Jump to content

Någon form av bugg med reducerat pris, någon som varit med om?


Recommended Posts

Upptäckte ikväll att jag verkar ha lite strul när jag sänker priser på vissa produkter.

 

testade tex att sänka priset på dessa:

http://www.manjana.se/kille/243-scotch-squares.html

 

den dyker upp under "outlet" som eg är min sida för produkter med reducerat pris, men det står fortfarande bara ordinarie pris (brukar strykas över och det nya priset står med rött)

 

Dyker som sagt upp där men med ordinarie pris, lägger man till produkten i "shoppingbagen" så står det sänkta priset där.

 

Inte varit med om innan, någon som vet vad detta är?

 

/Johannes

Link to comment
Share on other sites

Njä jag har byggt det som att det ska strykas över på alla reducerade priser just för att slippa bocka i den.

Men framför allt sänker jag priset på dessa produkter på exakt samma sätt som på de andra där det fungerar.

 

Testade på skoj en annan slumpvis produkt och sänkte priset en tia och då fungerade det som tänkt.

 

Aldrig hänt innan, verkar vara något med just dessa produkter, Har jämfört inställningar på dom men hittar inget konstigt =(

 

/Johannes

Link to comment
Share on other sites

Märkligt att det bara är produkter just i en specifik underkategori som drabbas, testar vilka andra produkter som helst och där fungerar det normalt. när man tittar i produktlistan i BO så står det fel pris där också så kan inte vara något tema-relaterat. Enda stället det blir rätt på är när man lägger i kundkorgen. jädra knasigt.

Link to comment
Share on other sites

Ligger de produkterna i någon annan lista? kanske i ex nyheter eller liknande modul? Prestashop cachar ju en hel del attribut i product.php filen och jag fixade just ett liknande problem, där ett fält inte fanns med i SQL frågan från nyhetsmodulen och därmed kom inte det fältet med i product-list eftersom datat redan var cach:at från den modulen.

Link to comment
Share on other sites

Stämmer att dom ligger som nyheter också. Men det gör många andra produkter också som det fungerar att reducera pris på och det visas korrekt. Jädra mysterium med just dessa produkter. Håller det sig till just dessa är det ju inget stort problem heller, värra om det skulle vara på fler. Men man vill ju gärna veta varför det knasar eftersom det uppenbarligen är något bug-aktigt.

 

En annan sak när jag har dig ruilong på tråden, Vet du om det finns något sätt att alltid visa "full path" i breadcrumben, som det är default så visar den ju typ Hem -> <kategori du kom ifrån> -> <Produktnamn>

 

Har man en produkt som ligger i tex Hem -> Kläder -> Herr -> Underkläder -> Kalsonger -> Kalsongen Bengt

 

Och denna produkt syns när man är i Underkläder och kollar, klickar man på den då blir pathen Hem -> Kläder -> Herr -> Underkläder -> Kalsongen Bengt

 

Men jag tror jag vill att den oavsett var man klickar på produkten ska breadcrumben skriva ut full path, så får man själv som kund välja hur många stek man vill gå tillbaka.

 

Är du med? =) Har du någon ide på detta?

 

/Johannes

Link to comment
Share on other sites

I tidigare versioner så gick den ju alltid på standardkategori, numera så tittar den först på http_referer, detta görs på rad 158 i /controllers/productController.php

 

Om du kommenterar bort raderna 158 - 170 i den filen (prestashop 1.4.9.0) så kommer den enbart gå på standardkategori.

 

if (isset($_SERVER['HTTP_REFERER']) && preg_match('!^(.*)\/([0-9]+)\-(.*[^\.])|(.*)id_category=([0-9]+)(.*)$!', $_SERVER['HTTP_REFERER'], $regs) && !strstr($_SERVER['HTTP_REFERER'], '.html'))
{
 if (isset($regs[2]) && is_numeric($regs[2]))
 {
  if (Product::idIsOnCategoryId((int)($this->product->id), array('0' => array('id_category' => (int)($regs[2])))))
   $category = new Category((int)($regs[2]), (int)(self::$cookie->id_lang));
 }
 elseif (isset($regs[5]) && is_numeric($regs[5]))
 {
  if (Product::idIsOnCategoryId((int)($this->product->id), array('0' => array('id_category' => (int)($regs[5])))))
   $category = new Category((int)($regs[5]), (int)(self::$cookie->id_lang));
 }
}

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...