Jump to content

Attributes and Groups / combinaties werkt voor de helft


Recommended Posts

Hallo, ik heb niet heel veel kennis van alles, maar heb toch een eigen webshop gemaakt

 

Als ik een product (bijv. een virusscanner) aangemaakt om te verkopen.

Nu heb ik dus backend de atributen aangemaakt

 

1pc 1jaar of 2jaar

3pc 1jaar of 2jaar

5pc 1jaar of 2jaar

 

de klanten kunnen dus tussen deze kiezen

nu heb ik dus alles aangemaakt en de prijsverhoudingen staan ook allemaal backend goed.

Maar als ik dus frontend ga kiezen, 1pc voor 1jaar dan staat de prijs goed de originele prijs, als ik kies voor 2jaar dan verpringt de prijs ook naar de juiste prijs (in dit geval een hogere prijs), maar als ik 3pc of 5pc aanklik gebeurt er niets. terwijl de prijzen wel ingevuld zijn net als bij de eerste.

 

Wat gaat hier fout?

post-396765-0-81552700-1350561035_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

probeer het eens met de attributen de prijs te laten bepalen ,,

dus bij het artikel de prijs te verwijderen :op 0,00 zetten

en dan betreffende prijzen bij de attributen vermelden

 

Ik heb je advies opgevolgt, bedankt

maar helaas zie ik alleen de prijsverhoging met de pc 1 1jaar of 2jaar

met 3pc of 5pc gebeurt er nog niets anders

Link to comment
Share on other sites

heb je ook de attributen generator gebruikt ?

in eerste instantie begon ik met atributen generator, maar daar kon ik geen normale prijzen in krijgen, hier vulde hij andere prijzen in dan wat ik invoerde dus ik heb daar alles gewist en ben ik met deze optie begonnen en hier kan ik wel de prijzen invullen wat ik wil.. maar frontend zie ik geen verhoging

Link to comment
Share on other sites

Ik heb even op je website gekeken en volgens mij heb je die combinaties sowieso niet handig aangemaakt.

 

Je moet eerst een groep maken die bijv. "Aantal jaren" heet en een groep die "Aantal PCs" heet. Vervolgens de attributen 1 jaar en 2 jaar aanmaken in de eerste groep en attributen 1 PC, 3 PCs en 5 PCs in de tweede groep. En dan beide groepen combineren via de generator voor je producten en de prijzen instellen.

 

Weet niet of dit je probleem oplost maar zoals het nu is bestel je de virusscanner tegelijkertijd voor 1, 3, en 5 PC's (met alleen de keuze voor aantal jaren) en dat lijkt me niet de bedoeling :)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb even op je website gekeken en volgens mij heb je die combinaties sowieso niet handig aangemaakt.

 

Je moet eerst een groep maken die bijv. "Aantal jaren" heet en een groep die "Aantal PCs" heet. Vervolgens de attributen 1 jaar en 2 jaar aanmaken in de eerste groep en attributen 1 PC, 3 PCs en 5 PCs in de tweede groep. En dan beide groepen combineren via de generator voor je producten en de prijzen instellen.

 

Weet niet of dit je probleem oplost maar zoals het nu is bestel je de virusscanner tegelijkertijd voor 1, 3, en 5 PC's (met alleen de keuze voor aantal jaren) en dat lijkt me niet de bedoeling :)

 

Nee idd, ik snap (te) er ook niet heel veel van ben youtube en forums afgegaan en geprobeerd hahah

ik ga het proberen zoals je het zegt, en dan zal ik het je laten weten of het me gelukt is

 

bedankt

Link to comment
Share on other sites

Uiteindelijk moet je dus 2 dropdownmenu's op je productpagina's zien: voor aantal jaren en aantal PC's met daarin dus de juiste attributen. Je kan zelfs, na het genereren van alle combinaties, bepaalde combinaties verwijderen mocht je dan willen. Bijv. 1 jaar i.c.m. 5 PC's. Die laatste optie is dan ook niet meer aanwezig zodra je eerst de 1 jaar optie selecteert op je webshop.

 

Let wel op dat het max. aantal combinaties ong. 1000 is in Prestashop. Maar in jouw voorbeeld zijn het er max. 6 combinaties dus dat zal geen probleem zijn. Maar zodra er meer groepen (met veel atributen) bijkomen dan gaat het hard.

Link to comment
Share on other sites

Uiteindelijk moet je dus 2 dropdownmenu's op je productpagina's zien: voor aantal jaren en aantal PC's met daarin dus de juiste attributen. Je kan zelfs, na het genereren van alle combinaties, bepaalde combinaties verwijderen mocht je dan willen. Bijv. 1 jaar i.c.m. 5 PC's. Die laatste optie is dan ook niet meer aanwezig zodra je eerst de 1 jaar optie selecteert op je webshop.

