ga morgen zelf de shop eens upgraden ,, en kijken of dit probleem ook nog blijft ,,,

mijn standaard 1.5.2 moet ik zelf nog testen op dit gebied ,,

kom er nog op terug

 

uhhhhhhhhhhhhhhhhhh HET IS EEN BUGGGGGGGGGGGGGGG

ook in de verse installatie van 1.5.2 met en zonder taalpakket

in ie geen account en ook product toevoegen en dan op aanmelden ,, mandje leeg

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

uhhhhhhhhhhhhhhhhhh HET IS EEN BUGGGGGGGGGGGGGGG

ook in de verse installatie van 1.5.2 met en zonder taalpakket

in ie geen account en ook product toevoegen en dan op aanmelden ,, mandje leeg

 

Eigenlijk goed nieuws man!! :rolleyes: ...... weet ik nu in ieder geval dat het niet aan mijn codes ligt ..........

 

Guys, ik heb nu alles in 1.5.1, is het een makkie om alles terug te zetten naar een 1.4.x (stabiele versie)?? schijnt probleem te zijn met producten database..

Edited by astimontas (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ik heb pas een versie 1.4.7 terug gezet van versie 1.5.2

heb geen problemen ondervonden ,,

 

net even verder getest

klant aanmaken in verse install 1.5.2 in ie geen probleem ,,

echter mandje wordt leeggemaakt als je iets in het mandje gooit en dan op aanmelden boven het winkelmandje klikt ,,,

 

of wanneer je verder door de webshop wandelt ,,,

@frens -> nee versie 1.4.7.X is vrij stabiel heb deze ook voor twee webshops gebruikt

zowel voor mijn eigen shop <welke je gezien hebt> en voor iemand anders en werken vlekkeloos in alle browsers

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoe nou verder ? ja we kunnen een scriptje maken dat als iemand IE8 heeft hij de enter toets moet gebruiken

 

terugzetten naar 1.4 l ijkt me geen goed idee, loop je weer tegen andere dingen aan

 

 

@Maconl ik hou fijn de 1.4.7.3 versie die werkt in elk geval probleemloos, en wacht op een volgende versie , problemen zijn er vanaf het begin geweest met vullen winkelwagentje in 1.5 , nu werkt dat is er weer een probleem met IE8

Link to comment
Share on other sites

Frens,

 

Zou je mijn fix eens toe kunnen passen en kunnen checken of dat in ieder geval het aanmaken van een account fixed?

Het lege mandje na inloggen moet ik nog gaan debuggen

 

Ik zal het vandaag nog doen, je hoort het wel :)

 

 

Die melding heb ik niet:

 

http://www.prestashop.com/forums/index.php?/topic/202193-klant-kan-niet-aanmeldeninloggen-in-internet-explorer/page__view__findpost__p__1000189

 

waardoor ontstond die precies ?

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoe nou verder ? ja we kunnen een scriptje maken dat als iemand IE8 heeft hij de enter toets moet gebruiken

 

terugzetten naar 1.4 l ijkt me geen goed idee, loop je weer tegen andere dingen aan

 

 

@Maconl ik hou fijn de 1.4.7.3 versie die werkt in elk geval probleemloos, en wacht op een volgende versie , problemen zijn er vanaf het begin geweest met vullen winkelwagentje in 1.5 , nu werkt dat is er weer een probleem met IE8

 

Yups mijn idee ,,

zowel 1.4.6.2 als 1.4.7.3 werken beide zeer goed ,

en blijf deze ook gebruiken tot er echt een stabiele versie van 1.5 is

op bugtracker zag ik weet niet hoeveel berichten over dit probleem,

en omdat deze niet te reproduceren zijn worden ze niet opgelost ..... :o

1.5 is wel leuk en aardig maar dit is toch een beetje te

Link to comment
Share on other sites

Ik schrijf hier net in een andere post dat ik vrij weinig problemen in 1.5.2 tegenkom.

 

Ga ik ook eens proberen aan te melden in IE8>.lukt ook niet , wil nog eens iemand proberen (IE8) maak een account aan, kijken of ie vanaf hier verder komt

 

http://www.u-site.nl...back=my-account

 

Het zal dus een BUG zijn ?

