Jump to content

Sisow install probleempje


Recommended Posts

Hi,

Ik ben op mijn testcomputer aan het proberen een update van 1.4.8.2 naar 1.5.1 te maken zodat die tzt ook op de server kan worden doorgevoerd. Nu loop ik tegen problemen aan met Sisow:

 

- eerst gaf Sisow een reeks foutmeldingen. Toen ik update naar de 3.2 versie van Sisow werd dat gereduceerd tot één, maar die kreeg ik niet weg.

- mijn volgende stap was om alle Sisow modules te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. Dit werkt niet. In mijn Modules directory wordt wel een Sisow subdirectory aangemaakt maar al de andere subdirectories (sisowideal, sisowebill, etc) worden niet aangemaakt.

 

Prestashop geeft de foutmelding "If you want to be able to fully use the AdminModules panel and have free modules available, you should enable the following configuration on your server:

- Enable php openSSL extension"

 

Weet iemand of dat er iets mee te maken heeft? En hoe moet je openssl aanzetten in Xampp? En waarom moet dat ineens?

Link to comment
Share on other sites

PHP OpenSSL is a module that uses the functions of » OpenSSL for generation and verification of signatures and for sealing

(encrypting) and opening (decrypting) data.

Het word vooral gebruikt voor het direct downloaden van modules vanaf de addon's site welke HTTPS gebruikt. Die melding is niet zo belangrijk, maar kan ingeschakeld worden via de php.ini van je xampp installatie.

Zoek in php.ini naar

;extension=php_openssl.dll

en verander dit in

extension=php_openssl.dll

oftewel, verwijder de ";" comment op deze regel.

 

Om je probleem op te lossen, hoe heb je de module geïnstalleerd. Vanuit de backoffice in modules->modules het zip-bestand gekozen voor installatie? Of heb je het zipje van de module uitgepakt en de Sisow-folder uit dat zipje naar de /modules/ map gekopieerd?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de module geprobeerd te installeren vanuit de backoffice. Is dat een probleem?

Op zich niet, maar probeer het eens volgens de methode:

- zipje van de module uitpakken

- de Sisow folders (sisow,sisowde,sisowebill,sisowecare,sisowfijn,sisowideal,sisowmc,sisowovb,sisowpp,sisowwg) uit dat zipje naar de /modules/ map kopieren

- Backoffice->modules->modules openen

- Modules van Sisow opzoeken en op install klikken (per gewenste module)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...