Jump to content

Kan geen bestanden uploaden


Recommended Posts

Ik heb sinds kort ineens het probleem dat ik in Prestashop geen bestanden meer kan uploaden. Images uploaden resulteert in een 'undefined' error (terwijl de error logs verder niets laten zien). Af en toe verschijnt er een thumbnail oid in de /tmp folder, naast een bestand met als filesize 0 bytes. Ook het uploaden van een PDF lukt niet; Prestashop geeft dan aan dat er geen bestand is terwijl er wel een bestand is geupload. Het geuploade bestand is nergens meer terug te vinden.

 

Ook bij een CSV is er een soortgelijk probleem; Prestashop lijkt te denken dat alle bestanden die ik upload (images voor productpagina's, PDFjes, etcetera) leeg zijn en dus 0 bytes bevatten.

 

Ik heb de PHP-versie op mijn server (Godaddy) laten upgraden van 5.2 naar 5.3, heb caching uitgezet, de /img/tmp folder 757 schrijfrechten gegeven en nog diverse andere zaken, maar niets werkt. De serverlogs laten geen error zien, via php.ini heb ik ook PHP logging aangezet maar daar verschijnt ook helemaal niets.

 

Heeft er iemand enig idee hoe het kan dat Prestashop van de ene op de andere dag ineens uploads weigert? Verder betreft het overigens een compleet verse installatie (de vorige versie is overleden na een upgrade). Tot gisterochtend pakte hij uploads probleemloos, ineens is het opgehouden.

Link to comment
Share on other sites

Om welke Prestashop versie gaat het?

 

Dus van de ene op de andere dag werkt de upload niet meer en in de tussentijd heb je niet iets gedaan wat met het probleem te maken kan hebben? Dat doet toch vermoeden er iets is met de serverinstellingen.

Maar check in elk geval onder Tools-->Configuration Information of daar foutmeldingen staan (normaal 2x een groene OK)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ik kwam er achter dat het waarschijnlijk kwam door dat ik een file 2x probeerde up te loaden wat te groot was, dit aantal bytes bleef kennelijk gereserveerd staan zodat hij dacht dat het vol was.

ik heb op de sever die files opgezocht, en gewist toen was het weer goed.

 

versie 1.5.1 heeft het trouwens niet meer

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...