 

In mijn v1.4.7.3 geen probleem

 

 

zie ook

http://www.prestasho...n-in-front-end/

In Chrome kan ik mij aanmelden.

 

Bij mij kan ik mij in Chrome niet aanmelden. Ik gebruik zelf IE9 en daar werkt het goed in. Ik gebruik dus de Samsung Galaxy S3 en daar gebruik ik ook Chrome en daar werkt het ook niet op.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Sorpionsworld

 

authentication.tpl aangepast , forceer compilatie , alles uit browser gegooid,,,,,, helaas.

 

 

In IE9 werkt het (nog) wel , het zit hem in IE8 en lager

 

edit

 

De module bekenen producten werkt ook niet > algemeen probleem?

Oki. ga ik 's verder knutselen.

Module bekeken producten zou wel 's een bug kunnen zijn, moet ik ook nog in duiken.

Link to comment
Share on other sites

Ben blij dat het nu onderkend is!

 

Als tijdelijke oplossing heb ik in het "maak uw account aan"-vakje de tekst veranderd in:

Geef uw emailadres op om uw account aan te maken. Indien het knopje "Maak uw account aan" niet werkt, dient u op ENTER van uw toetsenbord te drukken!.

 

Verder lijkt het mij wel nuttig om ergens op de website een berichtje te plaatsen met "Schrijf u eerst in alvorens te beginnen met shoppen". Ik moet kijken hoe ik dit kan doen.

 

Zuchtttt..... komt zo amateuristisch over

Link to comment
Share on other sites

dan downgraden naar 1.4.7.3 :lol:

die werkt helemaal naar behoren ,,

 

Op Bug tracker kom je heel veel meldingen van deze tegen ,,,

 

Ik heb mijn website nieuw laten bouwen in 1.5.1. Kan ik zonder dat ik alle producten handmatig weer moet uploaden downgraden naar 1.4.7.3? Mijn webdesigner uit het buitenland vertelde mij namelijk dat als ik ga downgraden ik de producten niet automatisch kan overzetten naar 1.4.7.3. Enig idee?

Link to comment
Share on other sites

gewoon proberen :lol:

maak een backup van je webshop ,zowel van je database als bestanden (moet je zo en zo altijd doen)

 

dan pak versie 1.4.7.x en je maakt een nieuwe database aan ,,

daarna copieer je de bestanden allemaal in een aparte map op je server bv in een map test en installeer deze

copieer nu de benodigde files < kijk in img naar p en c enz waar je herkenbare bestanden in ziet staan > naar je server <map img>

open nu je copy van je database

en zoek hier de benodigde tabellen op , bv categorie , producten enz

via mysql zet je deze in je db ,,

 

op deze manier heb ik twee shops gedowngrade , echter soms tref je wat probleempjes aan ,,

dus even proberen

Link to comment
Share on other sites

empty cart

 

 

[14:53:30] me_emon: the issue was probably with the site link

[14:54:01] me_emon: when you added the site name you added www infront of it

[14:54:38] me_emon: but when it creates cookie for the cart session

[14:54:46] me_emon: it saves without www

[14:54:59] me_emon: so it gets confused with the link a shows nothing

[14:55:20] me_emon: so first i removed the www from your site name

[14:55:47] me_emon: then i unchecked the user friendly url

 

IE8 issue:

 

een bug in file: /themes/default/authentication.tpl

 

 

he issue was a bug in html code

[15:40:43] me_emon: <input type="button"

[15:40:52] me_emon: where it should be <input type="submit"

 

maar: ik heb nu een probleem in Google en firefox met javascript. Hij is bezig dit te verhelpen.

 

heeft me wel wat geld gekost....

Edited by astimontas (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

empty cart

 

 

[14:53:30] me_emon: the issue was probably with the site link

[14:54:01] me_emon: when you added the site name you added www infront of it

[14:54:38] me_emon: but when it creates cookie for the cart session

[14:54:46] me_emon: it saves without www

[14:54:59] me_emon: so it gets confused with the link a shows nothing

[14:55:20] me_emon: so first i removed the www from your site name

[14:55:47] me_emon: then i unchecked the user friendly url

 

IE8 issue:

 

een bug in file: /themes/default/authentication.tpl

 

 

he issue was a bug in html code

[15:40:43] me_emon: <input type="button"

[15:40:52] me_emon: where it should be <input type="submit"

 

maar: ik heb nu een probleem in Google en firefox met javascript. Hij is bezig dit te verhelpen.

