Jump to content

[SOLVED] Localization Pack - Cannot connect to Prestashop.com


Recommended Posts

Ik heb Prestashop 4.9 online geinstalleerd.

Ik heb alles in een specifieke map gezet zodat ik alles eerst kan opbouwen en testen alvorens de huidige site te vervangen.

 

Nu had ik als test Prestashop al een localhost op mijn computer gezet, maar dat leverde wat problemen op met de weergave van een thema sjabloon. Dus nu maar op de server gezet en het probleme met de weergave is weg.

 

Nu wil ik graag alles in het Nederlands en daarvoor wil ik in de BO het localization pack downloaden, maar kan geen land selecteren. Er staat "cannot connect to Prestashop.com".

 

In de versie die ik nog steeds localhost op mijn andere pc heb draaien, kan ik gewoon een land selecteren.

 

Hoe komt dit? Omdat het op de server niet in de root staat maar alles in een aparte map?

Edited by Freek (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb Prestashop 4.9 online geinstalleerd.

Ik heb alles in een specifieke map gezet zodat ik alles eerst kan opbouwen en testen alvorens de huidige site te vervangen.

 

Nu had ik als test Prestashop al een localhost op mijn computer gezet, maar dat leverde wat problemen op met de weergave van een thema sjabloon. Dus nu maar op de server gezet en het probleme met de weergave is weg.

 

Nu wil ik graag alles in het Nederlands en daarvoor wil ik in de BO het localization pack downloaden, maar kan geen land selecteren. Er staat "cannot connect to Prestashop.com".

 

In de versie die ik nog steeds localhost op mijn andere pc heb draaien, kan ik gewoon een land selecteren.

 

Hoe komt dit? Omdat het op de server niet in de root staat maar alles in een aparte map?

Nee, omdat de serverconfiguratie verhinderd dat er vanaf een pagina contact word gemaakt met de site van Prestashop om daar data vanaf te halen.

Maar je kunt de taal gewoon handmatig downloaden en installeren.

Link to comment
Share on other sites

Nee, omdat de serverconfiguratie verhinderd dat er vanaf een pagina contact word gemaakt met de site van Prestashop om daar data vanaf te halen.

Maar je kunt de taal gewoon handmatig downloaden en installeren.

 

Ja de taal had ik al wel gedaan maar op een of andere manier vertaald hij de site niet in het nederlands. Met het localization-pack pakt hij alles (taal, valuta, belastingen, eenheden, provincies etc).

Bij Back Office >Tools >Translations kan ik ook nergens Dutch selecteren dus ik denk dat het language pack ook niet goed geimporteerd is. Ook bij Back Office > Employees kan ook alleen engels geselecteerd worden.

Maakt het iets uit of je het language pack van v. 1.5 gebruikt voor versie 1.4. Ik heb wel de juiste gedownload maar zag dat die qua vertalingspercentage laag was en de nieuwere versies zijn wel bijna 100% vertaald.

Link to comment
Share on other sites

Het is opgelost.

Ik had eerst mijn webhostservice gevraagd of er een blokkering is maar volgens hun niet.

Daarna een op het forum gezocht op "cannnot connect to prestashop" en zag op het engelstalige forum de opmerking dat het een php.ini config file instelling is die dit tegenhoud,

Het moet zijn:

 

 

;;;;;;;;;;;;;;;;;;

; Fopen wrappers ;

;;;;;;;;;;;;;;;;;;

; Whether to allow the treatment of URLs (like http:// or ftp://) as files.

; http://php.net/allow-url-fopen

allow_url_fopen = On

 

; Whether to allow include/require to open URLs (like http:// or ftp://) as files.

; http://php.net/allow-url-include

allow_url_include = Off

 

De webhostservice gevraagd om dit te checken en eventueel te wijzigen.

Nadat ze dat gedaan hebben werkt het weer. Kan de Dutch Localization Pack probleemloos selecteren en laten installeren.

 

Weer wat geleerd!

Edited by Freek (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...