Jump to content

[SOLVED] uhupage template na installatie werkt niet


Freek

Recommended Posts

Hallo forum

 

Ik heb een uhupage template geinstalleerd via de module theme import en alles liep goed.

Alleen de website is totaal anders dan hij behoort te zijn. Bepaalde modules worden niet (goed) weergegeven en het resultaat lijkt nergens op.

Hoe kan dit?

Ik ben Prestashop aan het testen om te zien of het geschikt is voor mijn webwinkel en heb hem als localhost geinstalleerd en draai EasyPHP.

Bij de template zit een beschrijving waarin o.m.de positie van de verschillende modules staan en die kloppen met wat er in mijn backoffice staat (met uitzondering van "header of page" want die kkomt in de beschrijving van de template niet voor)

Als ik de site in mijn browser open en in IE9 met f12 de bron bekijk een bij css kijk zie ik niet alle css paginas die geladen zouden moeten of er staat geen specificatie in het onderstaande scherm (heb alles op 2 verschillende computers geinstalleerd om te zien of dat iets oplost (Win7 en XP).

Viel mij wel op dat bij f12 in IE9 alles wat in de map www/themes/presta_166v14/css/modules wel de opmaak laat zien maar alle pagina's/modules die in map www/modules/ staan niets laten zien, terwijl in die map wel de uhu.... module mappen staan en die staan niet in de www/themes/presta_166v14/css/modules map. Of komt het door de taal van de template omdat ik in de uhu... module mappen zie ik en.php, de.php etc staan maar geen nl.php.

De templace is compatible met PS 1.4.8.2 maar die kan ik nergens downloaden. Dus heb ik de template zowel getest in versie 1.4.7.3 en in versie 1.4.9.0

Ik heb een screenprint van de gehele pagina gemaakt (in stukjes en aan elkaar geplakt)e\ en sluit die bij. Op onderstaande link zie je hoe hij er uit hoort te zien

http://demo.uhupage....prestashop_166/

EasyPHP 5.3.9 met Apache 2.2.21VC9, MySQL5.5.20 en XDebug 2.1.3. Ziet hier de oorzaak?

Of ligt het gewoon aan een slechte template (ondanks dat modules goed geinstalleerd werden)?

 

Dus, wie kan mij vertellen waardoor het komt en wat ik moet doen om de theme goed weer te geven.

post-419121-0-75641900-1351648599_thumb.jpg

Edited by Freek (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Het lijkt er in elk geval op dat de paden naar css bestanden en afbeeldingen niet goed staan

 

Heb je geen support bij de template maker?

 

Wil je perse Versie PS 1.4.8.2 die heb ik nog, verder was het natuurlijk handig als de site online stond

Link to comment
Share on other sites

Versie 1.4.8.2. is gewoon te downloaden via developers version op http://www.prestashop.com/download/old/prestashop_1.4.8.2.zip

Zie http://www.prestashop.com/en/developers-versions voor alle versies.

Voor de rest, wat Frens zegt. Een testversie die online te benaderen is en een copy/paste van tenminste de header zou wel handig zijn om te zien wat er mis gaat met de css paden/inclusion.

Link to comment
Share on other sites

Kan inderdaad aan de versie liggen

bij sommige themes van uhu komt het wel vaker voor dat eea niet goed uitgelijnd is in een andere versie ,,

 

en is inderdaad een css kwestie zo te zien

echter zou deze wel in v 1.4.9.0 moeten werken ,,

heb je de rechten ook goed gezet van het theme ?

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Kan inderdaad aan de versie liggen

bij sommige themes van uhu komt het wel vaker voor dat eea niet goed uitgelijnd is in een andere versie ,,

 

en is inderdaad een css kwestie zo te zien

echter zou deze wel in v 1.4.9.0 moeten werken ,,

heb je de rechten ook goed gezet van het theme ?

 

heb hem nog in 1.4.8.2. getest maar precies het zelfde probleem.

welke rechten heb je het over? Gebeurt dit niet door het theme installatie module?

Link to comment
Share on other sites

Versie 1.4.8.2. is gewoon te downloaden via developers version op http://www.prestasho...hop_1.4.8.2.zip

Zie http://www.prestasho...lopers-versions voor alle versies.

Voor de rest, wat Frens zegt. Een testversie die online te benaderen is en een copy/paste van tenminste de header zou wel handig zijn om te zien wat er mis gaat met de css paden/inclusion.

 

1.4.8.2. gedownload en geïnstalleerd en daarna dit theme opnieuw geïnstalleerd via de import module maar het probleem blijft exact hetzelfde. Nu dus in drie versie getest maar alle drie hetzelfde probleem.

Viel mij wel op dat de modules van uhu in een andere map geplaatst worden dan de standaard PS modules die in deze theme gebruikt worden. Is dat gebruikelijk (zie bijlage)? Je zou verwachten dat de specifieke uhu modules in de theme map staan maar die staan dus elders en de standaard PS modules staan weer in de theme map opgeslagen.

 

Mijn webhost heeft mijn domein op een server draaien met PHP 4.9 en ze gaan het domein overzetten naar een server waar PHP5 op draait dan kan ik hem online zetten.

post-419121-0-97001100-1351737613_thumb.jpg

Edited by Freek (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Het lijkt er in elk geval op dat de paden naar css bestanden en afbeeldingen niet goed staan

 

Heb je geen support bij de template maker?

 

Wil je perse Versie PS 1.4.8.2 die heb ik nog, verder was het natuurlijk handig als de site online stond

 

Had wat problemen om met uhu in contact te komen. Eerst lukte het downloaden van de template niet en daarop al diverse mailtjes naar verschillende adressen van uhu gestuurd maar geen reactie. Toe ik 2 dagen daarna in my account op de uhu site keek kon ik hem wel downloaden en stond in de beschrijving een support email adres en daar kreeg ik wel een reactie. Hij wil hem wel corrigeren als de site online staat dus dat moet ik eerst even regelen. Mijn webhostservice draait mijn domein op PHP4.9 en hij moet het domein omzetten naar een server met PHP5.1 dus dat kan een paar dagen duren.