 

heeft me wel wat geld gekost....

 

oplossing met www , stond ook ergens op het forum

is helaas niet van toepassing op elke shop , , ,

tevens als je friendly urls niet kan toepassen ,, kost je heel wat plekjes in google

 

die fout met de shoppingcart lag dus aan de template

<vandaar ik vroeg of je de originele template wilde proberen,, had het je geld bespaart :) >

Edited by maconl (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

na een paar uur bezig te zijn geweest om het IE mysterie op te lossen, zijn wij zover gekomen.

 

IE8 werkt nu perfect.

In Chrome werkt het ook wel, echter moet je wel langs twee error meldingen. Volgens mijn programmeur komt het door bugss..

hier de link naar de twee error meldingen:

 

LINK images

 

Hij denkt dat het wellicht door een server instelling komt, waar ik vandaag over ga mailen:

 

"if the value is mbstring.func_overload => 0 => 0, It must be configured mbstring.func_overload to 7"

Edited by astimontas (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

empty cart

 

 

[14:53:30] me_emon: the issue was probably with the site link

[14:54:01] me_emon: when you added the site name you added www infront of it

[14:54:38] me_emon: but when it creates cookie for the cart session

[14:54:46] me_emon: it saves without www

[14:54:59] me_emon: so it gets confused with the link a shows nothing

[14:55:20] me_emon: so first i removed the www from your site name

[14:55:47] me_emon: then i unchecked the user friendly url

Friendly url uitgeschakeld? Why???

IE8 issue:

 

een bug in file: /themes/default/authentication.tpl

 

 

he issue was a bug in html code

[15:40:43] me_emon: <input type="button"

[15:40:52] me_emon: where it should be <input type="submit"

Bullshit. De button is intentioneel gedaan. De onclick eventhandler moet de submit afhandelen.

maar: ik heb nu een probleem in Google en firefox met javascript. Hij is bezig dit te verhelpen.

 

heeft me wel wat geld gekost....

Sorry dat ik het zeg, maar....wat een ##$(R$A&$$ "programmeur"
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

na een paar uur bezig te zijn geweest om het IE mysterie op te lossen, zijn wij zover gekomen.

 

IE8 werkt nu perfect.

In Chrome werkt het ook wel, echter moet je wel langs twee error meldingen. Volgens mijn programmeur komt het door bugss..

hier de link naar de twee error meldingen:

 

LINK images

 

Hij denkt dat het wellicht door een server instelling komt, waar ik vandaag over ga mailen:

 

"if the value is mbstring.func_overload => 0 => 0, It must be configured mbstring.func_overload to 7"

De "error" meldingen zijn non-JSON return values van de ajax call, heeft niks van doen met server instellingen.
Link to comment
Share on other sites

Hier een soortgelijk probleem

Prestashop 1.5.2 met default theme

 

Lokaal 2 computers in hetzelfde netwerk en beide internet explorer 9 op PC1 kan ik het winkelmandje niet vullen op PC2 werkt het allemaal perfect.

 

Van een klant online vernam ik dat hij ook het winkelmandje niet kon vullen,vergeten te vragen welke browser hij gebruikte.

 

In Chrome werkt alles wat ik tot nu toe zie alles goed zowel op pc1 als op pc2.

 

Zouden jullie eens kunnen kijken met welke browser het winkelmand en/of registratie gedeelte werkt of niet werkt? en voer een eventueel een bestelling in http://www.shineproducts.nl

Edited by petb (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Heb zojuist bij twee shops PS 1.5.2.0 welke het winkelmand en inlog probleem hadden

eea geprobeerd en getest ,

beide werken weer

moet alleen nog even in ie8 testen ,,

ga het zo nog in een 1.5.1 shop proberen ,,

 

EDIT: test in 1.5.1 ook geslaagd :)

nog even verder testen ,,,

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dit word spannend :)

