Jump to content

Nyhedsbrev


flunte70

Recommended Posts

Så vidt jeg er informeret skal du ind og downloade en fil over alle de mailadresse som har tilmeldt sig, og så overføre dem til en mail hvor fra du sender nyhedsbrevet. Det er sådan jeg har læst mig frem til det.

 

Ret mig hvis jeg tager fejl :)

 

Mvh.

Mathias

Link to comment
Share on other sites

Korrekt.

 

2 filer: en fil hvis du har nyhedsbrevs modulet installeret, og en fil for dem der har tilmeldt sig nyhedsbrev ved oprettelse af kunde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere reklameret for MailChimp og gør det gerne igen:-) Der findes nu API-integration, således at man automatisk får overført tilmeldinger, og man kan også sende mails fra PrestaShop. Men MailChimp brugergrænsefladen er så intuitiv, at man ligeså kan bruge den. Desuden kan man style nyhedsbrevet selv eller vælge en template som man tilpasser. Tilmeldingskomponenten kan man også selv style.

 

Det er gratis at bruge hvis man sender til mindre end 2000 abonnenter. Se mere på www.mailchimp.com

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg forstår det korrekt omkring Mailchimp, så er det hverken et modul man installerer i Prestashop eller et program man installerer på computeren, men en hjemmeside man arbejder i 3 step.

 

1. step er at man skal lave sin liste, f.eks. ved at importere e-mails fra PrestaShop - men kan man ikke vente med at lave sin liste, og så gå videre til udviklingen af Nyhedsbrevet?

 

Regner først med at sende Nyhedsbrev om 14 dage - og i mellemtiden skulle jeg meget gerne få en del flere der tilmelder sig Nyhedsbrevet.

Link to comment
Share on other sites

Jo, der er et modul, hvis du vil have integration (tilmelding via din shop, som automatisk kommer over i MailChimp). Du kan downloade modulet fra deres hjemmeside. Herefter skal du lave en API-nøgle som skal sættes ind i modulet i PrestaShop

 

Du kan sagtens sætte alt op, inden du begynder at lave lister.

 

De har masser af dokumentation på siden, så det er bare at gå i gang med at læse;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

har haft lidt problemer med at sætte mailchimp modulet op og nu er jeg kommet i tvivl om jeg i det hele taget kan bruge mailchimp til mine gamle kunder (som allerede har sagt ok til at modtage nyhedsbreve)?

 

Jeg er gået i gang med MailChimp, men ser nu at der sendes en mail af sted, hvor MailChimp beder folk om at bekræfte, at de vil på listen. Dette vil jeg gerne undgå, eftersom jeg allerede har brugt tre uger på at indtaste kunderne i min PrestaShop, og kunderne har allerede underskrevet en konkurrence flyer, hvor de også accepterede at modtage nyhedsbreve, og jeg vil helst undgå, at mine kunder opfatter mine mails som spam, allerede inden jeg sender første nyhedsbrev.

 

 

For info:

 

Jeg har 600 kunder som skriftligt har bekræftet, at de vil modtage nyhedsbreve fra mig. Dette er gjort på flyers jeg har uddelt på messer de seneste 5 weekender. Så alt det formelle omkring tilladelse til at sende Nyhedsbrevene er i orden, og jeg har derfor ikke behov for at der kommenteres på denne del :-)

Link to comment
Share on other sites

Du skal bruge modulet til at sikre, at folk der tilmelder sig via din shop også kommer med på maillisten hos MailChimp. Ellers skal du manuelt eksportere brugere fra PrestaShop og importere dem i MailChimp. Derfor bruger man deres API - det er supernemt at sætte op, når du følger deres guide. Selve mailudsendelsen kan du, som du selv er inde på, ligeså godt lave i MailChimp's interface.

Link to comment
Share on other sites

Er der andre fordele end at de af mine brugere der tilmelder sig nyhedsbrev på min hjemmeside, også kommer over i MailChimp? Det er nemlig ikke noget problem for mig at eksportere brugerne derover, da jeg har Store Manager, som er godt til formålet.

 

Jeg tænker f.eks. på om man via nyhedsbrevet kan opdatere sin PrestaShop profil og ikke kun sin MailChimp profil?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...