Jump to content

[SOLVED] Server fout bij aanmaken van producten


Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb een fresh install van Prestashop 1.5.1.0 uitgevoerd en bij het installeren kon ik al geen demonstration data installeren. Ik heb de demonstration data dus niet aangevinkt en verder gegaan met de install. Vervolgens werkt mijn frontoffice en backoffice, tot dat ik een product wil toevoegen aan de catalog en dan als ik op save druk krijg ik de volgende error:

 

server%20error%20bij%20aanmaken%20product.JPG

 

Ik heb uiteraard gezocht op het forum, maar kon niets vergelijkbaars vinden. Ik verwacht dat het een server instelling moet zijn, maar wat precies is voor mij een raadsel. Kunnen jullie hier iets mee en nog beter, hebben jullie een oplossing?

Ik zou jullie zeer dankbaar zijn.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

 

Peter

Edited by Interfoods (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dag Peter,

 

Welkom op het forum :)

 

Kijk eens onder "Advanced Parameters > Configuration Information". Zie je daar 2x een groene OK bij de parameters? Zo niet, geef dan even door welke foutmelding je ziet.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Ik denk niet dat die ontbrekende optionele paramaters met je probleem te maken heeft. Maar check voor de zekerheid even onder "Advanced Parameters > Performance" of bij Codering de tweede optie (Behoud de aangepaste BlowFish klasse.) aangevinkt is.

 

Je kan het beste debugging aanzetten. Hiervoor moet je /config/config.inc.php aanpassen. Verander dit:

/* Debug only */
@ini_set('display_errors', 'off');
define('_PS_DEBUG_SQL_', false);

in dit:

/* Debug only */
@ini_set('display_errors', 'on');
define('_PS_DEBUG_SQL_', true);

 

En kijk dan of je een foutmelding ziet van Prestashop zelf als je een product wilt toevoegen.

Link to comment
Share on other sites

Kijk ook even onder "Preferences > SEO & URLs". Daar zou onder winkeldomein en SSL domein dit moeten staan bij jou:

www.interfoods.nl

En bij base URI dit:

/prestashop/

 

De voorkant van je nieuwe webshop installatie laat een lege witte pagina zien:

http://www.interfoods.nl/prestashop/

Zodra je debugging aan hebt gezet is het ook verstandig om daana te kijken welke foutmelding je ziet op de voorkant van je shop.

Link to comment
Share on other sites

Het winkeldomein en SSL domein + URI klopt zoals je aangeeft dat het zou moeten zijn.

 

De reden waarom er net een lege witte pagina te zien was, is dat ik debugging aan had gezet en daardoor helemaal niets meer kan doen. Ik krijg de volgende error nadat ik debugging in config.inc.php heb aangezet, de overige opties in "Advanced Parameters > Performance" klopte verder ook gewoon.

 

server%20error%20bij%20aanzetten%20debugging.JPG

 

Heel apart al zeg ik het zelf. Ik kan dus zo niets loggen.

Snap jij het nog?

Link to comment
Share on other sites

Ik vind dit wel erg bizar! Probleem is dat het lastig troubleshooten is als de debugging modus niet werkt...

 

Kan je anders voor mij een backoffice account aanmaken en ook liefst een FTP account? Stuur me die gegevens via een PM berichtje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...