Jump to content

Koopjespakker

Marrie

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Bij koopjespakker kun je je producten aanmelden zodat je extra bezoekers kunt genereren. Uiteraard heb ook ik dit gedaan. Helaas wel middels een excelbestand, want de automatische scripts die koopjespakker zelf aanbiedt zijn niet geschikt voor prestashop.

Mijn shop heb ik 'opgesplitst' in 2 soorten producten, namelijk de basis en extra. De basisproducten staan altijd aan, ook als ze tijdelijk uitverkocht zijn. De extra producten schakel ik bij uitverkocht compleet uit, omdat ik niet weet of ik er uberhaupt nog aan kan komen.

Doordat ik de producten uitschakel, heb ik dode directe links, waardoor koopjespakker mij op inactief heeft gezet.

Het excel bestand moet ik dus handmatig aanleveren en dan dus ook weer de inactieve producten er uit filteren. Met een klein shopje is dat zeker te doen, maar inmiddels loop ik tussen de 500 en 600 producten te controleren. Dit is voor mij niet haalbaar meer.

Mijn vraag: Is er iemand die een werkend script heeft van koopjespakker, die automatisch alle actieve (prestashop) producten categoriseerd?

Er is een optie om zelf een een script te maken, maar daar snap ik echt geen snars van :) Bovendien voelt dat voor mij als een excelbestand, dus die 500/600 producten alsnog handmatig toevoegen. En dat zag ik eigenlijk niet meer zitten, dan maar geen koopjespakker meer.

In november laat ik weer een order komen uit Amerika, en ook daar zitten weer nieuwe modellen/kleuren bij dus mijn assortiment wordt alleen maar groter....

Ik hoop dat mijn uitleg en vraag duidelijk is en hoop voornamelijk dat ik koopjespakker weer kan gaan gebruiken, want het heeft mij wel meer traffic opgeleverd (en ook een bestelling :))

Vast bedankt voor het kijken en voor het meedenken!

Groetjes, Marianne

Edit: en de link naar de standaard scriptpagina http://www.koopjespakker.nl/spiderbestand/spider-bestand-basic.php?s=1

Edited by Marrie (see edit history)

Heb het even gechecked. 1.4.4.0 is het officieel.

De bedoeling is dus dat uiteindelijk iets mee loopt met mijn shop, die de producten automatisch update bij koopjespakker.

Mogelijk heb ik mijn verhaal te lang gemaakt en daarmee de essentie verloren laten gaan ;) Laten we zeggen... ben dol op extra uitleg!

Scorpionsworld.

heb net even kort gekeken ,

het gaat om bepaalde informatie welke koopjespakker van de website haalt ,

eea vind je hier : http://www.koopjespakker.nl/spiderbestand/spider-bestand-basic-specs.php?s=1

Het is allemaal zo te zien , uit de DB te halen ,

heb even de oscommerce file van hun gedownload om het even beter te bekijken ,

hoe eea uit oscommerce geplukt wordt , kom er nog op terug

@Scorpionsworld

Een module?Joh! Zover had ik m niet bedacht met mn blonde hoofd ;)

Ik geloof dat zo'n script moeilijker is dat ik had verwacht! Jeetje... ben er stil van!

Misschien moet ik mn vraag terugtrekken en koopjespakker voorbij laten gaan... Wellicht zijn er andere, simpelere mogelijkheden.

@Scorpionsworld

Een module?Joh! Zover had ik m niet bedacht met mn blonde hoofd ;)

Ik geloof dat zo'n script moeilijker is dat ik had verwacht! Jeetje... ben er stil van!

Misschien moet ik mn vraag terugtrekken en koopjespakker voorbij laten gaan... Wellicht zijn er andere, simpelere mogelijkheden.

Zo moeilijk is dat allemaal niet hoor. van terugtrekken hoeft geen sprake te zijn, en het kan voor anderen ook handig zijn.

Mijn conclusie om er een module van te maken is eigenlijk vrij simpel, het geeft

1. de mogelijkheid om de inhoud van het script specifiek te configureren vanuit de backend van Prestashop (denk bijvoorbeeld aan beperken van categorieën in het uiteindelijke productenbestand)
  2. het automatisch plaatsen van een backlink naar koopjespakker dmv een blokje op de homepage via een hook.

• 4 months later...

Gaaf!

Momenteel wordt er een testupgrade gedaan. Dus als het goed is, heb ik ergens maart/april/mei (hoop ik) versie 1.5

Zelf een upgrade uitvoeren durf ik niet meer. Dus ik ben afhankelijk van 'derden' en voornamelijk van hun tijd.

Maar ben erg benieuwd!!

• 1 year later...
  • 4 weeks later...
  • 2 years later...