 

Let wel op dat het max. aantal combinaties ong. 1000 is in Prestashop. Maar in jouw voorbeeld zijn het er max. 6 combinaties dus dat zal geen probleem zijn. Maar zodra er meer groepen (met veel atributen) bijkomen dan gaat het hard.

 

Bedankt voor je bericht, het klinkt ook heel logisch dit is wat ik in het begin ook deed,

maar als ik nu bijvoorbeeld 5.99 invul dan maakt deze automatisch 13.19 maar dat is dus niet het getal wat ik invoerde.

Snap ik nu iets niet?

Link to comment
Share on other sites

in eerste instantie begon ik met atributen generator, maar daar kon ik geen normale prijzen in krijgen, hier vulde hij andere prijzen in dan wat ik invoerde dus ik heb daar alles gewist en ben ik met deze optie begonnen en hier kan ik wel de prijzen invullen wat ik wil.. maar frontend zie ik geen verhoging

klopt omdat je het beste kan genereren wanneer je attributen hebt ..

maar zoals AKJV zegt kan je het ook doe is ook het meest logisch ,

 

aantal pc's < laten kiezen >

aantal jaren < laten kiezen >

 

op deze manier is het idd dat je dan een volledige bestelling krijgt

 

ps zal nu even snel een bestelling bij je doen , 5 pc's voor 2 jaar voor de prijs van "1 pc voor 1 jaar " :lol:

Link to comment
Share on other sites

klopt omdat je het beste kan genereren wanneer je attributen hebt ..

maar zoals AKJV zegt kan je het ook doe is ook het meest logisch ,

 

aantal pc's < laten kiezen >

aantal jaren < laten kiezen >

 

op deze manier is het idd dat je dan een volledige bestelling krijgt

 

ps zal nu even snel een bestelling bij je doen , 5 pc's voor 2 jaar voor de prijs van "1 pc voor 1 jaar " :lol:

 

hahahahah voorraad staat op 0

 

ik heb het inmiddels omgedraaid maar de getallen krijg ik nog niet erin zoals het erin hoord

Link to comment
Share on other sites

ik had net niet helemaal goed gelezen, ik heb inmiddels de prijs weg gehaald en wil alleen de atributen invullen maar geen verschil

ik voer bedrag ex btw in 49,54545454 maar maakt er zelf 13.18 van

ja er staat 21%btw.. maar 21% van 49.545454 is geen 13.18 lijkt me

Link to comment
Share on other sites

Dus ongeacht welk bedrag je invult (laag of hoog) het springt vanzelf naar 13.18?

Dat is wel erg vreemd...

Standaard routine bij zoiets is het nog eens te proberen nadat je de cache van je browser hebt leeggemaakt of tijdelijk een andere browser proberen...

 

En welke Prestashop versie gebruik je?

Link to comment
Share on other sites

idd andere getallen dat ik invoer, ik heb bij

1pc 1jaar bijv 59.95 ingevuld en maakt automatisch 13.01 van

3pc 1jaar 79.95 automatisch 18.21

5pc 1jaar 99.95 automatisch 23.39

 

gebruik nu firefox, maar met explorer geen verandering andere pc ook geen verandering,

ik gebruik PS 1.4.9

Link to comment
Share on other sites

je kan ook proberen om wanneer hij de prijs auto invult deze prijs even weer te verwijderen

 

doet deze het nog niet dan betreffende attributen verwijderen ,

en eventueel opnieuw aanmaken ,

 

wanneer ik op backspace druk maakt hij een grotere getal ervan hou ik hem heeel lang in dan sprint ie op 0

 

opnieuw aanmaken, lijkt mij niet een optie want nadat ik dit probleem kreeg, ging ik handmatig aanmaken waardoor ik de prijzen wel goed kreeg maar jaar en aantal pc combinatie niet goed had, toen attendeerde jullie me erop dat ik het toch op deze manier moest doen

Link to comment
Share on other sites

ja attributen doe je altijd handmatig aanmaken ,

of bedoel je iets anders ?

 

je had de prijzen wel goed maar het werkte niet als je een andere optie selecteerde ,

dan werkt het ook niet lijkt me :)

en klopt wat AKJV zei , als je zo besteld dan krijg je een hele lijst met je bestelling mee en de vraag is wat wilt de klant nu precies ?