Yups bij 1 webshop 1.5.1 werkte het helemaal belabberd , deze werkt nu weer naar behoren,,

chrome , firefox , ie9 alleen nog ie7 en ie8 uitproberen ,, maar meestals als ie9 werkt dan ,,, ok ff testen voor de zekerheid

 

heb je website net nagekeken maar die werkt gewoon ,,

alleen nog kijken in ie8 moet ik mn oude laptop ervoor bijnemen ,

zal dat dan direct even meetesten

Link to comment
Share on other sites

Yups bij 1 webshop 1.5.1 werkte het helemaal belabberd , deze werkt nu weer naar behoren,,

chrome , firefox , ie9 alleen nog ie7 en ie8 uitproberen ,, maar meestals als ie9 werkt dan ,,, ok ff testen voor de zekerheid

 

heb je website net nagekeken maar die werkt gewoon ,,

alleen nog kijken in ie8 moet ik mn oude laptop ervoor bijnemen ,

zal dat dan direct even meetesten

 

Zou mooi zijn als je kunt ontcijferen hoe dat allemaal zo mis kan gaan.

 

Thx voor de moeite!

Ben momenteel met een andere template bezig ,ben benieuwd hoe dat dadelijk gaat.

Link to comment
Share on other sites

Zou mooi zijn als je kunt ontcijferen hoe dat allemaal zo mis kan gaan.

 

Thx voor de moeite!

Ben momenteel met een andere template bezig ,ben benieuwd hoe dat dadelijk gaat.

ik zie het , wilde eea bij je proberen maar je hele template staat onderste boven

 

moet even wachten met verder testen,,,

heb mezelf op de testserver op de blacklist gekregen :blink:

kan nu niet weg om het te resetten :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Friendly url uitgeschakeld? Why???

 

Bullshit. De button is intentioneel gedaan. De onclick eventhandler moet de submit afhandelen.

Sorry dat ik het zeg, maar....wat een ##$(R$A&$$ "programmeur"

 

Friendly URL Uitgeschakeld ....... ik raak een beetje bezorgd.. moet dit niet? Heeft dit nadelige gevolgen?

Link to comment
Share on other sites

Friendly URL Uitgeschakeld ....... ik raak een beetje bezorgd.. moet dit niet? Heeft dit nadelige gevolgen?

Friendly url is er juist om het friendly te maken :lol:

heeft op zich geen gevolgen kwa werking voor je webshop

het kost je alleen een hoop plekjes in google en dus klanten

 

en op je andere vraag :

ben nog niet klaar en kan ook wel nog even duren

 

heb nog eerst even een ander klusje om te doen,

welke even prioriteit heeft anders liggen er een paar shops uit :huh:

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Gewoon htacces verwijderen en komt er automatisch een lege in de plaats?

 

cache van prestashop of browser?

 

ik heb m lokaal, dus hoeft geen rechten te geven

cache van prestashop

nee die moet je er zelf even inzetten

gewoon met notepad een lege htaccess maken

wordt wel weer bij versie 1.5 geconfigureerd

Link to comment
Share on other sites

cache van prestashop

nee die moet je er zelf even inzetten

gewoon met notepad een lege htaccess maken

wordt wel weer bij versie 1.5 geconfigureerd

 

ah ok,

 

ik dacht dat je tekst van de oude .htacces kopieren plakken.

 

Ik ga nu effe doen en laat je weten

 

thanx

Link to comment
Share on other sites

ok

dan nu eens sitemap.xml

ook verwijderen en een lege ervoor terugplaatsen

normaal hadden de afbeeldingen allang zichtbaar moeten zijn

heb je zowel de map cache als compile leeg gemaakt ?

 

een vraagje?

 

is cache smarty?

 

ik heb een module die smarty verwijdert.

 

als ik het fout doe, hoe moet ik het cache als compile verwijderen?

 

alvast bedankt!

 

 

edit:

 

Ik heb het al gevonden!

 

die lag in de map cache in de root.

 

Ik heb zowel cache als compile verwijderdt.

 

en de mappen in cachefs

 

De bestand sitemap.xml, die was al leeg, maar toch verwijdert en een nieuwe aangemaakt

 

Het lukt nog steeds niet, probleem gaat niet weg

Edited by maroc1994 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...