Jump to content

Problem med översättningar i temamoduler


Math900

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har dykt på ett märkligt problem i prestashop, kör version 1.4.7.0 (som krävs för att jag ska kunna använda ett tema som vi köpt).

 

Temat är uppbyggt på ett sådant sätt att vissa moduler används under \modules\ och vissa körs via \themes\[temanamn]\modules.

 

Jag lyckas dock ej språköversätta dessa moduler som ligger inbakade i \themes\ katalogen. Jag har testat både genom att använda den inbyggda funktionen [translate] och göra det manuellt via ftp genom att skapa sv.php osv. Dock används inte språkfilerna när temat visas. Engelska fungerar perfekt på samtliga sidor. Kör jag translate så skapar den sv.php under alla berörda modulmappar men dessa filer ligger på 0byte och är tomma.

 

Jag har även testat att editera blockuserinfo.tpl (som jag har börjat med att försöka översätta) och ändra språket direkt i filen, det som händer då är att språket fortfarande är engelska men under [translate] så ändras det från engelska>svenska till det jag har angivit i .tpl filen. Språket som visas i modulen är dock fortfarande på engelska.

 

Är det någon som råkat ut för något liknande? Lösning på problemet?

 

Tacksam för hjälp!

Link to comment
Share on other sites

Har stött på samma problem. Mitt webbhotell (Oderland) hjälpte mig med en lösning som förhoppningsvis även kan vara till nytta för dig.

 

Skapa en fil kallad .user.ini (i t.ex Anteckningar eller Notepad++) och fyll på med koden:

max_input_vars = 8000

Spara filen och ladda upp den via ftp:en till roten på din Prestashop-folder (t.ex public_html).

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...