Jump to content

HTML virker ikke i produktbeskrivelsen


Hiller

Recommended Posts

Det eneste jeg kan i min produktbeskrivelse er at sætte tekst ind. Jeg kan kan godt lave fed tekst og og få det til at se hæderlig ud i backoffice, men har så en tekst i frontoffice som godt kunne se bedre ud, hvor der ingen ændreinger er bare tekst. Hvad kan det være??

Link to comment
Share on other sites

Du bruger et andet theme end standard, kan jeg se.

 

Hvordan ser det ud, hvis du bruger standard theme?

 

Hvis det virker der, så er din udbyder af dit theme, du skal have fat i.

Link to comment
Share on other sites

Uden at kunne se din kode for themet, så ligner det at du benytter short description som produkt beskrivelse.

 

Prestashop er som standard lavet sådan at den fjerner alt formatering fra short description.

 

Du kan derfor i stedet vælge at benytte description. Dette skal du nok have udviklerene af dit theme til at ændre.

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve at åben product.tpl i en html editor og så finde det område hvor der står: $product->description_short

Hvis der så et sted efter der står noget i stil med: $product->description_short|escape_html og så noget mere jeg ikke lige kan huske, så kan du prøve at fjerne alt efter | så der kun står: $product->description_short men husk lige at lave en backup af filen inden du piller, og at du iøvrigt skal slette filerne i mappen tools/smarty/compile før rettelsen slår igennem. (undtagen index.php)

Link to comment
Share on other sites

 

Prestashop er som standard lavet sådan at den fjerner alt formatering fra short description.

 

Sludder og vrøvl.

 

Hiller: Virkede det med standard themet? Jeg tror fortsat, at det er dit theme som laver balladen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke html formatering på mit theme - eller på nogle af de mange shops, jeg har sat op efterhånden - i feltet kort beskrivelse. Yderligere er der oftest en begræsning på 400 tegn. Feltet til den lange beskrivelse (som står totalt åndsvagt i forhold til produktet i øvrigt) virker fint med formatering.

Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikke helt sludder at der er nogen themes der fjerner html på short description.

Det er muligt, men det du skriver er, at Prestashop som standard er lavet så den fjerner al formatering.

Dét er noget sludder.

At der er nogle themes, som gør det er noget andet. Og det ser vi vel et eksempel på her?

Link to comment
Share on other sites

Pokkers, jeg tog fejl. Jeg har for nyligt været udsat for en shop, hvor der på samme måde var et problem med de manglende tags i short description. Jeg ville have svoret på, det var default theme. Men nej, det var ikke default theme.

 

I Hillers shop, kan jeg se, der står således i product.tpl linie 155:

 

  {if $product->description_short}
	<div id="short_description_content" class="rte align_justify">{$product->description_short|strip_tags}</div>
  {/if}

 

Når der står "|strip_tags" forsvinder HTML-tags.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...