 

maar waarom is opnieuw aanmaken geen optie , ?

het kan zijn dat eea door elkaar is ivm het steeds opnieuw aanmaken ,wijzigen enz

vandaar als je betreffende attributen doet verwijderen en je maakt een nieuwe aan dan kan het zijn dat deze het wel weer goed doet

vooral omdat het nu niet werkt en je vreemde getallen krijgt ,

Link to comment
Share on other sites

ja attributen doe je altijd handmatig aanmaken , of bedoel je iets anders ? je had de prijzen wel goed maar het werkte niet als je een andere optie selecteerde , dan werkt het ook niet lijkt me :) en klopt wat AKJV zei , als je zo besteld dan krijg je een hele lijst met je bestelling mee en de vraag is wat wilt de klant nu precies ? maar waarom is opnieuw aanmaken geen optie , ? het kan zijn dat eea door elkaar is ivm het steeds opnieuw aanmaken ,wijzigen enz vandaar als je betreffende attributen doet verwijderen en je maakt een nieuwe aan dan kan het zijn dat deze het wel weer goed doet vooral omdat het nu niet werkt en je vreemde getallen krijgt ,

 

Het opnieuw aanmaken lijkt mij geen optie, zoals ik al eerder beschreef, ik begon met deze auto generator, toen liep ik tegen dit probleem aan, hierom heb ik dit verwijderd en ben ik begonnen met handmatig toevoegen, met andere probleem tot gevolg, hierop kwam ik op deze forum en kreeg ik jullie advies om de auto generator te gebruiken, dit heb ik gedaan en kwam ik net als de eerste keer weer tegen het probleem met de getallen.

 

Dit is dus opnieuw gedaan, wat maakt het uit als het voor de 3e keer aangemaakt word? Ik denk dat het probleem dan nog niet opgelost is aangezien dit de 2e keer ook niet opgelost is.

 

Maar ik weet het niet daarom kom ik hier op deze forum.

Link to comment
Share on other sites

Tja, dat is wel bizar en ben ik nog niet eerder tegengekomen...

 

Ik wil best wel even in je backoffice kijken of ik iets kan vinden. Stuur me dan de URL naar je backoffice en login gegevens via PM.

ik ben je zeeer zeer dankbaar dat je me geholpen heb, zelfde als de tips die ik nog niet wist, ik kan hier zeker wat mee.

 

Betreft mijn probleem en een oplossing voor mij, zou je dat hier kunnen delen?

Ik denk dat we langdraderige zinnen kunnen krijgen als ik dit zal doen.

 

Nog maals bedankt (y)

Link to comment
Share on other sites

ik ben je zeeer zeer dankbaar dat je me geholpen heb, zelfde als de tips die ik nog niet wist, ik kan hier zeker wat mee.

 

Betreft mijn probleem en een oplossing voor mij, zou je dat hier kunnen delen?

Ik denk dat we langdraderige zinnen kunnen krijgen als ik dit zal doen.

 

Nog maals bedankt (y)

Graag gedaan :)

 

Het probleem is dat het invullen van de prijzen via de "product combinations generator" optie niet goed werkt in de PS 1.4.9 installatie van de topicstarter. ingevulde prijzen veranderen weer direct en spontaan. Ik heb geen idee waar dat aan ligt en heb het nog niet eerder meegemaakt.

 

Maar de "product combinations generator" optie kan nog steeds worden gebruikt om combinaties toe te voegen en naderhand kunnen de prijzen alsnog worden ingevuld bij het bewerken van deze combinaties.

Niet ideaal maar het werkt in elk geval.

Link to comment
Share on other sites

Zijwaartse opmerking:

Als ik het goed lees in de aankondiging van Prestashop 1.5.2 is er ook een known bug in 1.5.1 welke ze met de nieuwe versie van aankomende maandag hebben opgelost

 

Ik heb die aankondiging gezien maar in dit geval gaat het om versie 1.4.9.

En het lijkt dus een specifiek probleem van de installatie van de topicstarter te zijn want ik kan het niet reproduceren in mijn testinstallatie.

Link to comment
Share on other sites

Graag gedaan :)

 

Het probleem is dat het invullen van de prijzen via de "product combinations generator" optie niet goed werkt in de PS 1.4.9 installatie van de topicstarter. ingevulde prijzen veranderen weer direct en spontaan. Ik heb geen idee waar dat aan ligt en heb het nog niet eerder meegemaakt.

 

Maar de "product combinations generator" optie kan nog steeds worden gebruikt om combinaties toe te voegen en naderhand kunnen de prijzen alsnog worden ingevuld bij het bewerken van deze combinaties.

Niet ideaal maar het werkt in elk geval.

