Jump to content

Footer: hoe aanpassen / blocks toevoegen


Recommended Posts

k ben een complete newbie op het vlak van prestashop en zit (nu al) vast bij het aanpassen van de footer. De versie waarmee ik werk is 1.5.2.

  1. Het is me gelukt om een aantal zaken te wijzigen / weg te halen in de footer. De "Useful Links" krijg ik niet verwijderd: hoe doe ik dit?
  2. Ik zou liefst de footer zelf helemaal schrijven, maar weet niet goed wat ik hiervoor moet doen of waar ik moet beginnen. Iemand die mij hier op eenvoudige wijze kan uitleggen wat ik stap voor stap moet doen om dit in orde te brengen?

De footer die ik wil maken is de volgende:

[Naam bedrijf]

Over ons

Contacteer ons

 

[Klantenservice]

Betalen

Bezorgen

...

 

Al deze links moeten dus ook een nieuwe pagina krijgen. Dus als je me dan ook even kan zeggen hoe ik dat gefixed krijg zou dat super zijn ;)

Link to comment
Share on other sites

k ben een complete newbie op het vlak van prestashop en zit (nu al) vast bij het aanpassen van de footer. De versie waarmee ik werk is 1.5.2.

  1. Het is me gelukt om een aantal zaken te wijzigen / weg te halen in de footer. De "Useful Links" krijg ik niet verwijderd: hoe doe ik dit?
  2. Ik zou liefst de footer zelf helemaal schrijven, maar weet niet goed wat ik hiervoor moet doen of waar ik moet beginnen. Iemand die mij hier op eenvoudige wijze kan uitleggen wat ik stap voor stap moet doen om dit in orde te brengen?

De footer die ik wil maken is de volgende:

[Naam bedrijf]

Over ons

Contacteer ons

 

[Klantenservice]

Betalen

Bezorgen

...

 

Al deze links moeten dus ook een nieuwe pagina krijgen. Dus als je me dan ook even kan zeggen hoe ik dat gefixed krijg zou dat super zijn ;)

Makkelijkste methode lijkt mij de CMS van Prestashop te gebruiken in combinatie met de CMS block

Link to comment
Share on other sites

Heb een nieuwe CMS pagina aangemaakt (bv klantenservice), maar als ik die in de CMS block zet verschijnt die onder de "useful links". Bedoeling is dat dit een aparte block wordt, naast de bestaande "useful links".

Dan zou ik een copy maken van de CMS block module, deze hernoemen naar bijv. CMS block 2 en daar de klantenservice CMS pagina's in hangen.

In de template van CMS block zitten een aantal 'vaste' links, deze zou je dan in beide modules kunnen wegslopen uit de template.

Link to comment
Share on other sites

En hoe pak ik dit dan juist aan? In de folder /themes/ staat reeds een map blockcms: kopieer ik de ganse folder en dan hernoemen naar blockcms2? Of enkel blockcms.tpl? En moet ik dan iets aanpassen in deze file?

maak een copy van de folder /modules/blockcms en hernoem deze naar blockcms2.

maak tevens een copy van de folder /themes/blockcms en hernoem deze naar blockcms2.

 

Hierna zullen een aantal aanpassingen gedaan moeten worden in de module php-file, om te voorkomen dat dezelfde database regels etc. van de originele module worden overschreven.

Nieuwe module installeren en configureren

En dan als laatste, indien gewenst, blockcms.tpl aanpassen

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een extra block "Klantenservice" aangemaakt via CMS en Link Block Footer. De link "Bestellen" verwijst echter nog naar niets en ik zou dit willen aanpassen in de file zelf. Uit de code op de webpage zelf zie ik dat het om de Block Links Module gaat. Heb me al suf gezocht naar de file waar deze info in staat. Kan iemand mij zeggen om welke file het hier gaat en waar die staat?

post-418676-0-09886500-1351940959_thumb.png

post-418676-0-42295800-1351940959_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Idd, maar als url wist ik niet goed wat ik moest ingeven. Heb al een CMS pagina aangemaakt, maar weet niet goed wat ik moet ingeven bij:

  • Link Block Footer > Add a new link > URL
  • Link Block Footer > Block title > URL

 

Als ik hier gewoon de naam van de cms pagina opgeef, krijg ik een 404-fout

Link to comment
Share on other sites

Ik had deze module nog niet..kreeg ook een not found...je moet een volledige url ingeven http://handy5.nl/nl/...erlengpoot.html

 

deze is eigenlijk niet voor CMS pagina's bedoeld ,,al kun je elke url ingeven uiteraard

 

 

zie onder nieuwsbrief> linker kolom onderaan

http://www.u-site.nl...0test/index.php

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

modules/blocklink/blocklink.tpl daar kun je wat wegschrijven

 

 

 

<div id="links_block_left" class="block">
<h4>
{if $url}
<a href="{$url|escape}">{$title|escape}</a>
{else}
{$title|escape}
{/if}
</h4>
<ul class="block_content bullet">
{foreach from=$blocklink_links item=blocklink_link}
{if isset($blocklink_link.$lang)} 
<li><a href="{$blocklink_link.url|escape}"{if $blocklink_link.newWindow} onclick="window.open(this.href);return false;"{/if}>{$blocklink_link.$lang|escape}</a></li>
{/if}
{/foreach}
</ul>
</div>

 

overigens hoe komt die module in je voet te staan?

Link to comment
Share on other sites

1) Backend > Preferences > CMS: daar CMS categorie "Klantenservice" toegevoegd

2) Backend > Modules > Link Block Footer - Configure: daar nieuwe Block aangemaakt met als titel "Klantenservice" en een link "Bestellen" toegevoegd.

 

Wat ik wil bereiken is (in mijn ogen) zeer eenvoudig: ik wil de bestaande footer helemaal aanpassen naar mijn eigen zin. Dat wil dus zeggen dat ik de blokken "handige links" en "mijn account" wil wegdoen en vervangen door eigen blocks. Had er geen flauw idee van dat dit zo moeilijk zou zijn.

Link to comment
Share on other sites

Het blok mijn account kun je weg doen door de module my block account op disable te zetten, zal ook voor die handige linken gelden wat ik zelf niet heb, de module Link Block Footer kan ik niet vinden

 

 

Afgezien van dat ik de module Link Block Footer niet ken kan een blok dat je aanmaakt niet altijd in de voet geplaatst worden

 

Je zou het block >> blockmyaccountfooter kunnen aanpassen naar Klantenservice

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...