Jump to content

accessoires toevoegen werkt niet (solved)


FunkeNL

Recommended Posts

Ik zit met een laatste probleempje voordat mijn webwinkel online kan, ik krijg geen accessoires toegevoegd bij mijn producten. Volgens mij moet het zo zijn dat als je de eerste paar letters van het product invuld dat je dan een dropdown menu krijgt te zien en het product kan selecteren, maar bij mij gebeurd er helemaal niks.

 

heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het heeft nog nooit gewerkt sinds de installatie.

Edited by FunkeNL (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik zit met een laatste probleempje voordat mijn webwinkel online kan, ik krijg geen accessoires toegevoegd bij mijn producten. Volgens mij moet het zo zijn dat als je de eerste paar letters van het product invuld dat je dan een dropdown menu krijgt te zien en het product kan selecteren, maar bij mij gebeurd er helemaal niks.

 

heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het heeft nog nooit gewerkt sinds de installatie.

 

@AKJV versie 1.4.8 dacht ik

 

heb je eerst accessoires toegevoegd door op het plusje te klikken ?

 

als er geen accessoires zijn dan krijg je namelijk ook niets in het dropdown menu

Link to comment
Share on other sites

Is je prestashop via Installatron geinstalleerd? Zo ja, dan heb je wellicht hetzelfde probleem als wat in dit topic is gemeld:

http://www.prestashop.com/forums/topic/163971-solved-geen-accessoires-toevoegen-geen-categorie-toevoegen/

 

Dan is het beste om alle mappen en bestanden in je admin map te overschrijven met de originele Prestashop installatie bestanden (zie post nr. 13 in bovengenoemde topic).

Link to comment
Share on other sites

@AKJV versie 1.4.8 dacht ik

 

heb je eerst accessoires toegevoegd door op het plusje te klikken ?

 

als er geen accessoires zijn dan krijg je namelijk ook niets in het dropdown menu

 

Haha zit jij 24/7 op dit forum ofzo ;)

 

Nou als ik op het plusje klik dan gebeurd er helemaal niks. Moet ik ergens anders nog een handeling verrichten?

Link to comment
Share on other sites

Alle producten zijn als accessoires aan andere producten toe te voegen en daar hoef je niets speciaals voor in te stellen.

 

 

Maconl is een rare forumgebruiker :P . Dan verdwijnt ie voor weken van het forum en dan weer spamt ie het hele forum onder :lol:

En ze zijn ook nog met z'n tweeen :) Maar samen zijn ze zeer gerespecteerde forumleden!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Is je prestashop via Installatron geinstalleerd? Zo ja, dan heb je wellicht hetzelfde probleem als wat in dit topic is gemeld:

http://www.prestasho...orie-toevoegen/

 

Dan is het beste om alle mappen en bestanden in je admin map te overschrijven met de originele Prestashop installatie bestanden (zie post nr. 13 in bovengenoemde topic).

 

Ja de installatie is inderdaad via Installatron geweest, als ik de bestanden overschrijf met de originele bestanden van Prestashop wat voor effect heeft dat dan op mijn website?

Link to comment
Share on other sites

Ja de installatie is inderdaad via Installatron geweest, als ik de bestanden overschrijf met de originele bestanden van Prestashop wat voor effect heeft dat dan op mijn website?

 

 

Geen effect. Nou ja, je verlost je zelf van een hoop (potentiele) problemen :) . Maar wees er wel zeker van dat je de installatie bestanden/mappen van de juiste PS versie gebruikt. En alleen je admin (die waarschijnlijk iadmin heet) map + onderliggende submappen en bestanden overschrijven.

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Geen effect. Nou ja, je verlost je zelf van een hoop (potentiele) problemen :) . Maar wees er wel zeker van dat je de installatie bestanden/mappen van de juiste PS versie gebruikt. En alleen je admin (die waarschijnlijk iadmin heet) map + onderliggende submappen en bestanden overschrijven.

 

Dat is goed nieuws, ik ga de honden even uitlaten en dan ga ik een pogin wagen. Ik laat het vanavond even weten

Alvast bedankt voor de ondersteuning.

Link to comment
Share on other sites

Haha zit jij 24/7 op dit forum ofzo ;)

 

Nou als ik op het plusje klik dan gebeurd er helemaal niks. Moet ik ergens anders nog een handeling verrichten?

Nee hoor 23/7 moet ook af en toe slapen he :lol:

was druk bezig om de laatste dingen nog goed te zetten van een zwaar gecrashte webshop

werkte alweer maar moest nog dingetjes aan gebeuren :)

tja dan zit je achter je pc en de mails vliegen je om de oren van mensen met troubelkes

Link to comment
Share on other sites

Ja de installatie is inderdaad via Installatron geweest, als ik de bestanden overschrijf met de originele bestanden van Prestashop wat voor effect heeft dat dan op mijn website?

 

Je hebt een goede back-up , en je weet nu hoe je hem terug kunt zetten :lol:

dus gewoon proberen zoals AKJV reeds zei

 

verder is het inderdaad zo dat alle producten erin moeten staan ,

heb het wel eens gehad was ergens met een oudere versie dat wanneer ik iets nieuws toevoegde dit niet in de pulldown stond

maar moest ik met het plusje bijwerken en dan werkt het plusje ook

 

maar heb je eens geprobeerd om cijfers in het vakje te typen dus 1 2 3 enz en ook a b c d e

soms kan het wel eens raar werken

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Alle producten zijn als accessoires aan andere producten toe te voegen en daar hoef je niets speciaals voor in te stellen.

 

 

Maconl is een rare forumgebruiker :P . Dan verdwijnt ie voor weken van het forum en dan weer spamt ie het hele forum onder :lol:

 

Tnx voor het mooie compliment :lol:

 

En ze zijn ook nog met z'n tweeen :) Maar samen zijn ze zeer gerespecteerde forumleden!

 

Nee op het ogenblik doe ik het allemaal in mn eendje het forum vol spammen :P

(de ander heeft het veel te druk , en die spamde minder dan ik geloof ik :o

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de iadmin map (bij mij beheer) vervangen door de originele bestanden en nu werkt het inderdaad wel. Heel appart allemaal, maar ik ben blij dat het werkt. Dit is de eerste keer dat ik Prestashop gebruik en op een paar dingetjes na en wat googlen is het goed te doen. Wederom bedankt voor de snelle hulp!

Link to comment
Share on other sites

Nee hoor 23/7 moet ook af en toe slapen he :lol:

was druk bezig om de laatste dingen nog goed te zetten van een zwaar gecrashte webshop

werkte alweer maar moest nog dingetjes aan gebeuren :)

tja dan zit je achter je pc en de mails vliegen je om de oren van mensen met troubelkes

 

 

Haha slapen.. waar is dat goed voor dan? ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...