 

dat is dus wat ik in post 11 al aangaf -_-

de prijzen bij de attributen aangeven

hetzelfde zit namelijk ook in de versie 1.4.6.2

Link to comment
Share on other sites

dat is dus wat ik in post 11 al aangaf -_-

de prijzen bij de attributen aangeven

hetzelfde zit namelijk ook in de versie 1.4.6.2

 

 

Jazeker :)

 

Alleen moet het ook mogelijk zijn om de prijzen direct in te vullen via de combinatie generator methode wat dus nu niet werkt bij de topicstarter. Dit is namelijk een stuk sneller: je ziet een lijst met combinaties waarin direct alle prijzen ingevuld kan worden.

Nu moet achteraf bij elke combinatie op de bewerken-knop worden geklikt, de prijs ingevuld worden en weer opgeslagen worden. Dat kost behoorlijk wat tijd als er veel combinaties zijn

Link to comment
Share on other sites

De generator is dus al meerdere versies/langere tijd stuk :P

Nou ja zeg! Overdrijven is ook een kunst :lol:

De combinatie generator is een hele mooie functie en werkt over het algemeen goed. En in dit geval gaat het om een specifiek probleem met de installatie van de topicstarter.

Link to comment
Share on other sites

Nou ja zeg! Overdrijven is ook een kunst :lol:

De combinatie generator is een hele mooie functie en werkt over het algemeen goed. En in dit geval gaat het om een specifiek probleem met de installatie van de topicstarter.

nee dat klopt wat scorpionsworld zegt ,,ok normaal overdrijft hij ook wel eens :P

maar vermoed dat deze met versie 1.4.6.... ergens erin is geslopen

althans met versie 1.4.6.2 had ik het probleem dat het niet via de generator kon ,

vandaar ik dus ook aangaf bij de topic starter ,toen deze melde dat het niet werkte ,

dit bij de attributen te doen

dus dacht ook dat hij daar de prijzen intypte , blijkt dus niet <_<

het komt er dus eigenlijk op neer eenmalig de generator te gebruiken om te genereren , en daarna de prijzen gewoon via de attributen te doen

Link to comment
Share on other sites

 

Nu moet achteraf bij elke combinatie op de bewerken-knop worden geklikt, de prijs ingevuld worden en weer opgeslagen worden. Dat kost behoorlijk wat tijd als er veel combinaties zijn

dit is dus wat ik met versie 1.4.6.2 ook had voor iemand

en is ook omslachtig maar als je het gewent bent , ach ja ,, why not

sommige wijzigen iets aan een bepaald artikel en wijzigen dan direct het attribuut mee als het nodig is ,,,

Link to comment
Share on other sites

Nou ja zeg! Overdrijven is ook een kunst :lol:

De combinatie generator is een hele mooie functie en werkt over het algemeen goed. En in dit geval gaat het om een specifiek probleem met de installatie van de topicstarter.

Wellicht zou het iets te maken kunnen hebben met het javascript Calcprice() wat word aangeroepen op het moment dat er een willekeurige toets word ingedrukt in het prijs-invulveld (Tot zover ben ik even snel wezen debuggen in de generator)
Link to comment
Share on other sites

nee dat klopt wat scorpionsworld zegt ,,ok normaal overdrijft hij ook wel eens :P

maar vermoed dat deze met versie 1.4.6.... ergens erin is geslopen

althans met versie 1.4.6.2 had ik het probleem dat het niet via de generator kon ,

vandaar ik dus ook aangaf bij de topic starter ,toen deze melde dat het niet werkte ,

dit bij de attributen te doen

dus dacht ook dat hij daar de prijzen intypte , blijkt dus niet <_<

het komt er dus eigenlijk op neer eenmalig de generator te gebruiken om te genereren , en daarna de prijzen gewoon via de attributen te doen

Ik heb uitgebreid in een testinstallatie met versie 1.4.8 de combinatie generator getest en daarin ben ik dit probleem niet tegengekomen...

 

dit is dus wat ik met versie 1.4.6.2 ook had voor iemand

en is ook omslachtig maar als je het gewent bent , ach ja ,, why not

sommige wijzigen iets aan een bepaald artikel en wijzigen dan direct het attribuut mee als het nodig is ,,,

Als het linksom niet kan dan maar rechtsom :)

Link to comment
Share on other sites

Wellicht zou het iets te maken kunnen hebben met het javascript Calcprice() wat word aangeroepen op het moment dat er een willekeurige toets word ingedrukt in het prijs-invulveld (Tot zover ben ik even snel wezen debuggen in de generator)

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik zag in elk geval geen scripting errors in Firebug...

Maar verder niet uitgebreid aan debugging gedaan want de workaround werkt tenminste :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...