Jump to content

LØST / Egen template


Smilla71

Recommended Posts

Jeg er igang med at lave rettelser til standard templaten til PS 1.5.

 

Jeg laver rettelserne på en downloaded version af min shop. Hvordan får jeg lettest muligt overført alle rettelserne til min online shop ? Skal jeg gemme rettelserne som en template og hvordan gør man i så fald dette ?

 

På forhånd mange tak for hjælpen :-)

Edited by Smilla71 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det nemmeste er klart at åbne filerne fra et FTP-program, f.eks. FileZilla og så redigere i en editor. Når du gemmer filen igen, uploader den automatisk filen tilbage til dit websted, og så kan du se rettelserne med det samme.

 

Når du retter i .tpl filer skal du have Force Compile sat til Ja og Cache til Nej mens du retter (jeg ved ikke, hvordan BO ser ud i 1.5, men i version 1.4 ligger det under Indstillinger)

 

I øvrigt hedder det "themes" i PrestaShop og ikke templates. Blot så vi refererer til det samme:-)

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar, men er ikke tilhænger af ideen om at lave ændringer direkte på min online webshop. Det er ok til små ændringer og så længe den ikke er i brug, men når det gælder større ændringer og når en webshop er i brug (det er min dog ikke endnu), så mener jeg at man skal have en testversion af webshoppen til at afprøve ændringerne i først.

 

I øjeblikket er jeg ved at lave hele mit theme om og det bliver gjort over længere tid, så derfor gør jeg det lokalt og har derfor brug for at kunne overføre hele resultatet / det nye theme til min online webshop, når jeg er færdig med ændringerne.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, så fik jeg mig måske ikke udtrykt klart nok.

 

Jeg har lavet rettelser til det theme, der er standard til PS 1.5 og de ligger på min lokale installation af min webshop. Hvordan får jeg alle rettelser overført til min liveshop ? Hvordan kan jeg gemme disse rettelser som et theme ?

Link to comment
Share on other sites

Alt hvad du ændre inden i themes mappen er relateret til dit tema.

 

Når du skal have dit nye tema i produktion, kan du foreksempel kalde mappen i themes smilla_v2 (for version 2).

 

Uploade denne nye mappe til din live prestashop. I administrationen kan du så vælge det nye tema og aktivere det.

Så skulle shoppen køre med det nye design, skulle der være fejl, kan du altid aktivere det gamle igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu lavet en ny mappe under themes og oploaded alle filer til den nye mappe.

 

Under preferences har jeg lavet et ny theme og angivet den nye mappe, men der sker ikke noget, når jeg så vælger det nye theme.... ?!

 

Jeg forstår ikke helt, når du skriver, du har lavet et nyt theme under preferences? Når du lægger en mappe under /themes og kalder den f.eks. mitnyetheme - så kan du automatisk se og vælge det nye theme under Indstillinger i BO.

 

Har du lagt det nye theme direkte under /themes ?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har lagt en ny mappe med de ændrede filer direkte ind under ..../public_html/shop/themes/

Det er der hvor mappen med standard themet også ligger. Der kom ikke noget nyt theme frem som jeg kunne vælge. Der var stadig kun default themet. Derfor prøvede jeg at oprette et nyt foroven på siden (under Preferences / themes) med knappen "add new". Derved kom der et nyt theme frem forneden på siden, som jeg kunne vælge. Men det ændrede ikke noget.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...