Jump to content

Recommended Posts

Hallå där.

 

Nu när shoppen äntligen är öppen har det smällt till ordentligt med ordrar.

Det jag nu tycker är väldigt konstigt är att man inte kan se marginalen på sitt sälj.

Efter varje köp kunden har gjort måste jag manuellt sitta och räkna ut marginal och intjänande pengar.

 

Eller finns det något sett man kan se detta??

Man lägger ju in priset från grossist samt sitt utpris (ex. Moms). Så det bör finnas??!!

 

Jaja. Tacksam för svar!

 

Ha det!

Link to comment
Share on other sites

Okej, inpriset används främst till att beräkna lagervärde (finns under stats fliken) men jag antar att du mer är ute efter att på detaljvyn av en beställning se exakt vad du tjänat på just den beställningen?

Det finns då inte, men borde gå att bygga en sådan funktion till 1.5 rätt enkelt då den har hooks lite överallt.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

 

Ja, precis. Jag är ute efter intjänade kr samt marginal i % för varje sälj jag gör. Det är rätt intressant då man kan se om man höjer eller sänker sitt snittordervärde i marginalpengar i form av tillbehör eller liknande...

 

Det här med alla Hookar är jag inget proffs i. Det har jag försökt lära mig lite innan,, men har inte fått någon guldstjärna där ännu. =P

 

Jaja, jag får nog nöja med det som finns för tillfället. hehe.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tycker inte den där gratisvarianten funkade så bra, försökt koda om den lite också för att anpassas men fortfarande inte hundra.

igår smackade jag in http://addons.prestashop.com/en/analytics-stats-prestashop-modules/4764-show-margin.html

den känns mycket mer som jag vill ha den... inga % i den default men e nog rätt lätt att lägga in själv så kanske man kan fixa ngn kväll om man känner att man har tid över. Men i övrigt bra info i denna modul.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...