Jump to content

Bästa namn på sidan ur sökmotorsynvinkel


lenp

Recommended Posts

Hej. Precis gått igång med första siten baserad på Prestashop (Tack för all hjälp Prestaworks.se!!!). Har inte reflekterat så mkt på SEO utan låtit saker bli som det blir, typ. Exempelvis namnsättning på sidor. När jag lagt in produkter så har jag använt det vanliga produktnamnet och låtit PS ge mig namnet på sidan, tex /12-helt-eksemtacke.html. Det är väl iofs ett rätt ok namn, men skulle kanske kunna vara än lite bättre. Tex skulle jag vilja ta bort 12 och sen kanske peta in namnet på tillverkaren då jag tror att mycket sök sker på just tillverkarens namn som sökord. Ok, det är ju inga problem att ändra detta men.... är det dumt att börja rota runt med namnsättning på sidorna så här i efterhand?? Nu har siten bara varit uppe i ett par veckor och det är egentligen först nu som jag ser att sidorna börjar dyka upp på Google.

Så frågan är egentligen - är det värt att ändra namn på befintliga sidor för att tex få in namnet på tillverkaren?

Eller ger det lika mycket om jag ser till att titel, beskrivning och andra meta taggar innehåller det jag eventuellt saknar i namnet?

mvh,

/L

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...