Jump to content

Køb uden bruger - nu muligt! Interesseret?


Casper Blom

Recommended Posts

hejsa

jeg har en lidt anden version som er ganske gratis.. ja den kommer faktisk herfra siden.. dog modificeret til at være dansk istedet (fra fransk)..

på logind siden får man en mulighed der hedder 'køb uden bruger' hvor 'opret bruger' og *logind* står nedenunder.. så kan folk helt selv vælge hvad de helst vil.

dejligt nemt at bruge, dog kræver det en lille modification for at kunne adskille brugere der opretter sig og dem der ikke gør.. men det er jo også gratis så lidt må man selv lave ;)

Link to comment
Share on other sites

http://www.prestashop.com/forums/viewthread/15845/developpement_et_modules/nouvelle_fonctionnalitee_commander_sans_creer_de_compte

der er den franske tråd hvorfra jeg har downloadet linket..
har også vedhæftet et screenshot af hvordan logindsiden ser ud..

jeg opretter lige en anden tråd en af dagene med en upload af modulet.. hvis der er nogen der er interesseret i det..

har ikke testet det i ver. 1.2 da jeg har rigeligt at se til på ver. 1.1 for tiden ;) men folk er velkomne til at teste det når der er lagt op..

8099_Kul5CzMRF4KEHl2OaAIr_t

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har modulet som jeg jeg nu har testet på version 1.2 og det ser ud som at det fungerer, endnu ikke nogen fejl. Hvis i vil have modulet så send en mail på [email protected] så skal jeg sende det.

Installeres på følgende måde, virker hos mig.

\prestashop\authentication.php
\prestashop\modules\blockmyaccount\blockmyaccount.php
\prestashop\modules\blockmyaccount\blockmyaccount.tpl
\prestashop\themes\prestashop\authentication.tpl

Hvis du bruger et anden end standard thema så kopier også authentication.tpl dertil. Gå derefter ind i dit backoffice og ret i oversættelserne så teksterne bliver lige som du vil have det.

Mvh

bripet

8274_L5pQVyJRaYpoLBELUB2w_t

Link to comment
Share on other sites

Blom- det var også hvd jeg bemærkede da jeg gik ind på den side du linkede til i startindlægget...
jeg kan godt se fidusen i at fjerne bruger login helt hvis man feks. er en som sælger varer man ikke behøver mere end 1 stk af meget lang tid og ikke forventer tilbagevendende kunder før om mange år igen..

min butik vil helt klart få mest ud af at have begge mulighederne og ikke udelukkende uden bruger.. da jeg forhåbentligt får en masse tilbagevendende kunder som ikke gider taste deres oplysninger ind hver eneste gang.

;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er muligvis rigtigt - den skal jeg nok lige tænke over.
Jeg så lige check out processen på smagmere.dk - den er fed! :)


Hej Casper!

Håber det går godt med din shop :-)
Her går det strygende....

smagmere.dk er også en prestashop, er det ikke?

Jeg gad godt have den checkout på min side :)
Link to comment
Share on other sites

I kan kontakte mig igennem smagmere.dk hvis i er interesseret i Smagmere.dk's betalings modul

det er fuldstændig costum build og ikke lige til at instalere da der skal ændres i mange forskellige filer....

jeg har brugt enormt meget tid på at udvikle det og det tager lang tid at implamentere og vil derfor ikke gøre det gratis.

til oringtering, jeg har send en fuld vesion til prestashop, men de har valgt ikke at arbejde vidre med den så den er til at instalere.

Med venlig hilsen Martin Sax fra Smagmere.dk

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har modulet som jeg jeg nu har testet på version 1.2 og det ser ud som at det fungerer, endnu ikke nogen fejl. Hvis i vil have modulet så send en mail på [email protected] så skal jeg sende det.

Installeres på følgende måde, virker hos mig.

\prestashop\authentication.php
\prestashop\modules\blockmyaccount\blockmyaccount.php
\prestashop\modules\blockmyaccount\blockmyaccount.tpl
\prestashop\themes\prestashop\authentication.tpl

Hvis du bruger et anden end standard thema så kopier også authentication.tpl dertil. Gå derefter ind i dit backoffice og ret i oversættelserne så teksterne bliver lige som du vil have det.

Mvh

bripet


Det her - det er jo genialt! Det var nok den fil jeg har installeret hurtigst - nogensinde :)

Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål.... Når de vælger at købe uden bruger, og så skal udfylde oplysninger, så nederst er der noget der hedder henvisningsprogram... Den boks vil jeg meget gerne have slettet - er det muligt?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har kigget på patchen. Der mangler altså noget, for at det kan bruges.

Der er et privacy-problem. Der oprettes en bruger med et kendt password (det står direkte i scriptet). Dvs. hvis blot man kender e-mail-adressen for en bruger, kan man se sidste ordre og navn og adresse.

Så er der et funktionelt problem: E-mail-adressen kan ikke bruges igen. Det nævnes også i den franske tråd. Dvs. hvis man faktisk har en kunde der returnerer (og sådan nogle kan alle jo lide), kan han/hun ikke bruge den samme e-mail-adresse. Det dur altså ikke.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er faldet over et par ting efter installation af dette fortræffelige modul.

1) øverst oppe (over forløbsbaren) skriver den "opret konto" som den nok tager fra samme kode som under "opret din konto"
2) Hvis en potentiel kunde ønsker at oprette sig som kunde først inden køb. og kommer til at trykke på "opret UDEN konto" så
vil han/hun blive præsenteret for forløbsbaren !! - det er ikke så proff.
3) Ville der ikke være fornuft i at få "Tilmeld dig vores nyhedsbrev" med under tilmeldingen, så de også får muligheden.
Det etientielle er vel at få så mange Emails som muligt i vores branche. (;O)

/Henrik

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik.

1) og 3) kan løses. Jeg har vedhæftet en ny authentication.tpl. 2) er egentlig ikke anderledes end alm. oprettelse af konto, før der er noget i kurven. Var din tanke, at man helt skulle fjerne "køb uden at oprette konto", når kurven var tom? Det ville nu være ærgerligt, at kunderne ikke fik at se, at det var muligt...

/Kjeld

authentication.zip

Link to comment
Share on other sites

Du er en knag, Kjeld (;O)

Jeg ser godt din point med punkt 2. Der findes bare rigtig mange kunder der ikke har en sk... forstand på at shoppe, og der var mere for at gøre det idiot sikker, men så igen... hvis de ikke ved noget, så forstår de nok heller login systemet.. (;O)

/Henrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg kom til at tænkte lidt (det sker jo) (;O)

Hvordan finder man ud af hvem der har logget sig ind via dette modul kontra login via konto modulet ?
Her tænker jeg på, at vi jo manuelt skal ind og slette de "snyde"kontoerne, efter færdig handel, så når
kunden vender tilbage ikke får beskeden om at de allerede eksistere.

/Henrik

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik.

Det er lavet sådan, at kunden entydigt identificeres på sin e-mail-adresse. Så hvis en kunde skulle vende tilbage (og det skulle de jo gerne), så overskrives de tidligere adresseinformationer (formentlig med nøjagtigt det samme). Men kunden bliver faktisk ved med at eksistere. Så man vil kunne gå ind og se, hvilke ordrer en bestemt kunde har udført. Det kan kunden for så vidt også.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 5 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...