Link to comment
Share on other sites

1.4.8.2. gedownload en geïnstalleerd en daarna dit theme opnieuw geïnstalleerd via de import module maar het probleem blijft exact hetzelfde. Nu dus in drie versie getest maar alle drie hetzelfde probleem.

Viel mij wel op dat de modules van uhu in een andere map geplaatst worden dan de standaard PS modules die in deze theme gebruikt worden. Is dat gebruikelijk (zie bijlage)? Je zou verwachten dat de specifieke uhu modules in de theme map staan maar die staan dus elders en de standaard PS modules staan weer in de theme map opgeslagen.

 

Mijn webhost heeft mijn domein op een server draaien met PHP 4.9 en ze gaan het domein overzetten naar een server waar PHP5 op draait dan kan ik hem online zetten.

De printscreen die je laat zien geeft niet de modules weer maar de css style sheets. Modules geven de functionaliteit, css style sheets het uiterlijk. Die 2 zijn strikt gescheiden
Link to comment
Share on other sites

Je kan het eens vergelijken met hoe hun het geplaatst hebben

 

 

<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/global.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockmyaccount/blockmyaccount.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockcurrencies/blockcurrencies.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockuserinfo/blockuserinfo.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blocklanguages/blocklanguages.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockcms/blockcms.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/css/jquery.autocomplete.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/product_list.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blocksearch/blocksearch.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockcategories/blockcategories.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/productscategory/productscategory.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockviewed/blockviewed.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockspecials/blockspecials.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blocknewproducts/blocknewproducts.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" 

Link to comment
Share on other sites

Die hostservicevan jou zit nog in het stenen tijdperk>>hij zou toch zeker al PHP v 5.3.xx moeten hebben

 

mijn webdomein is al actief op de server vanaf 2005 en ze updaten niet zo maar domeinen naar een nieuwere PHP versie omdat niet elke website hiermee overweg kan. Mijn hudige website is een klassieke html site met alleen wat scripts dus er was nog geen noodzaak voor een nieuwere PHP versie.

Link to comment
Share on other sites

Je kan het eens vergelijken met hoe hun het geplaatst hebben

 

 

<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/global.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockmyaccount/blockmyaccount.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockcurrencies/blockcurrencies.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockuserinfo/blockuserinfo.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blocklanguages/blocklanguages.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockcms/blockcms.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/css/jquery.autocomplete.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/product_list.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blocksearch/blocksearch.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockcategories/blockcategories.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/productscategory/productscategory.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockviewed/blockviewed.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blockspecials/blockspecials.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<link href="/p/prestashop_166/themes/presta_166v14/css/modules/blocknewproducts/blocknewproducts.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" 

 

als ik online naar http://demo.uhupage....prestashop_166/ ga en op f12 klik en de css van /modules/uhucart/uhucart.css aanklik zie ik alle opmaak instellingen van de pagina (zie bijlage). Maar als ik hetzelfde doe op 127.0.0.1/modules/uhucart/uhucart.css blijft het scherm leeg. Is dat dus de reden waarom de cart in de linkerbovenhoel dus niet weergegeven wordt op de localhost pagina. Op de localhost pagina staat nu alleen een hyperlink tekstregel zonder verdere opmaak of cart icoon (zie eerder bijlage screenprint). Kan dit komen omdat de site localhost draait en niet online? Of zijn er bepaalde instellingen/rechten van die aard dat de opmaak niet doorkomt?

post-419121-0-59196500-1351804747_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

mijn webdomein is al actief op de server vanaf 2005 en ze updaten niet zo maar domeinen naar een nieuwere PHP versie omdat niet elke website hiermee overweg kan. Mijn hudige website is een klassieke html site met alleen wat scripts dus er was nog geen noodzaak voor een nieuwere PHP versie.

 

Dit is onzin, een fatsoenlijke webhoster zorgt dat de PHP versie up to date is , ze geven je dan bv een periode van 3 maanden waar je alles al in kan testen en aanpassen voor dat de nieuwe versie echt ingaat

Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat toch een en ander niet in de juiste map staat of dat de verwijzingen naar bestanden/files niet kloppen

 

Heb je het lokaal ook in een (voorgeschreven) map geïnstalleerd?

 

alles staat in de map Program Files (x86)/EasyPHP-5.3.9/www zoals aangegeven door EasyPHP. Prestashop en de modules zie jpg bijlage. Template geimporteerd door PS import module (zie txt file)

post-419121-0-90743500-1351806519_thumb.jpg

Uhu_1.4.8.2.txt

Link to comment
Share on other sites

is lag kennelijk allemaal aan het feit dat ik de site localhost had. Nu alles online staat op een nieuwe server ziet alles er uit zoals het behoort te zijn.

Vreemd dat dit zo een verschil is.

Fijn dat het opgelost is, en inderdaad vreemd dat het zo'n verschil maakt. Waarschijnlijk dat de localhost apache instellingen hier invloed op hadden.

Wil je nog wel even je topictitel op [solved] zetten?

Link to comment
Share on other sites

Fijn dat het opgelost is, en inderdaad vreemd dat het zo'n verschil maakt. Waarschijnlijk dat de localhost apache instellingen hier invloed op hadden.

Wil je nog wel even je topictitel op [solved] zetten?

 

 

Toen ik mijn vorige bericht geplaatst heb zocht ik al naar een knop "opgelost" maar kan niets vinden. Waar kan ik dat aangeven?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...